وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کیک مخملی سه رنگ

روش تهیه کیک مخملی سه رنگ

روش تهیه کیک مخملی سه رنگ

 

*موادی که برای تهیه این کیک لازم دارید:

-کره   ۲۵۰گرم

-تخم مرغ   ۵ عدد

-شکر   ۱۵۰گرم

-وانیل   یک قاشق چایخوری

-شیر تغلیظ شده   ۳ قاشق چایخوری

-آرد سفید   ۲۵۰گرم

-رنگ خوراکی قرمز   یک قاشق چایخوری

-پودر کاکائو   3قاشق غذاخوری

-شکلات   یک قاشق چایخوری

-شیر خشک   ۲ قاشق چای خوری

 

*برای داشتن یک کیک مخملی عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید

 

250-1گرم کره را همراه با صد و پنجاه گرم شکر را در ظرفی گود ریخته و با هم زن برقی خوب هم بزنید آنقدر هم بزنید تا به شکل کرم درآید. سپس ۵ عدد تخم مرغ را در ظرفی شکسته زرده ها را از سفیده جدا کرده و زرده ها را به مخلوط کره و شکر اضافه کنید.

 

هر بار یک زرده را به مخلوط شکر و کره اضافه کنید و با هم زن برقی هم بزنید. یعنی هر زرده ی تخم مرغ که اضافه می کنید با هم زن برقی هم می زنید و سپس زرده بعدی را نیز به همین روال هم می زنید.

 

سپس یک قاشق چای خوری وانیل و سه قاشق چای خوری شیر تغلیظ شده را مخلوط کره و شکر و زرده های تخم مرغ اضافه کنید سپس با هم زن برقی خوب هم بزنید. تا به شکلی که در تصویر دوم می بینید درآید.

 

سپس الک را روی ان قرار دهید و سپس دو قاشق چای خوری پودر شیر خشک و ۲۵۰ گرم ارد سفید را کم کم الک کنید روی مواد. همه ی ارد را یکجا الک نکنید. کم کم الک کنید تا خوب الک شود. و سپس با لیسک مواد را به خوبی با لیسک هم بزنید تا ارد و شیر خشک کاملا به خورد مخلوط کره و شکر و زرده های تخم مرغ بروند.

 

اکنون سفیده ی پنج عدد تخم مرغ را که کنار گذاشته بودیم با هم زن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم سپس ۵۰ گرم شکر را به ان اضافه کنید.

 

شکر را کم کم اضافه کنید و با هم زن برقی انقد هم بزنید تا سفیده تخم مرغ ها فرم بگیرد طوری که ظرف را سرو ته کنید سفیده نریزد.

 

خب حالا سفیده تخم مرغ را کم کم به مایه ی کیک اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم. تا سفیده تخم مرغ خوب در مایه ی کیک میکس شود.

 

روش تهیه کیک مخملی سه رنگ

 

2-حالا سه عدد ظرف رو کنار هم قرار می دیم و مایه ی کیک رو به سه قسمت مساوی در ظرف ها تقسیم می کنیم. سپس دو قاشق غذا خوری ماست را با قاشق هم می زنیم به یک قسمت از مایه ی کیک اضافه می کنیم.

 

سپس یک قاشق چایخوری پودر کاکائو را روی ان الک می کنیم. و با قاشق خوب هم می زنیم. بعد یک قاشق چایخوری رنگ خوراکی قرمز را به ان اضافه می کنیم و سپس با قاشق خوب هم می زنیم.

 

حالا به ظرف دوم مایه ی کیک ۲ قاشق غذا خوری پودر کاکائو الک شده اضافه می کنیم. و با قاشق خوب هم می زنیم و ترکیب می کنیم تا خوب میکس شود.

 

سپس یک قاشق چایخوری شکلات آب شده به ان اضافه کنید. و خوب هم بزنید. ظرف دیگر مایه کیک را هیچ چیزی به ان اضافه نمی کنیم همانطور وانیلی بماند.

 

3-حالا قالب کیک را که در کف و دیواره ی ان کاغذ روغنی قرار می دهیم. و مواد کیک مان را به این ترتیب در قالب کیک می ریزیم. ابتدا دو قاشق مایه وانیلی کیک را می ریزیم کف قالب، سپس دو قاشق مایع صورتی کیک را می ریزیم و بعد دو قاشق مایه ی قهوه ای کیک را می ریزیم.

 

به همین روال ادامه می دهیم تا هر سه مایه کیک تمام شود. خب کمی قالب را روی سطح صاف تکان می دهیم تا هوا داخل مایه ی کیک نماند و کیک ما صاف و یک نواخت دربیاید. حالا با خلال دندان روی مایه کیک را طراحی می کنیم. خب حالا قالب کیک را در فر که از قبل گرم کرده ایم با دمای ۱۶۰ درجه به مدت ۷۰ دقیقه قرار می دهیم.

 

پس از گذشت این تایم در فر را باز می کنیم قالب کیک را خارج می کنیم. سپس کیک را کمی که خنک شد از قالب جدا می کنیم. (دمای فرها با هم متفاوت هست شما بعد از نیم ساعت به کیکتان سر بزنید ببینید پخته است یا نه) خب دوستان کیک ما آماده است.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد حدود 20 دقیقه و زمان مناسب برای پخت حدود 2 ساعت استونوش جان…