وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه شیرینی لوتوس با ترفند های ایران ناز

روش تهیه شیرینی لوتوس با ترفند های ایران ناز

روش تهیه شیرینی لوتوس با ترفند های ایران ناز

 

در این مطلب طرز تهیه یک شیرینی خیلی ساده و شهد دار که از نظر ظاهری شبیه نیلوفر آبی است و به همین سبب آن را شیرینی لوتوس نامگذاری کرده اند را می نویسم.

 

این شیرینی شامل مواد اولیه تخم مرغ و شیر و شکر و بکینگ پودر و زعفران دمکرده و وانیل و آب و آرد و خلال پسته و روغن مایع است و بسیار خوشمزه است و ضمنا شیرینی خاصی داخل این شیرینی استفاده نمی شود و فقط شربت بار روی آن ریخته می شود.

 

*موادی که برای تهیه شیرینی لوتوس لازم دارید:

-تخم مرغ   2 عدد

-وانیل   1/4 قشق چایخوری

-شیر   نصف لیوان

-روغن مایع   3 قاشق غذاخوری

-بکینگ پودر   1 قاشق چایخوری

-آرد   3 لیوان

-شکر   1 پیمانه

-آب   نصف پیمانه

-زعفران دمکرده   به میزان لازم

-خلال پسته   به میزان لازم

*برای داشتن یک شیرینی لوتوس عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار شربت بار این شیرینی را درست می کنیم و برای این منظور 1 پیمانه شکر را داخل یک قابلمه می ریزیم و داخل قابلمه نصف پیمانه آب می ریزیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و منتظر می شویم تا شکر داخل قابلمه حل شود.

 

سپس حرارت گاز را کم می کنیم و منتظر می شویم تا مواد ما بجوشد و غلیظ و قوام دار شود. سپس کمی زعفران دمکرده داخل قابلمه می ریزیم و وقتی مواد ما 15 دقیقه جوشید و قوام کافی را به دست آورد زیر گاز را خاموش می کنیم و منتظر می شویم تا شربت ما خنک شود. چون شربت این شیرینی باید سرد استفاده شود.

 

2-سپس در ادامه 2 عدد تخم مرغ را داخل یک ظرف شکسته و آن را در صورت سالم بودن با چنگال تخم مرغها را هم می زنیم تا از لختگی درآید و زرده و سفیده تخم مرغ کاملا قاطی شود و یکدست شود.

 

3-سپس در ادامه نصف لیوان شیر را به تخم مرغها اضافه می کنیم و یا می توان بجای شیر از ماست سفت و شیرین استفاده کرد.

 

سپس شیر و یا ماست را با بکینگ پودر قاطی می کنیم تا حبابهایی روی آن تشکیل شود و باد کند. سپس مخلوط را به تخم مرغهای همزده اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن آنها را هم می زنیم.

 

4-سپس 3 قاشق غذاخوری روغن مایع را به مواد مان اضافه می کنیم و سپس آرد را کم کم و در دو مرحله به خمیر شیرینی اضافه می کنیم و در مرحله اول نصف آرد را یکدفعه داخل مواد می ریزیم و با قاشق آن را با مواد قاطی می کنیم و سپس آرد را قاشق قاشق اضافه می کنیم .

 

در آخر از دست برای هم زدن آرد استفاده می کنیم تا جایی آرد را اضافه می کنیم که خمیر نرم و غیر چسبنده ای حاصل شود. بنابراین مقدار آرد را نمی توان دقیقا مشخص کرد و بسته به حالت خمیر دارد و تا وقتی آن را می ریزیم که خمیر قابل شکل دادن باشد.

 

اکنون خمیر شیرینی آماده است. روی خمیر را می پوشانیم و خمیر را برای 1 ساعت داخل فضای آشپزخانه استراحت می دهیم.

 

5-سپس در ادامه روی یک میز کار را کمی آرد پاشی می کنیم و خمیر را بعد از 1 ساعت استراحت روی میز با وردنه باز می کنیم و با قالبهای دایره ای در سه سایز مختلف خمیر را قالب می زنیم.

 

سپس روی همه خمیر ها را مطابق شکل زیر با چاقو به صورت شعاعی 6 خط از انتهای بیرونی تا نزدیک مرکز دایره ها ایجاد می کنیم. سپس سه دایره نامبرده را روی هم به ترتیب از کوچک به بزرگ می چینیم.

 

6-سپس کف سینی فر را کاغذ روغنی می گذاریم و شیرینی ها را کف سینی فر و با فاصله از هم می چینیم و سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه برای 13 دقیقه می گذاریم تا شیرینی بپزد.

 

سپس وقتی شیرینی پخت آن را از فر در آورده و روی شیرینی ها را در حالتی که هنوز داغ است از شربت بار تهیه شده در مرحله اول می ریزیم تا مزه دار شود.

7-اکنون شیرینی لوتوس ما آماده است و در صورت تمایل در قسمت وسط آن مقداری خلال پسته می ریزیم و شیرینی را برای عصرانه همراه با چای و یا قهوه می خوریم و یا آن را برای مهمانی ها درست می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 8 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 30 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 15 دقیقه است.نوش جااااااااااااااان…