وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه ترحلوای شیرازی در منزل

روش تهیه ترحلوای شیرازی در منزل

روش تهیه ترحلوای شیرازی در منزل

 

از آنجا که طرز تهیه این نوع خوردنی ها کار سختی نیست می توان به صورت خانگی و هر فرد در منزل خودش اینها را درست کند و سر سفره افطاری خانگی و در منزل خودش آنها را میل کند. مثلا یکی از این خوراکی های خوشمزه تر حلوا است.

 

بطور کلی تر حلوا یک مدل حلوای خوشمزه و مناسب ماه رمضان است که دو نوع دارد تر حلوای شیرازی و تر حلوای تبریزی که به دو صورت مختاف درست می شوند.اما در مواقع دیگر هم میشود نوش جان کرد.

 

تر حلوای شیرازی معمولا به صورت دو رنگ زرد و سفید است و حالت ژله ای دارد ودر آن از نشاسته و آرد برنج استفاده می شود.

 

چون این مدل حلوا از قدیم الایام برای ماه رمضان و هنگام افطار درست می شده است. این تر حلوا شامل مواد اولیه آرد برنج و آب و گلاب و شیر و نشاسته گندم و شکر و زعفران دمکرده و غلیظ است و برخلاف ظاهر زیبای آن طرز تهیه خیلی راحتی دارد و به راحتی قابل تهیه است.

 

توجه داشته باشید که این دستور مناسب 6 نفر است.زمان لازم برای آماده سازی 15 دقیقه و برای پخت 30 دقیقه است.با ما در ایران ناز همراه باشید.

 

 

روش تهیه ترحلوای شیرازی در منزل

 

*موادی که لازم دارید:

-سبزی دلمه   نصف پیمانه

-نشاسته گندم   1 پیمانه

-آب   4 پیمانه

-شکر   دو و نیم پیمانه

-گلاب   نصف پیمانه

-زعفران دمکرده غلیظ  مقدار کافی

-شیر   5 پیمانه

 

 

*برای داشتن این غذای عالی باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-از انجا که این دسر شیرازی خوشمزه به طور معمول و رایج آن دو رنگ زرد و سفید دارد باید ابتدا رنگ سفید آن را درست کرده و سپس با کمک زعفران دمکرده قسمتی از آن را زرد رنگ کنیم.

 

برای این منظور ابتدا و برای شروع کار ابتدا 1 پیمانه نشاسته گندم را در یک ظرف می ریزیم و به آن 2 پیمانه آب سرد اضافه می کنیم و مواد را خوب هم می زنیم تا نشاسته در آب حل شود و باز شده و گلوله نشود و یکدست شود. در صورت گلوله شدن مواد را از داخل صافی عبور می دهیم تا ناخالصی و قسمتهای گلوله شده آن جدا شود.

 

 

2-سپس نصف پیمانه آرد برنج را داخل یک ظرف می ریزیم و به آن 2 پیمانه شیر سرد ضافه می کنیم و هم می زنیم تا آرد در شیر سرد حل شده و یکدست شود و گلوله نشود و مجددا اگر گلوله شد آن را از صافی عبور می دهیم تا یکدست شود. سپس مابقی شیر را نیز به مواد اضافه می کنیم.

 

 

3-سپس مخلوط شیر و آرد مرحله قبل را داخل یک قابلمه ریخته و آن را روی حرارت می گذاریم و به آن شکر را اضافه می کنیم و هم می زنیم و سپس مخلوط نشاسته و آب و مابقی آب را به داخل قابلمه می ریزیم .

 

مواد را هم می زنیم و منتظر می شویم تا مواد ما داخل قابلمه بجوشد و بعد از20 دقیقه که روی حرارت ملایم جوشید به مواد داخل قابلمه نصف پیمانه گلاب را اضافه می کنیم و هم می زنیم.

 

سپس تا زمانی که خط قاشق و اثر آن روی مواد باقی بماند آن را روی گاز باقی می گذاریم و هم می زنیم. وقتی غلظت مواد مناسب شد و خیلی غلیظ شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و نصف مواد را از قابلمه بر می داریم و در ظرف جدا می ریزیم. اکنون قسمت سفید رنگ دسر حلوای ما آماده است.

 

روش تهیه ترحلوای شیرازی در منزل

 

4-سپس زیر گاز را مجددا روشن می کنیم و به مابقی مواد داخل قابلمه مقداری زعفران دمکرده غلیظ اضافه می کنیم و آن را هم می زنیم تا کاملا رنگ حلوا زرد شود و خوب بجوشد و خوش رنگ شود.

 

سپس زیر گاز را خاموش می کنیم و مواد را روی قسمت سفید رنگ می ریزیم. سپس ظرف حلوا را داخل یحچال می گذاریم تا خنک شود و ببندد. حتما در تمام مراحل کار شعله گاز باید ملایم باشد تا مواد ما ته نگیرد و مدام باید آنها را هم زد.

 

 

5-سپس بعد از حداقل 2 ساعت تر حلوا را از یخچال در می آوریم و آن را به صورت لوزی و یا به شکل دلخواه خود برش می زنیم.سپس با مواد دلخواه تزیین کرده و آن را هنگام افطار در ماه رمضان استفاده می کنیم.