وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه سوهان عسلی کنجدی در منزل

روش تهیه سوهان عسلی کنجدی در منزل

روش تهیه سوهان عسلی کنجدی در منزل

 

*موادی که برای تهیه این سوهان عسلی لازم دارید:

-روغن مایع   ۱/۸ پیمانه

-شکر   ۱ و۱/۴ پیمانه

-عسل   ۲ قاشق سوپ خوری

-آب   ۱/۸ پیمانه

-گلاب   ۱/۸ پیمانه

-کنجد   ۱/۵ تا ۲ پیمانه

 

*برای داشتن یک سوهان عسلی کنجدی عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا برای درست کردن این شیرینی میریم سراغ پایه اولیه اش. اول از همه یه ظرف برمیداریم و آبی که داریم رو داخلش میریزیم سپس روغن مایع و گلابمون رو بهش اضافه کرده و با هم مخلوطشون کرده و میزاریم کنار.

 

حالا یه شیر جوش یا یه ماهیتابه برمیداریم (البته جنس تابه یا شیرجوشتون نچسب باشه) و شکرمون رو داخلش ریخته و بعد مخلوط آب و روغن و گلابمون رو بهش اضافه میکنیم و هم میزنیمشون. سپس تابه رو میزاریم رو حرارت ملایم. کمی که گذشت ۲ تا قاشق عسلی رو که داشتیم رو هم به مخلوطمون اضافه میکنیم.

 

بعد از اینکه عسل رو اضافه کردیم، موادمون رو مخلوط نمیکنیم چون احتیاجی نیستش و میزاریم خود به خود و آرام شروع کنه به جوشیدن و مخلوط شدن. همین طور که آرام آرام می جوشه خودش شروع میکنه به غلیظ شدن یا به قول معروف به قوام اومدن.

 

فقط یادتون باشه به هیچ وجه زمانی که داره به قوام میاد مخلوطمون نباید با قاشق هم بزنیمش. اگر میخواهید مخلوط کنید خود تابه رو از دسته اش بگیرید و آروم به صورت دورانی هم بزنید. در ادامه میزاریم مخلوطمون انقدر رو حرارت بمونه تا غلیظ و به رنگ کاراملی برسه.

 

روش تهیه سوهان عسلی کنجدی در منزل

 

2-حالا تو این مرحله تا زمانی که شربتمون داره قوام میاد و رنگش کاراملی بشه ما میریم سراغ بقیه مواد و کارهاشون. در ادامه میریم سراغ کنجد هایی که داریم.

 

چون من از کنجد خام استفاده میکنم برای اینکه طعم بهتری داشته باشن اونها رو تفت میدیم یا به قول معروف تست میکنمشون.

 

برای این کار یه تابه برمیداریم و کنجد هامون رو میریزیم داخلش و میزاریم رو حرارت ملایم و مدام هم میزنیمشون تا خامیشون گرفته بشه و تغییر رنگ بدن. این موقع دیگه کنجد ها آماده هستن و نیازی به حرارت دادن دیگه ندارن.

 

حالا یه نگاه به شربتمون میکنیم اگر به اون حالتی که میخواستیم رسیده بود از رو حرارت برش میداریم و زعفران دمکرده ایی که داشتیم رو بهش اضافه میکنیم و شربتمون رو هم زده و مجدد شربتمون رو میزاریم رو حرارت ملایم .

 

بعد کنجد های تست شده مون رو بهش اضافه میکنیم و سریع کنجد ها رو با شربتمون مخلوط میکنیم و مرتب و مدام هم میزنیم تا کامل توی شربت پخش بشن و رنگشون عوض شه و به صورت کاراملی در بیان. حواستون باشه تو این مرحله دقت لازم رو انجام بدین تا غلظت مخلوطمون به اندازه کافی باشه که کنجد ها هم رنگش خوب بشه.

 

3-حالا تو این مرحله قبل از هر کاری سینی ای که میخواهیم سوهان عسلیمون رو داخلش درست کنیم رو میاریم و کامل چربش کرده یا اینکه کف اون کاغذ روغنی پهن میکنیم.

 

حالا بسته به میل خودتون میتونید کاغذ روغنی رو به طور کامل پهن کنید یا به اندازه سوهان عسلی هایی که میخواهید درست کنید به صورت دایره ای برش زده و تو سینی بچینید. بعد از اینکه این کار رو انجام دادیم مخلوط سوهان عسلیمون که دیگه آماده شده رو از رو حرارت بر میداریم.

 

سپس خیلی سریع مخلوط سوهان عسلی مون رو به صورت تکه ای یا به طور کامل روی سینی میریزیم و با پشت قاشق کمی اون رو شکل میدیم تا کمی از ضخامتش کم و نازک بشه.

 

فقط یادتون باشه تو این مرحله سرعت عملتون باید خیلی زیاد باشه چون سوهان عسلی زود سرد و سفت میشه و دیگه نمیتونید فرمی که میخواهید رو بهش بدین. بعد از اینکه سوهان عسلی مون رو فرم دادیم میزاریم تا کامل خنک بشه.

 

بعد از اینکه خنک شد اگر به صورت تکه ای درست کردین اون رو برش میزنیم و اگر به صورت دایره ای درست کردین اون رو از کاغذ روغنی جدا کرده و تو ظرف چینده و سرو میکنیمش.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد حدود 20 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 20 دقیقه است.نوش جاااااااان…