وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه دسر پاناکوتا با سس کیوی خوشمزه و وسوسه انگیز

روش تهیه دسر پاناکوتا با سس کیوی خوشمزه و وسوسه انگیز

روش تهیه دسر پاناکوتا با سس کیوی خوشمزه و وسوسه انگیز

 

 

امروز یک دستور فوق العاده داریم برای طرفداران پاناکوتا.پاناکوتا با سس کیوی را درست کنید با دستور ایران ناز و لذت ببرید.

 

 

*برای درست کردن پاناکوتا با سس کیوی به مواد زیر نیاز دارید:

-کیوی   3 عدد

-پودرقند   3/4 فنجان+ یک قاشق غذاخوری

-پودر ژلاتین   1 قاشق غذاخوری

-آب گرم   4 قاشق غذاخوری

-آب جوش   نصف فنجان

-وانیل   یک قاشق چایخوری

-کفیر   2 فنجان

-خامه پرچرب   1 فنجان

-شیر پرچرب   1 فنجان

 

 

روش تهیه دسر پاناکوتا با سس کیوی خوشمزه و وسوسه انگیز

 

*روش تهیه و آماده سازی پاناکوتا با سس کیوی:

پاناکوتارو اغلب ما می شناسیم و می دونیم که طعم های مختلفی داره یعنی میشه با میوه های مختلف درستش کرد، این دسر معروف ایتالیایی دو ماده اصلی و پایه ایی داره که همون ژلاتین و خامه ست که با مواد متغیر دیگه بسته ذائقه و سلیقه خودتون ترکیب میشه.

 

در این دسر از یک مایه ایی به اسم کفیر استفاده می شه، کفیر مث شیر می مونه ولی پرچرب تره و حالت تخمیری داره و یه جورای از لحاظ ظاهری و طعم به دوغ نزدیک می شه؛ این محصول لبنی از تولیدات مردم خوب ناحیه قفقازه ولی تو کل دنیا برای تهیه بعضی دسرا مورد استفاده قرار میگیره و یا حتی مثل همون دوغ همراه یا بعد از غذا خورده می شه.

 

برای این دسر خوشمزه به شیرخامه ایی پرچرب هم احتیاج دارید که اگر در دسترس نداشتید باید از شیر پرچرب استفاده کنید و خامه و این دوتارو باهم مخلوط کرده و حسابی هم بزنید تا شیرخامه ایی پرچرب درست کنید.

 

روش تهیه دسر پاناکوتا با سس کیوی خوشمزه و وسوسه انگیز

 

*برای آماده سازی و تهیه این دسر خوشمزه باید تمامی مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

 

1-ابتدا یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را به همراه 4 قاشق غذاخوری آب گرم داخل ی کاسه کوچک بریزید و شروع کنید به همزدن؛ حسااابی هم بزنید تا دانه های ژلاتین در آب گرم حل شود. (حتما برای حل کردن پودر ژلاتین یا ورق ژلاتین باید از آب گرم یا آب داغ استفاده کنید) ژلاتین حل شده را کنار بگذارید.

 

 

2-حالا یک کاسه شیشه ایی را بردارید و 2 فنجان مایع کفیر و 1 فنجان خامه سفت و پرچرب را به آن اضافه کنید، با یک همزدن دستی این مواد را حسابی مخلوط کرده و کنار بگذارید.

 

 

3-یک شیرجوش یا قابلمه مناسب را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید، یک فنجان شیرپرچرب خامه ایی را داخل آن بریزید و سپس 3/4 فنجان پودر قند را به آن اضافه کنید سپس شروع به همزدن این مواد کنید تا وقتی که سطح مایه ما ریز ریز جوش بزند؛ وقتی متوجه شدید که خاک قند به طور کامل حل شده گاز را خاموش کنید.

 

همان طور که مایه فوق داغ است محلول ژلاتینی ایی که در مرحله اول آماده کرده بودید را به آن بی افزایید و مدام هم بزنید تا ژلاتین به طور یکدست در کل مایه حل شود.

 

بگذارید این مایه کمی خنک شود و گرمای زیاد خود را از دست بدهد؛ سپس مایه کفیر و خامه پر چرب را به آن بی افزایید و همه مواد را حسابی با هم مخلوط کنید تا مایه همگنی به دست بیاید.

 

 

4-مایه پاناکوتا را داخل 6 قالب کوچک سیلیکونی بریزید، می توانید از قالب کاپ کیک که با روغن کانولا چرب کرده اید استفاده کنید. باید به مدت حداقل 4 ساعت در یخچال بمانند تا کاملا بسته شوند.(می توانید این مراحل را در شب انجام دهید تا کل شب در یخچال بماند و کاملا ببندد)

 

 

5-اکنون باید سس کیوی پاناکوتا را آماده کنید برای این کار ابتدا باید کیوی ها را پوست بگیرید ما به سه عدد کیوی درشت، رسیده و شیرین احتیاج داریم پس از پوست گرفتن، آن ها را داخل یک بلندر بی اندازید سپس 1 قاشق غذاخوری پودر قند، 1 قاشق چایخوری وانیل و نصف فنجان آب به آن اضافه کنید و دکمه روشن بلندر را بزنید تا کاملا پوره شود.

 

یک قابلمه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و پوره کیوی را داخل آن بریزید و اجازه دهید این مواد کمی بجوشد همین که ریز ریز به جوش زدت افتاد آن را خاموش کنید و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.

 

 

6-بعد از انجام تمام مراحل بالا حالا باید این دسر خوشمزه را سرو کنید؛ برای سرو یک بشقاب مناسب را بردارید و یکی از قالب های پاناکوتا را بردارید و داخل بشقاب برگردانید تا از قالب جدا شود سپس از سس کیوی آماده شده که خنک شده است روی آن بریزید، می توانید یک یا چند کیوی را پوست بگیرید و حلقه حلقه کنید و از آن برای تزیین هرچه بیشتر این دسر فوق العاده خوشمزه استفاده کنید. دسر شما آمادست.

 

توجه داشته باشید که مدت زمان آماده سازی مواد این دسر 15  دقیقه و زمان حاضر شدن آن  70 دقیقه و مناسب برای 6 نفر است.