وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه بستنی رولی با ترفند های ساده در منزل

روش تهیه بستنی رولی با ترفند های ساده در منزل

روش تهیه بستنی رولی با ترفند های ساده در منزل

 

بستنی چیزیست که همه مخصوصا بچه ها عاشق آن هستند.خصوصا بستنی های جدید که درست کردن آنها در منزل به نظر کار سخت و دشواری می آید.امروز در ایران ناز برای شما آموزش درست کردن بستنی رولی،یکی از محبوب ترین بستنی های بازار را آماده کردیم.امیدوارم لذت ببرید.

 

روش تهیه بستنی رولی با ترفند های ساده در منزل

 

*موادی که برای تهیه بستنی رولی در منزل لازیم دارید:

-خامه پرچرب   1/2 پیمانه

-شیر پرچرب   2 قاشق غذاخوری

-بیسکوییت اوریو   2 عدد

-شکر   1 قاشق غذاخوری

 

روش تهیه بستنی رولی با ترفند های ساده در منزل

 

*برای داشتن یک بستنی رولی عالی و خوشمزه لازم است مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-باید از وسایلی که برای درست کردن بستنی رولی استفاده می کنیم کاملا خنک و سرد باشه به خاطر همین دو الی سه ساعت قبل وسایلی از جمله سینی مخصوص چاقو و کاردک در فریزر می گذاریم.

 

2-حال در این مرحله در داخل شیر جوش و یا قابلمه مناسب و کوچکی شیر پرچرب را به همراه خامه پرچرب و شکر را می ریزیم و ظرف مورد نظر را روی حرارت با شعله متوسط پایین می گذاریم و مدام آرام آرام مواد را زیر و رو کرده و هم می زنیم تا شکر خوب حل شده و مواد کاملا با هم ترکیب شوند وقتی شروع به جوشیدن کرد ظرف را از روی حرارت برمی داریم.

3-برای این که مواد مخلوطی زودتر خنک شود می توانید مایه بستنی رولی خانگی آماده شده را در داخل ظرف دیگری بریزیم و به مدت 30 الی 35 دقیقه در فریزر بگذاریم تا کاملا سرد و خنک شود.

 

4-باید بعد از زمان مقرر مایه بستنی سرد شده را در داخل سینی مخصوص سرد بریزیم و همچنین بیسکوییت اوریو را نیز اضافه کرده و با کاردک شروع می کنیم به خرد کردن بیسکوییت اوریو سپس مایه بستنی رو از اطراف به طرف وسط جمع کرده .

 

مجددا با کاردک روی روی مایه بستنی و بیسکوییت کوبیده تا کاملا پوره و با مایه بستنی مخلوط شود.به مدت 5 الی 7 دقیقه این کار انجام میدهیم تا هوا حدودی وارد مایه بستنی شده تا کمی مایه بستنی حالت پفی پیدا کند.

 

5-سپس مایه بستنی رو درون سینی کاملا پخش می کنیم و به مدت 4 الی 5 ساعت در فریزر می گذاریم تا خودش را بگیرد و سفت شود.

 

بعد از زمان مقرر سینی را از فریزر بیرون آورده و سریع قبل از این که مایه بستنی نرم و شل شود با چاقو مایه بستنی رو در اندازه های باریک و بلند برش زده و با کاردک شروع می کنیم به رول کردن مایه بستنی.

 

6-در آخر با انبرک رول های بستنی رو در داخل ظرف سرو می گذاریم و با خامه فرم گرفته یا خامه قنادی و مغز پسته تزیین می کنیم.امیدوارم این بستنی دوست داشتنی و خوشمزه را در منزل درست کنید و از خوردنش همراه خانواده لذت ببرید.

 

**توجه داشته باشید این دستور مخصوص 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 40 دقیقه و زمان مناسب برای آماده کردن نهایی و سرو 90 دقیقه است.نوش جااااااااان…