وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه باقلوا یزدیربا ترفند های ساده در منزل

روش تهیه باقلوا یزدیربا ترفند های ساده در منزل

روش تهیه باقلوا یزدیربا ترفند های ساده در منزل

 

*موادی که برای تهیه این باقلوا لازم دارید:

-پودر پسته یا بادام   300 گرم

-پودر قند   150 گرم

-هل   1/2 قاشق غذا خوری

-شکر   500 گرم

-آب   2 پیمانه

-گلاب   1/2 پیمانه

-زرده تخم مرغ   2 عدد

-روغن مایع   3 قاشق سوپ خوری

-بیکینگ پودر   1/2 قاشق مربا خوری

-شیر   2/3 پیمانه

-کره   100 گرم

-نمک   به مقدار کافی

-آرد سفید   به مقدار کافی

 

*برای داشتن یک باقلوای عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-در این مرحله باید مایه داخل باقلوا را درست کنیم. به همین منظور پودر بادام یا پسته را با پودر قند و هل در ظرفی جداگانه، خوب مخلوط کنید و آن را نگه دارید.

 

2-در این مرحله باید به سراغ تهیه شربت باقلوا برویم. به همین منظور در ظرفی باید شکر را با آب مخلوط کنید و روی شعله ملایم بگذارید.

 

زمانی که مخلوط آب و شکر به جوش آمد و کمی غلیظ شد.نوبت اضافه کردن مواد دیگه است. لذا گلاب را اضافه کنید و پس از چند جوش شربت را از روی اجاق بردارید. از صافی فلزی رد کنید و نگه دارید تا در زمان لازم از آن استفاده کنید

3-اصلی ترین مرحله تهیه باقلوا یزدی تهیه لواش باقلوا است. به همین منظور باید بیکینگ پودر و نمک را در شیر حل کنید. در ظرفی دیگر روغن و زرده های تخم مرغ را خوب مخلوط کنید. سپس مخلوط شیر را به آن اضافه و خوب هم بزنید تا حسابی مخلوط شوند.

4-در این مرحله باید آرد را سه بار الک کنید تا به خوبی نرم و لطیف گردد و کم کم به مایع موجود اضافه کنید تا جایی که خمیرحاصله به دست نچسبد. خمیر را در کیسه نایلونی یا سلفون گذاشته و بگذارید یک الی ۲ ساعت بماند و استراحت کند.

5-بعد از آنکه خمیر به خوبی استراحت کرد نوبت آماده سازی باقلوا می رسد. به همین منظور از خمیر مرحله قبلی گلوله‌ای به اندازه یک نارنگی بردارید، به وسیله وردنه آن را کاملا نازک کنید. سینی فلزی (یا ظرفی که قابل استفاده در فر باشد) را انتخاب کنید و خمیر را کف آن پهن کنید.

 

حال باید لواش دوم را نیز به همین ترتیب پهن کنید و روی لایه اول لواش قرار دهید؛ سپس مایع میان باقلوا که محتوی بادام یا پسته است را روی ۲ لایه خمیر پهن کنید و با دست کاملاً فشار دهید.

 

سپس با دست کمی گلاب را روی لایه های مواد بپاشید. مجددا یک لواش دیگر را باز کنید، با وردنه خوب نازک کنید و روی مواد قرار دهید. سپس کناره‌های اضافی خمیرهای لواش را با کارد جدا کنید و کل مواد را به صورت لوزی یا مربع برش دهید. کره را داغ کنید و روی شیرینی بریزید.

 

6-پس از آنکه کره کاملاً جذب شیرینی شد، سینی حاوی باقلوا را در قسمت پائینی فری که قبلا با حرارت ۳۵۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه گرم شده، قرار دهید و سپس ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، زمانی که روی باقلوا طلایی رنگ شود. در این مدت خیلی مراقب باقلوایتان باشید چون روتین فرها با یکدیگر متفاوت هستند.

 

پس از خارج کردن باقلوا از فر، شربت تهیه شده را کم کم روی آن بریزید تا کاملاً جذب شیرینی شود سپس با پود پسته روی آن را تزئین کنید. بگذارید شیرینی سرد شود. حال میتوانید مجددا شیرینی ها را برش بزنید و نوش جان کنید.

 

*نکاتی که باید در نظر داشته باشید برای داشتن بهترین باقلوای یزدی:

– در صورت تمایل می توانید مجددا کمی شربت به تدریج روی باقلواها بریزید.

– برای آنکه به کار خودتان سرعت ببخشید میتوانید از خمیر یوفکا آماده برای تهیه باقلوایتان استفاده کنید.

– باقلوا را میتوانید بدون فر هم تهیه کنید اما باید تابه های دو طرفه داشته باشید تا بتوانید دو طرف آن را به یک اندازه حرارت بدهید.

 

*توجه داشته باشید این دستور مخصوص 15 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 180 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 30 دقیقه است.نوش جاااااان…