وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کیک لامینگتون استرالیایی در ایران ناز

روش تهیه کیک لامینگتون استرالیایی در ایران ناز

روش تهیه کیک لامینگتون استرالیایی در ایران ناز

 

کیک لامینگتون یکی از انواع کیک های خوشمزه ی استرالیایی است که طعم فوق العاده ای دارد. این کیک در کنار یک لیوان چای، یک عصرانه و میان وعده بسیار مناسبی می باشد.

 

در طرز تهیه کیک لامینگتون باید بین دو لایه آن ها از مربای تمشک یا آلبالو و یا مارمالاد توت فرنگی استفاده کرد. در ادامه با ما در ایران ناز همراه باشید تا با دستور پخت این کیک خوشمزه آشنا شوید.

 

*موادی که برای تهیه این کیک لازم دارید:

-تخم مرغ: ۴ عدد

-بکینگ پودر: ۲ قاشق مربا خوری

-کره: ۱ پیمانه

-وانیل: ۲ قاشق مربا خوری

-آرد کیک: ۲ و ۲/۳ پیمانه

-نمک: ۱/۴ قاشق مربا خوری

-شیر: ۱ پیمانه

-شکر: ۲ پیمانه

-مربا تمشک: ۲/۳ پیمانه

-کره برای روکش کیک: ۳ قاشق غذا خوری

-شیر برای روکش کیک: ۳/۴ پیمانه

-پودر نارگیل: ۳ پیمانه

-پودر قند: ۱ و ۳/۴ پیمانه

-شکلات تلخ: ۱۷۰ گرم

-پودر کاکائو: دو نصف قاشق غذا خوری

-آب گرم: ۲ قاشق غذا خوری

 

روش تهیه کیک لامینگتون استرالیایی در ایران ناز

 

*برای داشتن یک کیک عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

*برای پختن این کیک قبل از انجام هر کاری لازم است فر را روشن کنید. آن را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و بگذارید تا گرم شود. کره را از قبل داخل ظرفی ریخته و بگذارید تا با محیط هم دما شود.

 

1-در این مرحله به کره نرم شده شکر را اضافه کنید و با هم زن به مدت ۳ دقیقه به خوبی آن ها را با هم مخلوط کنید. سپس وانیل را روی آن ها بریزید. تخم مرغ ها را یکی یکی شکسته و به مواد خود اضافه کنید و با هم زن همه را با هم مخلوط کنید.

 

2-نمک بکینگ پودر و آرد را در کاسه ای الک کنید. سپس آن ها را کم کم و طی سه مرحله به مواد آماده شده طی مرحله ی قبل بیفزایید. شیر را نیز طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی یکدست شوند.

 

3-خمیر بدست آمده را به دو قسمت تقسیم کنید. قالب های مستطیلی که ابعاد آن ها ۲۲ در ۳۳ سانتی متری است را آماده کرده و کف آن را کمی با کره چرب کنید.

 

مقداری آرد کف قالب بپاشید و آن را پخش کنید. کاغذ روغنی کف آن ها قرار دهید. سپس خمیر را در دو قالب ریخته و آن ها را داخل فر قرار دهید. ۳۰ دقیقه مهلت دهید تا کیک شما پخته شود.

 

4-بعد از اینکه کیک پخت شد، آن را از فر خارج کرده و ۱۰ دقیقه کنار بگذارید. سپس آن ها را از قالب خارج کنید و بگذارید تا کاملا خنک شود. در ادامه به آرامی کاغذ روغنی را از کیک جدا کنید.

 

زمانی که کیک کاملا سرد شده بود، یکی از کیک ها را بردارید و سپس آن را برگردانده و با کمک کاردک مربای تمشک را روی آن بمالید و لایه دیگر را روی آن قرار دهید. کیک را به قسمت های کوچک برش بزنید.

 

5-در این مرحله باید کاسه ای را روی حرارت غیر مستقیم قرار داده و شکلات، شیر و کره را داخل آن بریزید و مهلت دهید تا ذوب شود. به شکلات ذوب شده پودر قند و پودر کاکائو را اضافه کنید و آن ها را با هم مخلوط کنید.

 

اگر شکلات شما زیاد شل شده بود به آن آب جوش اضافه نکنید در غیر این صورت آب جوش را نیز به آن ها افزوده و با هم مخلوط کنید.

 

6-در این قسمت از کار باید برش های کیک را درون سس شکلات فرو کرده و به آن آغشته کنید. آن ها را به مدت یک ربع روی یک صفحه مشبک قرار دهید.

 

اینکار به دلیل اینکه شکلات اضافه ی آن ها خارج شود، باید انجام دهید. در آخر پودر نارگیل را روی کیک ها پاشیده و آن ها را کنار بگذارید تا پودر جذب شکلات شود. کیک شما آماده است، نوش جان.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره