وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کوکی لیمویی در منزل

روش تهیه کوکی لیمویی در منزل

روش تهیه کوکی لیمویی در منزل

 

*موادی که برای تهیه کوکی لیمویی لازم دارید:

-آرد   2فنجان

-جوش شیرین   1 قاشق چایخوری

-نمک   1/4 قاشق چایخوری

-آب لیمو   1/3 فنجان

-شکر   3/4 فنجان

-وانیل   1/2 قاشق چایخوری

-روغن نارگیل   1/3 فنجان

-لیمو ترش   1عدد پوست رنده شده

-شربت افرا   1/4 فنجان

 

*برای داشتن یک کوکی لیمویی عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-در ابتدا تمام مواد در دستور داده شده را روی پیشخوان گذاشته تا به دمای محیط برسد و براحتی بتوانید با آن کار کنید. در اینجا شما آرد دارید که فاقد گلوتن است و فر را با دمای 375 درجه فارنهایت و یا 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید تا گرم شود.

 

در ابتدای کار اول مواد مرطوب را با هم در یک کاسه شامل شربت افرا، روغن ذوب شده نارگیل و عصاره وانیل و آب لیمو ترش و رنده پوست لیمو ترش را با هم خوب ترکیب کنید و سپس در این مرحله آرد را با نمک و جوش شیرین ترکیب کرده و توی کاسه مواد مرطوب بریزید و هم بزنید تا یک خمیر یک دست و صافی داشته باشید وقتی که خمیر آماده شد آن را به مدت 10 دقیقه کنار بگذارید تا کاملا خمیر سفت شود.

 

سپس با یک قاشق یا یک اسکوپ بستنی از خمیر ها برداشته و در دست آن را مانند یک توپ گرد کنید و بعد آن را توی شکر دانه ریز بغلتانید تا تمام کوکی ها پوشش داشته شوند.

2-توی یک سینی مخصوص پخت و پز را با یک ورق کاغذ پوستی بپوشانید و یا یک حصیر سیلکونی را قرار دهید. بعد کو کی های آغشته شده به شکر را با فاصله 2 اینچی و یا 6 سانت توی سینی قرار داده تا تمام خمیر به همین صورت آماده شوند.

 

سینی را توی فر با دمای 10 تا 15 دقیقه قرار داده تا کو کی ها پخته و در قسمت بالای آن شروع به ترک خوردن کنید و ته آن تقریبا قهوه ایی شود.

 

بعد از پختن سینی را از فر خارج کرده و کنار گذاشته تا کوکیها سردو خنک شوند و بعد آن ها را به آرامی روی یک قفسه سیمی بچینید تا کاملا سرد شوند.

 

طعم لیموی توی کوکی بعد از پختن و سرد شدن کاملا مشخص می شود. وقتیکه کوکی ها کاملا سرد شد آن را توی ظرف سرو بچنید و از طعم لیمو در کنار یک لیوان چای لذت ببرید و برای نگه داری می توانید در ظروف دربسته آن را نگه دارید.

 

3-این دستور عمل دوم منحصر بفرد و فوق العاده خوشمزه و خوش عطر است و همینطور ظاهر بسیار زیبایی دارد. در این دستور عمل اول مانند کوکی اول تمام مواد در دستور داده شده را روی پیشخوان قرار داده و گذاشته تا کاملا سرد و خنک شوند.

 

بعد اول در کاسه همزن برقی یک فنجان کره نرم شده در محیط را توی کاسه همزن بریزید و 1-3/4 فنجان شکر دانه ریز را توی کاسه به کره اضافه کنید و با سرعت بالای همزن برقی و یا دستی آن را به مدت 3 تا 5 دقیقه کاملا هم زده تا نرم و لطیف و به رنگ روشن در بیاید و همینطور در حین کار گاهی اطراف کاسه را هم تمیز کنید. تا تمام مواد یک دست با هم مخلوط شود.

 

بعد سرعت دستگاه را کم کرده و دو عدد تخم مرغ بزرگ را با دو قاشق غذاخوری آبلیموی تازه گرفته شده و یک قاشق غذاخوری رنده گوشت لیمو و یک قاشق چایخوری عصاره وانیل را هم به ترکیب اضافه کنید و خوب با هم زده تا تمام مواد یک دست و صاف شود. دوباره اطراف کاسه را با یک لیسک تمیز کنید.

 

روش تهیه کوکی لیمویی در منزل

 

4-سه فنجان آرد همه منظوره را با یک قاشق چایخوری بیکبنگ پود و 1/2 قاشق چایخوری نمک و 1/4 قاشق چایخوری جوش شیرین و 2 تا 5 قطره رنگ زرد غذایی که اختیاری است را هم توی ترکیب بریزید و کاملا هم زده تا خمیری صاف و یک دستی بشما دهید و بعد روی خمیر را بپوشانید و به مدت 30 دقیقه کنار گذاشته تا سرد شوند هرچه خمیر سردتر باشد کوکی های بهتری خواهید دارید.

 

بعد فر را با دمای 375 درجه فارنهایت و یا 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و توی سینی یک ورق پوستی پهن کنید. یک فنجان پودر قند را در یک کاسه بریزید و بعد از خمیر یک اسکوپ برداشته در دست گرد و توی پودر قند بغلتانید و در سینی با فاصله 6 سانت قرار دهید.

 

دقیقا شما 45 عدد کوکی خواهید داشت. بعد سینی را به مدت 9 تا 10 دقیقه در فر قرار داده تا لبه های کوکی کاملا قهوه ایی مایل به طلایی شوند و بعد از پخت از فر خارج کرده و بگذارید تا کاملا سرد و خنک شود. میتوانید با آب پرتقال هم این کوکی را آماده کنید این کوکی ها هم ظاهر زیبایی دارند و هم خوشمزه تر هست.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 20 نفر است .مدت زمان آماده سازی مواد 10 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 30 دقیقه است.نوش جاااااااااان…