وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه چیز کیک میموسا با ترفند های ساده

روش تهیه چیز کیک میموسا با ترفند های ساده

روش تهیه چیز کیک میموسا با ترفند های ساده

 

 

سلام دوستای خوبم امروز می خوام چیز کیک میموسا رو بهتون آموزش بدم.پس در ایران ناز همراه ما باشید.در این چیز کیک از پنیر فیلادلفیا استفاده می شود، پنیر فیلادلفیا مرغوب ترین نوع پنیر خامه ایست که با همین نام در تمامی جهان شناخته شده، شما از همان پنیر خامه ایی معمولی موجود در فروشگاه ها استفاده کنید.

 

برای لایه رویی این چیز کیک از خرده کیک اسفنجی استفاده می شود، برای این منظور یک کیک کوچک اسفنجی از فروشگاه ها تهیه کنید و آن را با دستتان خرد کنید و کنار بگذارید. برای تزیین این چیز کیک می توانید از توت فرنگی یا موز استفاده کنید.

 

روش تهیه چیز کیک میموسا با ترفند های ساده

 

*موادی که برای تهیه این چیزکیک لازم دارید:

-شیر پرچرب   2 لیوان

-بیسکوییت   200 گرم

-کره   120 گرم

-ژلاتین   8 گرم

-آب جوش   نصف استکان

-زرده تخم مرغ   2 عدد

-وانیل   1 قاشق چایخوری

-شکر   50 گرم

-آرد سه صفر   20 گرم

-پنیر فیلادلفیا   200 گرم

-خامه فرم گرفته   200 میلی لیتر

-کیک اسفنجی   یک عدد

-توت فرنگی   2 عدد درشت

 

روش تهیه چیز کیک میموسا با ترفند های ساده

 

*شما برای داشتن یک چیز کیک خوشمزه و عالی باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید:

1-ابتدا باید پایین ترین لایه چیز کیک را آماده کنید؛ برای این منظور 200 گرم بیسکوئیت خشک را داخل یک کیسه پلاستیکی محکم بریزید و درب کیسه را ببندید سپس با یک وردنه به بیسکوئیت ها ضربه بزنید تا کاملا خرد شوند.

 

– خرد کردن بیسکوئیت ها می تواند با راه های دیگری هم انجام شود مثلا: از آسیاب برقی استفاده کنید و یا با هاون آن ها را بکوبید.

 

120 گرم کره را با حرارت کتری ذوب کنید و داخل یک کاسه بریزید سپس بیسکوئیت خرد شده را به آن بی افزایید و این دو را حسابی باهم مخلوط کنید.

 

کف یک قالب گرد کاغذ روغنی بی اندازید (کاغذ روغنی را دقیقا به اندازه دایره کف قالب برش بزنید)، سپس ترکیب بیسکوئیت پودر شده و کره را داخل قالب بریزید و کف قالب صاف و فشرده کنید.

 

قالب را در یخچال قرار دهید تا به مدت 30 دقیقه بماند و کاملا ببندد. حتما حتما از قالب کمربندی استفاده کنید تا خارج کردن دسر از قالب به سهولت انجام شود.

 

 

8-2 گرم ژلاتین را در نصف استکان آب جوش حل کنید؛ اگر از ورق ژلاتین استفاده می کنید باید بگذارید ورق ژلاتین ده دقیقه در آب جوش بماند و خیس بخورد، بعد آن را هم بزنید تا مایه رقیقی به دست بیاید.

 

 

3-حالا باید کرم کاستارد را آماده نمایید برای این منظور 2 عدد زرده تخم مرغ را داخل یک کاسه بریزید و آن ها را هم بزنید سپس یک قاشق چایخوری وانیل، 50 گرم شکر را به آن بی افزایید و حسابی همه مواد را باهم مخلوط کنید.

 

حالا 20 گرم آرد سه صفر و بعد دو لیوان شیرپرچرب را هم به آن بی افزایید و همه مواد را به خوبی هم بزنید.

مایه فوق باید پخته شود پس این مواد را درون یک قابلمه یا شیرجوش بریزید و آن را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید این مواد باید دائما همزده شود؛ پس از آن که به قوام رسید و حالت خامه ایی به خود گرفت گاز را خاموش کنید.

 

روش تهیه چیز کیک میموسا با ترفند های ساده

 

4-کرم کاستارد را به داغی داخل یک ظرف شیشه ایی بریزید سپس مایه ژلاتین را به آن اضافه نمایید و این مواد را خوووب هم بزنید و اجازه دهید تا خنک شود و گرمای خود را از دست بدهد.

 

پس از خنک شدن کرم کاستارد و اضافه کردن مایه ژلاتین، حالا نوبت به اضافه کردن پنیر فیلادلفیا است، 200 گرم پنیر فیلادلفیا را به مواد قبل اضافه نمایید و باز همه مواد را با هم مخلوط کنید تا کرم نرم و لطیفی به دست بیاید.

 

 

200-5 میلی لیتر خامه فرم گرفته شیرین را تهیه کنید و آن را به کرم مرحله قبل بی افزایید و همه مواد را با یک لیستک هم بزنید با صبر و حوصله این کار را انجام دهید تا همه مواد به خوبی باهم ترکیب شود.

 

قالب داخل یخچال را بیرون بیاورید(که کف آن را به مایه بیسکوئیتی پر کرده بودید) و مایه خامه ایی کاستارد آماده شده را داخل آن بریزید و با پشت قاشق صاف کنید.قالب را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت 3 ساعت در یخچال بماند تا کاملا ببندد.

 

 

6-پس از حداقل سه ساعت، قالب دسر را از یخچال خارج کنید، حالا یک عدد کیک اسفنجی کوچک را با دست خرد کنید تا کاملا کوچک و خرد شود این کیک اسفنجی خرد شده را روی سطح دسر بریزید، کمربند قالب را باز کنید.دو عدد توت فرنگی را با چاقویی تیز به برش های نازک خرد کنید و توت فرنگی ها را روی دسر قرار دهید و آن را سرو نمایید.

 

توجه داشته باشید که این دستور مخصوص مصرف 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی 15 دقیقه و زمان مناسب برای پخت  60دقیقه است.