وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ویتامین و املاح مفید برای جلوگیری از ریزش موها

ویتامین و املاح مفید برای جلوگیری از ریزش موها
دریافت کم ویتامین های گروه B به خصوص B6،بیوتین،اینوزیتول واسید فولیک و املاحی مانند گوگرد،منیزیم روی،باعث ریزش مو می شود.ویتامین های گروه B به خصوص B5 ( اسید پانتوتنیک) و B3 ( نیاسین) نقش مهمی در رویش مو دارند.
در آزمایشات حیوانی نشان داده شده که اسیدهای آمینه در ضخامت مو موثر هستند.عنوان مثال دریافت کم منیزیم در موش های آزمایشگاهی باعث ریزش موی زیادی در آنها شد. کمبود بعضی ویتامین های گروه B مثل بیوتین و اینوزیتول نیز باعث ریزش مو می شود.
البته این کمبودها را می توان با تغذیه صحیح و مناسب جبران کرد.
دریافت مکمل های ویتامینی در بعضی موارد باعث رشد موشده است.مردانی که دچار کمبود B6 هستند اغلب دچار ریزش مو می شوند.حتی کمبود اسید فولیک باعث طاسی بعضی مردان می شود.مطالعات حیوانی نشان داده دریافت طبیعی و نرمال این ویتامین ها باعث می شود موها به وضعیت قبلی خود برگردند.
دریافت دوز بالای ویتامین A (صد هزار واحد بین المللی در روز ) برای یک مدت طولانی،باعث ریزش مو می شود،ولی قطع دریافت آن مشکل را حل می کند.بطور کلی اگر کمبود یک ماده مغذی باعث ریزش مو شود،با دریافت مقدار کافی و لازم آن می توان مشکل را برطرف کرد.
در زیر نام تعدادی از مکمل ها و مقدار مصرف آنها را برای شما آورده ایم:
*تذکر : مصرف این داروها و مکمل ها باید با توصیه و مشورت پزشک باشد و از مصرف خودسرانه آنها جداً خودداری کنید،زیرا ممکن است برای شما مشکل ساز شود.

اسیدهای چرب ضروری :
اسیدهای چرب ضروری ( روغن بذرکتان،روغن ماهی و روغن گل پامچال منابع خوبی هستند) حالت مو را خوب می کنند و از خشکی و شکنندگی آن جلوگیری می کنند.
مقدار مصرف : ۵۰۰ میلی گرم در روز. * توجه : این مکمل را به کودکان ندهید.

ویتامین های گروه B :
این گروه ویتامین ها نقش مهمی در حفظ سلامتی و رشد مو دارند.مواد غذایی غنی از ویتامین های گروه B شامل:حبوبات ( مثل لوبیا و نخود )،هویج،گل کلم،سویا، مخمر خوراکی،سبوس غلات،آجیل و تخم مرغ است.
برای تأثیر بیشتر،غیر از منابع غذایی ویتامین های گروه B از مکمل های آنها (مثل شربت B- کمپلکس ) نیز استفاده کنید.ویتامی B3 نیاسین)
مقدار مصرف :سه بار در روز و هر بار ۵۰ میلی گرم.

ویتامین B5( اسید پانتوتنیک) :
سه بار در روز و هر بار ۱۰۰ میلی گرم.

ویتامین B6 پیریدوکسین) :
سه بار در روز و هر بار ۵۰ میلی گرم.

بیوتین:
در حفظ سلامتی پوست و مو تأثیر بسیاری دارد و حتی می تواند از ریزش مو در آقایان جلوگیری کند. موادغذایی غنی از بیوتین را به مقدار زیاد مصرف کنید یا مکمل خوراکی آن را بخورید.
منابع غذایی بیوتین شامل:
مخمر،برنج قهوه ای،نخودسبز،عدس،جو،سویا،دانه آفتابگردان و گردو است.
مقدار مصرف : سه بار در روز و هر بار ۵۰ میلی گرم.

اینوزیتول:
برای رشد مو ضروری است.
مقدار مصرف : دو بار در روز و هر بار ۱۰۰ میلی گرم.

ویتامین C:
ویتامین Cجریان خون را در پوست سر بهبود می بخشد و از دیواره مویرگ های خونی که خون را به فولیکول های مو می رسانند،حفاظت می کند.
مقدار مصرف : ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ میلی گرم در روز.

ویتامین E: دریافت اکسیژن را افزایش می دهد و باعث گردش بهتر خون در پوست سر می شود.سلامتی و رشد مو را بهبود می بخشد.ویتامین E بعنوان یک آنتی اکسیدان نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن ایفا می کند.از آنجایی که سلامتی موها با سلامتی سیستم ایمنی مرتبط است،می توان گفت ویتامین E با تقویت ایمنی بدن،رشد موها را افزایش می دهد.

مقدار مصرف : ابتدا با ۴۰۰ واحد بین المللی (IU) در روز شروع کنید و کم کم آن را به ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد بین المللی در روز برسانید.واحد بین المللی مثل میلی گرم،یکی از واحدهای اندازه گیری است.

روی:
با تقویت ایمنی بدن،رشد موها را تحریک می کند.
مقدار مصرف : ۵۰ تا ۱۰۰ میلی گرم در روز . بیشتر از این مقدار مصرف نکنید.

سایر مواد مغذی:
کوآنزیم Q10 :
کوآنزیم Q10 گردش جریان خون را در سر بهبود می بخشد.مقدار اکسیژن بافت ها را افزایش می دهد.همچنین برای حفظ سلامتی قلب بسیار مهم است. ۶۰ میلی گرم در روز مصرف کنید.

L- سیتئین و L- متیونین :
دو اسید آمینه ای که حالت،کیفیت و رشد موها را بهبود می بخشند و از ریزش مو جلوگیری می کنند.
مقدار مصرف : ۵۰۰ میلی گرم دو بار در روز و با معده خالی .

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره