وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کلوچه کره بادام زمینی شکلاتی

روش تهیه کلوچه کره بادام زمینی شکلاتی

روش تهیه کلوچه کره بادام زمینی شکلاتی

 

یکی از ساده ترین شیرینی یا کوکی های کره بادام زمینی همین دستور ساده است که به راحتی در یک کاسه پخته و آماده میشود و تمام زمان کل کار در ۲۰ دقیقه انجام میشود.

 

در زمان قرنطینه و بیماری کرونا و ترس از ابتلا به این بیماری ما را در تهیه اقلام خوراکی برای اعضای خانواده کمی حساس کرده است و بنابراین دوست داریم گاهی با یک دستور ساده و راحت یک شیرینی خوشمزه و نرم برای خانواده درست کنیم.

 

در نتیجه الان شما یک دستور تهیه شیرینی یا کوکی بسیار راحت دارید که نیازی به استراحت خمیر و یا استفاده از همزن برقی براحتی در یک کاسه مواد را آماده کنید.

 

*موادی که برای تهیه این کلوچه ها لازم دارید:

-کره   1/2 فنجان

-شکر قهوه ای   3/4فنجان

-شکر قهوه ای   3/4فنجان

-شکر سفید   1/4فنجان

-پودر کاکائو   1/3فنجان

-جوش شیرین   1/2قاشق چایخوری

-نمک   1/4قاشق چایخوری

-بادام زمینی   1/4فنجان

-کره بادام زمینی   3/4فنجان

-تخم مرغ   1عدد

-آرد   1فنجان

-وانیل   1قاشق چایخوری

 

روش تهیه کلوچه کره بادام زمینی شکلاتی

 

*برای داشتن کلوچه کره بادام زمینی با عالی ترین طعم ممکن باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-فر را با دمای 350 درجه فارنهایت و یا 175 درجه سانتیگراد روشن کنید و توی 2 سینی را با کاغذ پوستی یا کاغذ پخت سیلیکونی قرار دهید.

 

در یک کاسه کره نرم و کمی ذوب شده را بریزید و اگر کمی عجله دارید میتوانید روی بخار آبجوش کمی گرما داده فقط در حدی که ذوب ولی داغ نشود و یا در کاسه نشکن و مخصوص مایکروویو به مدت ۴۰ ثانیه قرار داده تا کره ذوب شود.

 

بعد از مایکروویو کاسه را خارج کرده و هر دو شکر دانه ریز و شکر قهوه ایی تیره را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب و به رنگ روشن در آید و صاف شود.

 

وانیل و تخم مرغ را هم به ترکیب اضافه کنید و خوب بایک همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست شود.

 

2-در یک کاسه آرد را با نمک و جوش شیرین و پودر کاکائو خوب الک کنید تا هوا بین ترکیب جریان پیدا کند و بعد به کاسه ترکیب تخم مرغ کم کم اضافه کنید و با هم مخلوط کرده تا خمیری نرم و کمی چسبناک درست شود .

 

ولی زیاد چسبناک یا چسبنده نباشد. در این مرحله چیپس کره بادام زمینی و بادام زمینی کم نمک خرد شده را هم به کاسه خمیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بادام زمینی در کل خمیر پخش شود.

 

3-بعد از خمیر به اندازه ۱. ۵ قاشق غذاخوری برای یک شیرینی متوسط بردارید و روی کاغذ پوستی یا حصیر سیلیکونی با فاصله ۲ سانتی متری قرار دهید.

 

فاصله بین این توپ های خمیر رعایت شود، چون در زمان پخت شیرینی ها پهن شده و نباید به هم بچسبد. بعد از اینکه تمام شیرینی ها آماده شد و در سینی چیدید.

 

سینی را در فر به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه قرار دهید تا زمانی که شیرینی ها پخته و آماده شود و مراقب باشید که شرینی ها زیاد در فر نماند چون سریع خشک می شوند. بعد سینی را از فر خارج کرده و بگذارید تا کمی سرد شود، توی ظرف دلخواه چیده و سرو کنید.

 

4-برای نگهداری از این شیرینی ها را می توانید تا 3 روز در یک ظرف ضد هوای در دمای اتاق نگهداری کنید. کم پختن کوکی ها به لطافت بیشتر آنها کمک می کند.

 

**نکته ای که باید در نظر بگیرید:

 

روش تهیه کلوچه کره بادام زمینی شکلاتی

 

در دستورالعمل از کره ذوب شده استفاده می شود. من ترجیح می دهم از کره نمکی استفاده کنم، اما اگر دوست ندارید می توانید از کره بدون نمک استفاده کنید.

 

-قندها

در این دستورالعمل هم شکر قهوه ای و هم شکر سفید دانه ریز استفاده می شود. می توانید از شکر قهوه ای تیره یا روشن استفاده کنید. شکر قهوه ای تیره طعم کمی غنی تری به شیرینی شما می دهد.

 

-اندازه گیری آرد

اگر مواد خود را وزن نمی کنید، نمی توانم آن را به اندازه کافی توصیه کنم. اگر از فنجان های اندازه گیری استفاده می کنید، حتما آرد را قبل از اندازه گیری الک کرده یا هم بزنید.

 

آرد زیادی به راحتی خمیر شما را خشک و باعث خرد شدن و سفت شدن کلوچه ها می شود و کلوچه به خوبی پهن یا پخش نمی شوند.

 

-نمک

اگر دوست دارید به جای نمک غذا از نمک کوشر استفاده کنید، از 1/2 قاشق چای خوری استفاده کنید.

 

-چیپس کره بادام زمینی

من از چیپس کره بادام زمینی ساده استفاده می کنم. همچنین مخلوط هایی وجود دارد که هم کره بادام زمینی و هم چیپس شکلات نیمه شیرین دارند. هر کدام را که ترجیح می دهید می توانید استفاده کنید.

 

-بادام زمینی

من از بادام زمینی کم نمک استفاده می کنم تا طعم شیرین بیشتری به کوکی ها بدهم. بسته به میزان نمکی که در کوکی های خود می خواهید، می توانید از نمک استفاده کنید.

 

-پخت و پز

یکی از کلیدهای تهیه کوکی های نرم، کم پختن کوکی ها است. این بدان معنی است که لبه ها ی خمیر پخته به نظر برسند اما میانه ها هنوز باید پف کرده و نرم برسند.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 20 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 15 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 20 دقیقه است.نوش جاااااااان…