وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه رولت شکلاتی خانگی با ترفند های ساده بدون نیاز به فر

روش تهیه رولت شکلاتی خانگی با ترفند های ساده بدون نیاز به فر

روش تهیه رولت شکلاتی خانگی با ترفند های ساده بدون نیاز به فر

 

خب همراهان عزیز ایران نازی در خدمتتون هستم با یک دستور شیرینی خوشمزه و دلچسب که خیلی زود آماده میشه و با مواد ساده که اکثرا در دسترس عموم هست را یاد بدم…

 

شیرینی رولت شکلات بدون فر درست میشه و با مواد مغذی و سالم تهیه میشه امیدوارم در این ایام با درست کردن رولت شکلاتی و میل کردن آن همراه خانواده قوای بدنتون را تقویت کنید.

 

 

*موادی که برای تهیه شیرینی رولی شکلاتی لازم دارید عبارتند از:

-بکینگ پودر   1 قاشق مرباخوری

-آرد سفید   80 گرم

-آرد ذرت   1 قاشق غذاخوری

-پودر کاکائو   2 قاشق غذاخوری

-وانیل   1/2 قاشق چایخوری

-نمک   1/8 قاشق چایخوری

-تخم مرغ   4 عدد

-پودر قند   100 گرم

-آب جوش   3 قاشق غذاخوری

-خامه قنادی   100 گرم

 

روش تهیه رولت شکلاتی خانگی با ترفند های ساده بدون نیاز به فر

 

*همراهان عزیز برای تهیه این شیرینی خوشمزه باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما همراه باشید.

 

1-ابتدا آرد سفید را در داخل ظرف مناسبی دو الی سه بار الک می کنیم وقتی از خالص بودن آن مطمئن شدیم بکینگ پودر و پودر کاکائو و آرد ذرت را اضافه می کنیم و مواد را روی هم در داخل الک می ریزیم و الک می کنیم بعد با هم زن دستی زیر و رو کرده و هم می زنیم تا خوب با هم مخلوط شوند حال این مواد ترکیبی خشک را آماده کنار می گذاریم.

 

2سپس در ادامه تخم مرغ ها را یکی یکی شکسته و زرده و سفیده آن ها را هر کدام جدا گانه در داخل ظرف های مناسبی می ریزیم.

 

3-اول نصف پودر قند را روی سفیده های تخم مرغ می ریزیم و با هم زن برقی با دور تند به مدت سه الی چهار دقیقه آن قدر هم می زنیم تا پودر قند کاملا به سفیده های تخم مرغ ترکیب شده و مواد مخلوطی خوب پف کند همانند تصویر زیر سپس آن را در یخچال آماده کنار می گذاریم.

4-بعد وانیل را به همراه باقی مانده پودر قند به زرده های تخم مرغ اضافه می کنیم و با هم زن برقی به مدت سه الی چهار دقیقه هم می زنیم تا خوب مواد با هم مخلوط شوند در حین هم زدن هر یک دقیقه یک قاشق غذا خوری از آب جوش را اضافه نموده و خوب هم زده تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند.

 

5-حال در این مرحله مواد مخوطی سفیده تخم مرغ را به مواد ترکیبی زرده تخم مرغ ها اضافه می کنیم و مجددا مواد را با لیسک یا هم زن دستی یک الی دو دقیقه هم می زنیم تا حسابی مواد با هم ترکیب شوند.

 

 

روش تهیه رولت شکلاتی خانگی با ترفند های ساده بدون نیاز به فر

 

6-بعد مواد ترکیبی آرد سفید را طی سه مرحله به مواد مخلوطی مرحله پنجم اضافه می کنیم و بعد از هر دفعه اضافه کردن مواد را زیر و رو کرده و هم می زنیم تا خوب مواد با هم مخلوط شده تا این که مایه شیرینی رولتی شکلاتی حاصل شود.

 

7-حال می رویم سراغ تابه رژیمی که داخل طرفی که کمی گود هست را با استفاده از فرچه مخصوص آشپزی و روغن مایع چرب می کنیم و بعد کاغذ روغنی را پهن کرده و مجددا کاغذ روغنی را نیز چرب نموده.

 

این کار باعث می شود که اولا کاغذ روغنی به تابه نچسبد و دوم این که بعد از پخت کیک شکلاتی راحت از کاغذ روغنی جدا شود.

 

8-سپس مایه کیک شکلاتی آماده شده را روی کاغذ روغنی می ریزیم و با پشت قاشق غذا خوری آن را کاملا داخل تابه رژیمی پخش کرده به نحوی که ضخامت مایه کیک شکلاتی در همه جای تابه به یک اندازه باشد.

نکته: دقت کنید خانم های گرامی که باید واشر تابه رژیمی را بر داشته و کنار می گذاریم و درب تابه را روی هم قرار می دهیم.

 

9-اکنون حرارت اجاق گاز را روشن می کنیم و دمای آن را روی متوسط پایین تنظیم کرده و تابه رژیمی را به مدت 7 الی 10 دقیقه روی حرارت گذاشته تا کیک شکلاتی ما پخته شود.

 

10-پس از زمان مقرر که کیک شکلاتی پخته شد حرارت را خاموش کرده و کمی صبر می کنیم تا از حرارت آن کاسته شود سپس به آرامی کاغذ روغنی را از کیک جدا کرده و کیک شکلاتی که به صورت ورقه ای نازک است .

 

آن را روی پارچه تمیزی می گذاریم و همراه پارچه رول کرده و در یخچال دو الی سه ساعت می گذاریم تا شکل رول را به خود بگیرد.

 

11-بعد رول پارچه و کیک شکلاتی را از یخچال بیرون آورده خامه قنادی و یا خامه فرم گرفته را روی کیک شکلاتی پخش کرده و دوباره کیک شکلاتی را رول کرده و داخل نایلون تمیزی به مدت دو الی سه ساعت در یخچال می گذاریم.

 

سپس بیرون آورده و رول شکلاتی را روی سطح تمیزی در اندازه های برابر برش زده و روی آن ها پودر پسته می ریزیم.

 

روش تهیه رولت شکلاتی خانگی با ترفند های ساده بدون نیاز به فر

 

توجه داشته باشید که این دستور مخصوص 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی آن 30 دقیقه و زمان پخت و سرو  60 دقیقه است.نوش جان…