وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طرز تهیه كیك پنیر با ژله انار

چیزكیك یا همان كیك پنیر، یكی از انواع كیك‌هاست كه در آن به جای خامه شیرین شده، از پنیر خامه‌ای یا مخلوطی از آن و پنیر ماسكارپونه – با مزه شور و شیرین– استفاده می‌شود
 در ضمن كیك آن نیز مانند دیگر كیك‌ها حالت اسفنجی نداشته و فرم نیمه‌خشك دارد.

مواد لازم برای 8 نفر:

– 225 گرم بیسكویت جو
– 75 گرم كره

مواد لازم مایه پنیری:

– 3 قاشق سوپ‌خوری آب پرتقال
– یك قاشق سوپ‌خوری پودر ژلاتین
– یك پیمانه پنیر ماسكارپونه
– یك پیمانه پنیر خامه
– 75 گرم یا سه‌چهارم پیمانه پودر قند
– یك پیمانه شیر نارگیل
– 2 عدد سفیده تخم‌مرغ
مواد لازم برای روی كیك:
– 2 عدد انار (دانه‌ شود)
– یك بسته پودر ژله انار

طرز تهیه:

1 – یك قالب گرد مخصوص شرینی‌پزی با قطر 23سانتی‌متر تهیه كرده و كف و دیواره آن را با روغن مایع چرب كنید. بیسكویت‌های جو را در دستگاه خردكن ریخته و به پودری نرم تبدیل كنید، سپس كره را آب كرده و روی بیسكویت جوی خردشده در داخل دستگاه بریزید.
در طول این مدت، دستگاه را چندبار روشن و خاموش كنید تا مواد، خوب مخلوط شوند. حالا مخلوط خمیری كره و بیسكویت را در قالب كیك بریزید و سطح آن را با ته قاشق صاف كنید؛ سپس در یخچال بگذارید تا سرد شود. به این صورت خمیر اصلی كیك آماده می‌شود.
2 – برای درست‌كردن مواد میانی پنیری، یك كاسه بلوری آماده كرده و ابتدا آب پرتقال و سپس پودر ژلاتین را در آن بریزید؛ سپس ظرف را به مدت 5 دقیقه كناری بگذارید تا مواد حالت اسفنجی بگیرد.
پس از آن، داخل كاسه فلزی مقداری آب ریخته و روی اجاق‌گاز قرار دهید تا به جوش آید، سپس كاسه حاوی آب پرتقال و پودر ژلاتین را روی كاسه فلزی قرار دهید و مرتب مواد را هم بزنید تا پودر ژلاتین با حرارت غیرمستقیم به‌طور كامل حل شود.
3 – در ظرف دیگری هر دو نوع پنیر را با هم مخلوط كرده و ابتدا پودر قند و سپس شیر نارگیل را به آن اضافه كنید و كم‌كم هم بزنید. از طرف دیگر در ظرف تمیزی، سفیده‌های تخم‌مرغ را خوب بزنید تا حالت پف‌كرده پیدا كند. [خواص تخم مرغ]
حالا ژلاتین محلول در آب پرتقال را سریع به مخلوط پنیری افزوده و پس از آن سفیده‌های تخم‌مرغ را اضافه كنید و آرام هم بزنید؛ سپس خمیر بیسكویتی را از داخل یخچال بیرون آورده و مواد را روی آن بریزید و دوباره در یخچال قرار دهید تا مواد به اصطلاح خودش را بگیرد.
در پایان، ژله انار را به روش معمول درست كرده و دانه‌های انار را هم در آن بریزید، سپس سطح پنیری را با ژله انار بپوشانید و دوباره در یخچال قرار دهید تا ژله ببندد. به این صورت كیك پنیری شما آماده است. [آشنایی با خواص انار]
نكته: به جای شیر نارگیل از شیر معمولی هم می‌توانید استفاده كنید ولی دیگر طعم و مزه نارگیل را نخواهید داشت.