وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه شیرینی شاه پسند

روش تهیه شیرینی شاه پسند

روش تهیه شیرینی شاه پسند

 

*موادی که برای تهیه شیرینی شاه پسند لازم دارید:

آرد سفید   125 گرم

-آرد نخودچی   125 گرم

-پودر قند   125 گرم

-زرده تخم مرغ   1 عدد

-پودر هل   1/2 قاشق چایخوری

-پودر زنجبیل   1/4 قاشق چایخوری

-کره   125 گرم

 

روش تهیه شیرینی شاه پسند

 

*برای  داشتن یک  تهیه شیرینی شاه پسند باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار 125 گرم کره نرم شده در دمای اتاق و یا روغن صاف قنادی و یا روغن جامد را داخل یک ظرف می ریزیم و به آن 125 گرم پودر قند اضافه می کنیم و مواد را با همزن برقی برای مدت تقریبی 5 دقیقه خوب مخلوط می کنیم تا مواد ما حالت خامه ای و سبک پیدا کند و پوک شود.

 

2-سپس 1 عدد تخم مرغ را که از 1 ساعت قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم تا هم دمای محیط شود را داخل یک ظرف شکسته و زرده و سفیده آن را از هم جدا می کنیم .

 

زرده تخم مرغ را همراه با 1/2 قاشق چایخوری پودر هل و 1/4 قاشق چایخوری پودر زنجبیل به مخلوط کره و پودر قند اضافه می کنیم و مواد را با همزن برقی برای مدت 1 دقیقه خوب هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند و بوی تخم مرغ گرفته شود.

 

3-سپس سراغ آردها می رویم و 125 گرم آرد سفید و 125 گرم آرد نخودچی را الک کرده و آن را کم کم به مواد اضافه می کنیم و آن را با لیسک قاطی می کنیم تا به صورت خمیر در آید .

 

برای انسجام بیشتر خمیر به دست آمده را برای 3 بار از چرخ گوشت رد می کنیم تا لطیف شود و منسجم شود. سپس خمیر حاصل شده را داخل نایلون قرار داده و یا روی آن را با پتو می پوشانیم و آن را برای مدت 1 ساعت داخل محیط آشپزخانه استراحت می دهیم.

 

4-سپس خمیر را بعد از 1 ساعت استراحت از نایلون در آورده و آن را بین دو نایلون و یا روی کاغذ روغنی و یا کاغذ آلومینیومی به کمک وردنه به ضخامت تقریبی نیم سانتی متر باز می کنیم.

 

سپس با کاتر خمیر را به شکل دایره کاتر زده و سپس آنها را با دست کاملا گرد می کنیم و یا از همان ابتدا چونه هایی از خمیر بر می داریم و آنها را کاملا گرد می کنیم سپس شیرینی ها را داخل سینی که کف آن را کاغذ روغنی قرار داده ایم و با فاصله از هم می گذاریم.

 

سپس سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 15 دقیقه می گذاریم تا شیرینی ما کاملا بپزد. سپس وقتی شیرینی پخت آن را از فر در می آوریم و منتظر می شویم تا شیرینی خنک شود.

 

5-سپس روی شیرینی را در صورت تمایل با مقداری شکلات ذوب شده و یا پودر پسته و یا خرفه و یا مواد دلخواه دیگر تزیین می کنیم و وقتی شیرینی سرد شد آن را از روی کاغذ روغنی جدا می کنیم و شیرینی شاه پسند را در ظرف مناسبی می گذاریم و شیرینی را برای عصرانه همراه با چای و یا قهوه میل می کنیم و یا آن را برای مهمانی ها درست می کنیم و با این شیرینی از مهمانها پذیرایی می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 10 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 70 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 20 دقیقه است.نوش جاااااااااااان…