وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه فارینای گل رز با ترفند های ساده خانگی

روش تهیه فارینای گل رز با ترفند های ساده خانگی

روش تهیه فارینای گل رز با ترفند های ساده خانگی

 

سلام خدمت دوستان و همراهان همیشگی ایران نازی.امروز خدمت شما هستیم با آموزش یک دستور پخت عالی و خوشمزه.یک شیرینی زیبا و خوش طعم.با ما همراه باشید.

 

 

*موادی که برای آماده سازی این شیرینی لازم دارید عبارتند از:

-شکر   نوک قاشق چایخوری

-مخمر   10 گرم

-آب گرم   120 میلی لیتر

-آرد   300 گرم

-نمک   1 قاشق چایخوری

-روغن زیتون   25 میلی لیتر+مقداری

-زیتون    12 عدد

-پنیر پرولون   50 گرم

-ژامبون   50 گرم

-پنیر پارمزان   30 گرم

 

روش تهیه فارینای گل رز با ترفند های ساده خانگی

 

*روش تهیه و آماده سازی فارینای گل رز:

این میان وعده ظاهری شبیه به شیرینی دارد ولی اصلا شیرین نیست! چرا که ما در آن از ژامبون و زیتون و پنیر استفاده می کنیم. خمیر این میان وعده، نرمی و لطافت خمیر پیتزا را دارد و مواد اولیه آن همانند مواد اولیه خمیر پیراشکی و پیتزا است.

مراحل تهیه آن شامل ترکیب کردن و پختن در فر می شود، روغن زیادی در آن استفاده نمی شود و به دلیل استفاده از پنیر پرولون و پنیر پارمزان مزه ایی فوق العاده دارد.برای آماده سازی و تهیه فارینای گل رز باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

 

1-ابتدا باید خمیر فارینا را آماده کنید، برای این منظور باید 10 گرم مخمر را داخل 120 میلی لیتر آب گرم بریزید، نوک قاشق چایخوری شکر به آن بی افزایید و همه مواد را هم بزنید و در جایی گرم قرار دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه؛ تا خمیر مایه(مخمر) فعال شود.

 

300 گرم آرد را با یک قاشق چایخوری نمک پودری ترکیب کنید سپس با یک الک ریز دانه این مواد خشک را دو بار الک کنید.

 

این مواد خشک را داخل یک کاسه ریخته وسط آن را گود کنید سپس خمیر مایه فعال شده را داخل آن بریزید و مواد را باهم ترکیب کنید.

 

25 میلی لیتر روغن زیتون را به مواد قبل اضافه کنید.و با دست همه مواد را مخلوط کنید تا به خمیری نرم برسید که به دست نمی چسبد. خمیر را گوله کنید و آن را داخل یک کاسه قرار دهید، روی آن را با پارچه ایی تمیز بپوشانید تا 2 ساعت استراحت کند.

 

2-برای تهیه فارینای گل رز نیاز به 12 عدد زیتون بدون هسته دارید.50 گرم پنیر پرولون را هم به قطعات کوچک برش بزنید.

 

50 گرم ژامبون را به قطعات کوچک خرد نمایید (انتخاب نوع ژامبون مورد استفاده در فارینا به دلخواه خودتان است می توانید از ژامبون مرغ یا گوشت استفاده نمایید).مقداری پنیر پارمزان نیاز داریم حدود 30 گرم که باید رنده شده باشد.

 

همه مواد فوق را آماده کرده و جلوی دستتان قرار دهید.برای تهیه این میان وعده خوشمزه با ظاهری زیبا، نیاز به قالب مافین و حلقه گرد شیرینی پزی دارید، قطر حلقه دایره ایی باید 6 سانتی متر باشد.

 

روش تهیه فارینای گل رز با ترفند های ساده خانگی

 

3-خمیر را پس از 2 ساعت استراحت، از ظرف خارج کنید. روی سطح میز آرد بپاشید و خمیر را حسابی ورز بدهید سپس خمیر را با وردنه باز کنید به طوری که قطر خمیر حدودا 3 میلی متر باشد، از حلقه گرد شیرینی پزی استفاده کنید و خمیر را به شکل دایره های کوچک پشت سر هم قالب بزنید.

 

برای تهیه هر عدد فارینای گل رز نیاز به سه دایره خمیری داریم. سه عدد دایره خمیری را برداشته و مقابل دستتان قرار دهید، قسمت سمت راست هر دایره باید به ترتیب، ژامبون، زیتون و پنیر قرار بدهید.

 

قسمت سمت چپ دایره ها را به سمت راست آن ها متمایل کنید و در نهایت هر سه را از مرکز به هم نزدیک کنید؛ این کار باعث می شود تا فارینای ما ظاهری شبیه به گل به خود بگیرد.درون گودی های قالب مافین را با روغن زیتون حسابی چرب کنید و هر عدد فارینای گل رز را در یک گودی قرار دهید.این کار را برای همه دایره های خمیری و مواد درون آن ها انجام دهید و همه گودی های قالب مافین را با فاریناهای گل رز پر کنید.

 

4-وقتی که قالب مافین با فاریناهای گل رز پر شد باید به مدت 30 دقیقه آن ها را به همین حالت قرار دهید تا کمی استراحت کنند.پس از نیم ساعت، فری را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید و مجال دهید تا حسابی گرم شود، سپس قالب مافین را در طبقه وسط فر قرار دهید تا به مدت 25 دقیقه بپزند، پس از 25 دقیقه پخت، درب فر را باز کنید و قالب را بیرون بیاورید.

 

روی فاریناهای گل رز پنیر پارمزان رنده شده بپاشید و مجددا قالب را به فر برگردانید تا 5 الی 10 دقیقه دیگر در فر بماند و پنیر آب شود.

 

فاریناهای گل رز را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا گرمای خود را از دست بدهند سپس آن را نوش جان نمایید.

 

لازم به ذکر است که زمان آماده سازی فارینای گل رز 30 دقیقه و زمان پخت  150دقیقه است.مناسب برای 4 نفر در وعده میان وعده است.