وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه شیرینی کرمدار پیراشکی شکل با ترفند های ساده

روش تهیه شیرینی کرمدار پیراشکی شکل با ترفند های ساده

روش تهیه شیرینی کرمدار پیراشکی شکل با ترفند های ساده

 

*موادی که لازم دارید برای تهیه این شیرینی:

-شکر   100 گرم

-تخم مرغ   1 عدد

-نشاسته ذرت   35 گرم

-کره   25 گرم

-شیر   150 گرم

-وانیل   به میزان لازم

-کره   100 گرم

-خامه صبحانه   100 گرم

-تخم مرغ   2 عدد

-کره   125 گرم

-نشاسته ذرت   15 گرم

-بکینگ پودر   نصف قاشق چایخوری

-آرد   260 گرم

-زرده تخم مرغ   1 عدد

 

روش تهیه شیرینی کرمدار پیراشکی شکل با ترفند های ساده

 

*برای داشتن شیرینی کرمدار پیراشکی مانند باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-ابتدا و برای شروع کار کرم شیرینی را درست می کنیم و برای این منظور 100 گرم شکر را داخل یک قابلمه می ریزیم و به آن 150 گرم شیر اضافه می کنیم و سپس 1 عدد تخم مرغ را نیز شکسته و آن را در صورت سالم بودن به مواد داخل قابلمه همراه با کمی وانیل اضافه می کنیم.

 

15 گرم نشاسته ذرت را نیز اضافه می کنیم و همه مواد داخل قابلمه را با همزن خوب مخلوط می کنیم تا کاملا قاطی شوند. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم گاز می گذاریم و زیر گاز را روشن می کنیم و مواد داخل قابلمه را هم می زنیم تا مواد ما کم کم غلیظ شود.

 

سپس 25 گرم کره را داخل قابلمه می ریزیم و آن را هم می زنیم و وقتی کره کاملا با مواد ما قاطی شد زیر گاز را خاموش می کنیم. سپس مواد را داخل یک ظرف ریخته و روی آن را می پوشانیم و منتظر می شویم تا خنک شود.

 

2-در ادامه سراغ تهیه خمیر شیرینی می رویم و برای این منظور 100 گرم کره نرم شده در دمای اتاق را داخل یک ظرف می ریزیم و به آن 50 گرم شکر اضافه می کنیم و مواد را با همزن برقی برای مدت 5 دقیقه خوب هم می زنیم تا حالت خامه ای و سبک پیدا کند.

 

3-در ادامه 1 عدد تخم مرغ را که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم و آن را در دمای محیط قرار داده بودیم داخل یک ظرف شکسته و همراه با مقداری وانیل به مخلوط کره و شکر اضافه میکنیم و برای 1 دقیقه با همزن خوب آنها را مخلوط می کنیم. سپس 100 گرم خامه صبحانه را به مواد اضافه می کنیم و با لیسک آن را هم می نیم تا کاملا با مواد ما قاطی شود.

 

4-سپس 260 گرم آرد را همراه با نصف قاشق چایخوری بکینگ پودر داخل یک ظرف می ریزیم و آنها را با هم مخلوط می کنیم و آرد را الک کرده و به موادمان اضافه می کنیم تا خمیر کم کم جمع شود. مقدار آرد بسته به میزان چسبندگی خمیر متفاوت بوده و شاید از مقدار آرد بیشتری استفاده شود. سپس خمیر به دست آمده را با سلفون پوشانیده و آن را یک ساعت داخل یخچال استراحت می دهیم.

 

5-سپس بعد از استراحت خمیر را از یخچال در آورده و آن را روی یک سطح صاف با کمک وردنه به ضخامت 5 میلیمتر باز می کنیم و با کاتر آن را برش می زنیم. سپس کف سینی فر را کاغذ روغنی می گذاریم و شیرینی های کاتر خورده را کف سینی فر می چینیم.

 

6-بعد از انجام مراحل بالا کرم آماده شده را داخل قیف با سر ماسوره شکوفه و یا ساده می ریزیم و کرم را روی شیرینی می ریزیم و شیرینی را تا می کنیم و دو لایه آن را روی هم می گذاریم و بغل شیرینی را با دست کمی فشار می دهیم تا باز نشود.

 

سپس با زرده تخم مرغ همزده روی شیرینی ها را با کمک قلمو رومال می زنیم و روی شیرینی را درصورت تمایل خلال پسته و یا بادام و … می گذاریم و سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 15 دقیقه می گذاریم تا شیرینی بپزد و آماده شود.

7-سپس وقتی شیرینی آماده شد آنها را از فر در آورده و بعد از سرد شدن از روی کاغذ روغنی بر می داریم و در ظرف مناسبی می گذاریم و مدتی داخل یخچال می گذاریم تا کرم آن کاملا سرد شود. سپس شیرینی را برای عصرانه همراه با چای و یا قهوه می خوریم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 20 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 15 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 15 دقیقه است.نوش جاااااااان…