وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه بستنی زمستانی در منزل با ترفند های ساده

روش تهیه بستنی زمستانی در منزل با ترفند های ساده

روش تهیه بستنی زمستانی در منزل با ترفند های ساده

 

با سلام خدمت همراهان عزیز و با سلیقه ایران نازی.در این مطلب قصد داریم روش تهیه بستنی زمستانی ،خوراکی محبوب بچه ها و خوراکی نوستالژی بزرگتر ها را به شما آموزش دهیم تا به راحتی در منزل درست کنید و لذت ببرید.

 

*موادی که برای تهیه بستنی زمستانی خانگی لازم دارید:

-نان میکادو   1 ورق

-سفیده تخم مرغ   ۲ عدد

-پودر قند   ۱/۲ لیوان

-وانیل   ۱/۴ قاشق چایخوری

-پودر ژلاتین   ۱ قاشق مربا خوری

-گلاب   ۱.۵ قاشق غذاخوری

-سرکه سفید   ۱/۲ قاشق چایخوری

-روغن مایع   ۱ قاشق غذاخوری

-شکلات رنگی   به میزان کافی و دلخواه

 

روش تهیه بستنی زمستانی در منزل با ترفند های ساده

 

*برای داشتن یک بستنی زمستانی عالی و خوشمزه باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما همراه باشید.

1-ابتدا برای شروع باید سفیده های تخم مرغ که هم دمای محیط هستند، را در داخل ظرف مناسبی می ریزیم و به هم زن برقی تا چند دقیقه هم می زنیم تا حجمش چند برابر شود.

 

2-حال پودر قند و وانیل و سرکه سفید را اضافه می کنیم و مجددا چند دقیقه هم می زنیم تا کاملا مواد با هم ترکیب شوند. (می توانید از آب لیموی تازه به جای سرکه سفید استفاده کنید).

 

3-گلاب را در داخل ظرف مناسبی می ریزیم و آن را روی حرارت بخار آب می گذاریم وقتی کمی داغ شد، پودر ژلاتین را اضافه کرده، آرام آرام هم می زنیم تا خوب پودر ژلاتین حل شود.

 

حال مواد ترکیبی سفیده تخم مرغ را روی حرارت بخار آب گذاشته و به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا نیم پز شود. سپس از ظرف را از روی حرارت بر می داریم، و مایع ژلاتین را به آن اضافه کرده و مجددا با هم زن ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا خوب مواد با هم مواد ترکیب شوند.

 

4-نان میکادو را برداشته و روی سطح تمیزی می گذاریم، و با استفاده از قالب گرد ساده از نان میکادو دایره های کوچکی برش می زنیم. مواد درست شده در مرحله سوم را در داخل قیف می ریزیم و در نوک قیف ماسوره ساده ای قرار می دهیم. حال نان های میکادو که به صورت گرد قالب زده شده، را در داخل سینی مناسبی می چینیم.

 

مواد داخل قیف را روی نان های گرد قالب زده، در اندازه های مناسب می ریزیم و سینی را به مدت ۳ الی ۴ ساعت در یخچال می گذاریم تا مواد بستنی خودش را گرفته و سفت شوند.

 

5-بعد در این فاصله شکلات تخته ای یا رنگی را در اندازه های کوچک خرد کرده، و روی حرارت بخار آب ذوب می کنیم. سپس کمی صبر می کنیم تا کاملا خنک شود، روغن مایع را اضافه کرده و چند دور با قاشق هم می زنیم تا مایع شکلات روان شود.

 

سینی را بعد از زمان گفته شده از یخچال بیرون آورده، و نان های میکادو را یکی یکی، روی توری فلزی می گذاریم و شکلات های ذوب شده را روی بستنی های سفت شده می ریزیم، تا کاملا بستنی ها را پوشش دهد.

 

مجددا بستنی های کاور شده با شکلات مایع را در یخچال به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه می گذاریم تا خوب سفت شوند.پس از ۴۰ دقیقه که بستنی های زمستانی در یخچال سفت شدند، می توانید آن ها را در ظرف سرو بچینید.

 

*نکاتی که باید به آن ها توجه داشته باشید:

-بهتر است قبل از استفاده از پودر قند آن را چند بار با الک حریر پارچه ای الک کنیم، تا نرم و لطیف شود، در این صورت بستنی زمستانی را با کیفیت تری خواهیم داشت.

-بستنی های زمستانی بازاری بیشتر در اندازه های کوچک و به شکل مخروطی هستند که نان های میکادو را به صورت مخروط ایستاده درست کرده اند.

-ما برای راحتی کار نان میکادو را به صورت گرد و دایره قالب زدیم.

-در پایان برای تزیین روی بستنی های زمستانی، می توانید پودر کاکائو را روی بستنی ها بپاشید.

-همچنین توجه داشته باشید این دستور مخصوص حدود 10 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 20 دقیقه و زمان مناسب برای بستن یک ساعت و نیم است.نوش جااااااااان…