وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مزایا و معایب بلیط چارتر را می‌دانید؟

مزایا و معایب بلیط چارتر را می‌دانید؟

مزایا و معایب بلیط چارتر را می‌دانید؟

 

در هنگام خرید بلیط هواپیما، یکی از رایج‌ترین اصطلاحاتی که با آن برخورد خواهید کرد، بلیط چارتر است.

 

جدا از آن که باید با مفهوم بلیط چارتر آشنا باشید، مزایا و معایب بلیط چارتر را می‌دانید؟

 

اطلاع از این مزایا و معایب می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر شما کمک کند. در ادامه قصد داریم با هم به بررسی مزایا و معایب این بلیط بپردازیم.

 

مزایا و معایب بلیط چارتر را می‌دانید؟

 

از بلیط چارتر چه می‌دانید؟

پرواز چارتر به نوعی از سفر هوایی گفته می‌شود که در آن یک سازمان مانند آژانس مسافرتی کل یا بخشی از هواپیما را اجاره می‌کند.

 

پرواز چارتر در ایران اغلب توسط آژانس‌های مسافرتی برگزار می‌شود.

 

به این معنی که یک آژانس، صندلی‌های یک هواپیما را برای مدتی مشخص کرایه می‌کند و تخفیف زیادی از شرکت هواپیمایی می‌گیرد.

 

در نتیجه می‌تواند بلیط هواپیما چارتر را با قیمتی پایین‌تر از بلیط سیستمی بفروشد (البته این موضوع به میزان تقاضا بستگی دارد).

 

با مزایای بلیط چارتر بیشتر آشنا شویم

بلیط چارتر، مزایای زیادی دارد که بد نیست با آن‌ها آشنا باشیم تا بتوانیم آگاهانه رزرو بلیط هواپیما را انجام دهیم.

 

برنامه پروازی متنوع‌تر

پروازهای چارتر در مقایسه با پروازهای تجاری انعطاف بیشتری از نظر برنامه دارند.

 

چارترکننده می‌داند که تقاضا برای یک مسیر خاص زیاد است؛ بنابراین پروازها را در ساعت‌های مختلف تدارک می‌بیند و شما در اکثر روزها و ساعت‌هایی که بخواهید سفر کنید، بلیط چارتر هواپیما پیدا خواهید کرد.

 

به عنوان مثال بلیط هواپیما کیش در بیشتر روزها و ساعت‌ها موجود است و محدودیتی از جهت برنامه زمانی نخواهید داشت.

 

برای خرید بلیط چارتر مقصد مورد نظر خود می توانید روی لینک روبرو (https://safarmarket.com/flights/charter) کلیک کنید و فرایند خرید را انجام دهید.

 

قیمت پایین در فصول کم‌گردشگر

دیدیم که پرواز چارتر معمولا پروازی است که توسط آژانس‌های مسافرتی یا اپراتورهای تور برای یک برنامه سفر خاص ترتیب داده می‌شود.

 

این پروازها به طور منظم برنامه‌ریزی نمی‌شوند، اما در عوض بر اساس تقاضا برای انتقال گروه‌هایی از مسافران به یک مقصد خاص ترتیب داده می‌شوند.

 

در ایران، پروازهای چارتر اغلب در فصول کم‌گردشگر زمانی که تقاضا برای سفر کم است ترتیب داده می‌شوند و در نتیجه می‌توانند ارزان‌تر از پروازهای سیستمی معمولی باشند.

 

فصل کم‌گردشگر در ایران معمولا بین ماه‌های آبان تا اسفند است و این دوره بهترین زمان برای سفرهای مقرون به صرفه به ایران در نظر گرفته می‌شود.

 

زیرا قیمت‌های پرواز، رزرو هتل و سایر خدمات مسافرتی عموما نسبت به فصل پرمسافر کمتر است.

 

دلیل اصلی کاهش قیمت‌ها این است که تقاضای کمتری برای سفر در فصل کم‌گردشگر به دلیل سردتر بودن هوا وجود دارد که می‌تواند برخی از مقاصد را جذاب‌تر کند.

 

زمانی که آژانس‌های مسافرتی پروازهای چارتر را در فصول کم‌گردشگر ترتیب می‌دهند، می‌توانند قیمت‌های پایین‌تری را با ایرلاین‌ها مذاکره کنند، زیرا می‌توانند تعداد زیادی بلیط را به یکباره خریداری کنند.

 

این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بلیت هواپیما ارزان‌تری را به مشتریان خود ارائه دهند.

 

در خاتمه، پروازهای چارتری که توسط آژانس‌های مسافرتی در فصل کم‌گردشگر برگزار می‌شوند، می‌توانند گزینه‌ای عالی برای مسافرت مقرون‌به‌صرفه باشند.

 

این پروازها معمولاً ارزان‌تر از پروازهای سیستمی معمولی هستند؛ البته در زمان تقاضای کم.

 

وقتی تقاضا بالا باشد بلیط چارتر ممکن است از بلیط سیستمی هم گرانتر باشد.

 

قیمت پایین در فصول کم‌گردشگر

 

ارائه به شکل بلیط لحظه آخری

وقتی بلیط هواپیما چارتر تا لحظات آخر فروش نرود، چارترکننده نگران ضرر خواهد شد.

 

در نتیجه برای آن که هواپیما با صندلی خالی پرواز نکند، تخفیف زیادی روی بلیط چارتر می‌گذارد و آن را به صورت بلیط لحظه آخری ارائه می‌دهد تا مردم تشویق به خرید بلیط شوند.

 

به طور خلاصه، پیشنهادات بلیط لحظه آخری می‌تواند راهی مقرون به صرفه را برای مسافران فراهم کند تا در کوتاه‌ترین زمان پرواز را رزرو کنند.

 

اما مهم است که قبل از رزرو در مورد شرایط و ضوابط پیشنهاد تحقیق کنید و در مورد تاریخ و زمان سفر انعطاف پذیر باشید.

 

بلیط چارتر چه معایبی دارد؟

بلیط چارتر در کنار تنوع گسترده و قیمت مناسب (در زمان تقاضای پایین)، معایبی هم دارد که بد نیست با آن‌ها آشنا باشید.

 

نبود امکان استرداد

مقررات مربوط به بلیط‌های پرواز چارتر با مقررات پروازهای سیستمی متفاوت است.

 

به طور معمول، پروازهای چارتر توسط شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود که خدمات را به گروه خاصی از مسافران مانند گردشگران ارائه می‌دهند.

 

این پروازها معمولاً از قبل رزرو و پرداخت می‌شوند.

 

 یکی از تفاوت‌های پروازهای چارتر با پروازهای سیستمی این است که کنسل کردن بلیط هواپیما چارتر امکان‌پذیر نیست.

 

این به این دلیل است که کنسل کردن بلیط چارتر ممکن است کل برنامه‌ها و ترتیبات گروه را مختل کند.

 

قیمت یکسان برای کودکان و بزرگسالان

به عنوان یک قاعده کلی، معمول است که بلیط هواپیما چارتر صرف نظر از سن یا عوامل دیگر، قیمت ثابتی برای همه مسافران داشته باشد.

 

این بدان معناست که برخلاف پروازهای سیستمی که برای کودکان یا نوزادان نرخ‌های متفاوتی دارند، قیمت بلیط هواپیما چارتر برای بزرگسالان و کودکان یکسان است.

 

دلیل این امر این است که پروازهای چارتر معمولا برای یک گروه سازماندهی می‌شوند و هزینه چارتر به طور مساوی بین همه اعضای گروه تقسیم می‌شود.

 

علاوه بر این، سیاست قیمت گذاری برای پروازهای چارتر تحت تأثیر عوامل دیگری مانند اندازه گروه، مقصد و مدت زمان سفر هم قرار دارد.

 

به عنوان مثال، اگر مسافران زیاد و سفر طولانی باشد، ممکن است هزینه برای هر نفر کمتر از یک گروه کوچکتر باشد.

 

توجه به این نکته ضروری است که قوانین و مقررات مربوط به پروازهای چارتر قابل تغییر است و سیاست‌های قیمت گذاری برای پروازهای چارتر ممکن است بسته به شرایط و ضوابط خاص قرارداد چارتر متفاوت باشد.

 

همیشه توصیه می‌شود قبل از رزرو بلیط هواپیما با شرکت هواپیمایی یا آژانس مربوطه مشورت کنید تا مطمئن شوید که از سیاست قیمت گذاری و سایر شرایط و ضوابط قرارداد چارتر مطلع هستید.

 

قیمت بالا به هنگام تقاضای زیاد

 

قیمت بالا به هنگام تقاضای زیاد

بلیط هواپیما چارتر در ایران نیز مانند بسیاری از کشورها تابع قیمت گذاری پویا است. به این معنی که قیمت این پروازها بسته به میزان تقاضا ممکن است افزایش یا کاهش یابد.

 

زمانی که تقاضا برای پروازهای چارتر زیاد باشد، احتمالاً قیمت‌ها نیز بالاتر می‌رود، زیرا خطوط هوایی و شرکت‌های چارترکننده به دنبال به حداکثر رساندن درآمد خود هستند.

 

اگر تقاضا برای پروازهای چارتر بیشتر از عرضه باشد، شرکت‌های چارتر ممکن است قیمت بلیط‌ها را افزایش دهند تا بیشترین استفاده را از تقاضای بالا ببرند.

 

بنابراین اگر قصد سفر در یک بازه شلوغ را دارید، بلیط چارتر ممکن است گزینه مناسبی برای شما نباشد؛ چرا که احتمالا قیمت بالایی خواهد داشت.

 

بهتر است اگر قصد دارید با کودک سفر کنید یا ممکن است سفرتان کنسل شود، از قبل بلیط هواپیما سیستمی رزرو کنید تا ضرر زیادی متحمل نشوید.

 

همچنین برای سفر در فصول پرگردشگر، بهتر است بلیط چارتر را از چند ماه قبل رزرو کنید و آن را به لحظات آخر موکول نکنید.

 

داشتن یک برنامه انعطاف‌پذیر می‌تواند به شما کمک کند از پیشنهادات خرید بلیط لحظه آخری جا نمانید و بتوانید سفری مقرون به صرفه و ناگهانی را نیز تجربه کنید.