وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مواد لازم برای درست کردن کیک شکلاتی

مواد لازم برای درست کردن کیک شکلاتی

کیک شکلاتی از جمله کیک هایی می باشد که بسیار پرطرفدار می باشد.ابتدا زرده و سفید تخم مرغ‌ را جدا می کنیم. زرده هارا با وانیل و نصف شکر توسط هم زن برقی می زنیم تا شکر حل شود، سپس سفیده ها را زده تا کاملا سفت شوند و نصف باقیمانده شکرها را کم کم به سفیده اضافه می‌کنیم

 

مواد لازم برای درست کردن کیک شکلاتی

 

مواد لازم برای کیک:

 

آرد                                  ۱۱۰ گرم

شکر                                ۲۰۰ گرم

نشاسته                             ۸۰ گرم

تخم مرغ                               ۸ عدد

کاکائو                   ۴ قاشق غذا خوری

پکینگ پودر            ۲ قاشق چای خوری

وانیل                    ۱ قاشق غذا خوری

 

طرز تهیه:

 

ابتدا زرده و سفید تخم مرغ‌ را جدا می کنیم. زرده هارا با وانیل و نصف شکر توسط هم زن برقی می زنیم تا شکر حل شود، سپس سفیده ها را زده تا کاملا سفت شوند و نصف باقیمانده شکرها را کم کم به سفیده اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا حل شوند، مایه سفیده و زرده‌ را با هم مخلوط می‌کنیم،هم می‌زنیم.

 

آرد و نشاسته و پکینگ پودر و کاکائو را با هم مخلوط کرده و در ۲ تا ۳ مرحله به مخلوط سفیده و زرده اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا یک دست شود.سپس در یک قالب چهار گوش و یا گرد به قطر ۲۸ سانتی متر ریخته در فرفر که از قبل گرم شده (۱۷۵ درجه سلیسیوس. ۳۵۰ درجه فارنهایت)به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه قرار میدهیم.

 

مواد لازم برای درست کردن کیک شکلاتی

 

مواد لازم برای تزیین کیک

 

خامه                                    ۴۰۰ گرم

ماسکارپونه                             ۱۵۰ گرم

پودر پوست پرتقال                      ۱۰ گرم

شکلات تلخ                            ۲۰۰ گرم

 

طرز تهیه:

 

ابتدا شکلات را به روش بن ماری آب می‌کنیم ، کنار می‌گذاریم تا سرد شود.خامه را می‌زنیم تا سفت شود. شکلات خنک شده و پودر پوست پرتقال و ماسکارپونه را به خامه اضافه می کنیم هم می زنیم .کیک را از ارتفاع به ۲ قسمت کرده و کمی‌ از وسط کیک به صورت یکنواخت می تراشیم (حدود ۴۰ تا ۵۰ گرم) کیک تراشیده شده

 

را با دست خورد می‌کنیم و به نصف خامه و شکلات اضافه می‌کنیم و روی لایه پایینی کیک به صورت یکسان می‌گذاریم و با چاقو بزرگ صاف می‌کنیم لایه بالایی کیک را گذاشته و نصف خامه شکلاتی(بدون کیک تراشیده شده ) را روی تمام سطح کیک می مالیم و سپس با کاکائو و برگ شکلاتی و گل رز به صورت دلخواه تزیین می‌کنیم.