وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کیک با شیره انگور

روش تهیه کیک با شیره انگور

روش تهیه کیک با شیره انگور

 

*موادی که برای تهیه این کیک لازم دارید:

-تخم مرغ   3 عدد

-آرد سفید   2 پیمانه

-شکر   2 قاشق غذاخوری

-شیره انگور   2/3 پیمانه

-روغن مایع   1/3 پیمانه

-شیر   1/2 پیمانه

-بکینگ پودر   2 قاشق چایخوری

-پودر دارچین   2 قاشق چایخوری

-وانیل   1/2 قاشق چایخوری

 

روش تهیه کیک با شیره انگور

 

*برای داشتن این کیک شیره انگوری خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-اول شیر را برای ولرم شدن، در داخل ظرف مناسبی می ریزیم و روی حرارت اجاق گاز با شعله متوسط پایین می گذاریم.وقتی یه جوش کوچولو زد حرارت را خاموش می کنیم، بعد شکر را به آن اضافه کرده، دو الی دقیقه آرام آرام با قاشق غذا خوری هم می زنیم تا هم شکر کاملا حل شود و هم شیر ولرم بشود.

 

در این فاصله در دهانه ی ظرف مناسبی الک حریر پارچه ای را با نخ محکم می بندیم سپس آرد سفید رو به همراه بکینگ پودر و پودر دارچین دو الی سه بار از الک رد می کنیم .

 

تا هم گلوله های آرد سفید در صورت وجود از بین برود، و هم مواد با هم مخلوط شده و سبک و یک دست شوند.این مواد مخلوطی خشک را آماده کنار می گذاریم.

 

2-در ادامه تخم مرغ ها را در داخل ظرف مناسبی شکسته و وانیل را به اضافه نموده، با دور متوسط هم زن برقی پنج الی هفت دقیقه هم می زنیم تا تخم مرغ ها تبدیل به مایه کرمی کشداری شوند، که حجم شان بیشتر و پف کرده باشند.

 

3-در این مرحله نوبت اضافه کردن شیر ولرم و روغن است، که بعد از اضافه کردن یک دقیقه با دور کند هم زن برقی هم می زنیم، سپس شیره انگور را می ریزیم و مجددا یک دقیقه دیگر مواد را خوب هم می زنیم تا مایه یک دستی حاصل شود.

 

4-مواد مخلوطی آرد سفید را نیز طی دو الی سه مرحله اضافه می کنیم و هر بار به آرامی با دور کند هم زن برقی یا با هم زن دستی یا لیسک به صورت دورانی مواد را زیر و رو کرده، هم می زنیم تا در نهایت مایه کیک شیره انگور مجلسی حاصل شود.

5-فر را روشن می کنیم و دمای آن را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کرده تا به مدت ده دقیقه گرم شود.در این فاصله قالب را با مقداری روغن مایع و فرچه مخصوص آشپزی چرب می کنیم، و مقدار کمی آرد سفید می پاشیم و در آخر مایه کیک شیره انگور آماده را در داخل قالب مورد نظر می ریزیم.

 

6-قالب را در داخل فر گرم شده به مدت 40 الی 45 دقیقه می گذاریم تا کیک شیره انگور مجلسی پخته شود.بعد از زمان مقرر قالب را از فر بیرون آورده و یک خلال دندان تمیز در وسط کیک فرو می بریم.

 

اگر بعد از بیرون آوردن اگر تمیز بود مطمئن می شویم که کیک شیره انگور کاملا پخته است.پس از پنج الی ده دقیقه که قالب کمی خنک شد، آن را در داخل بشقاب سرو برعکس می کنیم تا کیک شیره انگور مجلسی در داخل بشقاب سرو منتقل شود.

 

*در ادامه چند نکته هست که باید بدانید:

شیره انگور خود به تنهایی شیرینی کیک را به اندازه کفایت می کند، اضافه کردن دو قاشق غذاخوری شکر به مواد اولیه کیک اختیاری می باشد.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 30 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 70 دقیقه است.نوش جاااااان…