وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه مربای کدو حلوایی با ترفند های ساده

روش تهیه مربای کدو حلوایی با ترفند های ساده

روش تهیه مربای کدو حلوایی با ترفند های ساده

 

 

سلام خدمت همراهان همیشگی ایران نازی.امروز خدمت شما هستیم با آموزش یک دستور مربای فوق العاده،امیدوارم که لذت ببرید.

 

امروز هم از دنیای متنوع و خوشمزه ی مربا و مارمالاها با آموزش یک نوع مربای خوشمزه ی دیگه خدمت شما عزیزان رسیده ام، دستور آشپزی امروز آموزش تهیه مربای کدو حلوایی می باشد که طعم فوق العاده‌ای دارد،.

 

کدوحلوایی از جمله سبزیجاتی است که دارای خواص فراوانی بوده و برای پوست و مو نیز بسیار مفید می باشد و همچنین به علت داشتن ویتامین c و آنتی اکسیدان برای درمان آنفلوانزا و سرماخوردگی و جلوگیری از آسم و حملات تنفسی نیز موثر است.

 

کدو حلوایی علاوه بر تهیه مربا در پخت انواع غذا ها و سوپ ها نیز کاربرد فراوانی دارد.

 

 

*موادی که برای تهیه این مربای فوق العاده لازم دارید عبارتند از:

-کدو حلوایی   1 و 1/2 کیلو گرم

-شکر   ۲ کیلو گرم

-هل   1 قاشق مربا خوری

-گلاب   ۱/۴ پیمانه

-آبلیمو   ۱ قاشق غذا خوری

-آب   سه لیوان

 

 

*همراهان عزیزم توجه داشته باشید که برای داشتن یک مربای کدوحلوایی عالی باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-برای تهیه مربای کدو حلوایی ابتدا کدو حلوایی را شسته و پوست بگیرید اگر پوست گرفتن کدو حلوایی برای شما به این صورت سخت است می توانید آن را برش زده و به صورت تکه ای پوست بگیرید.

 

بعد از این کدو حلوایی خود را پوست گرفتید ان را به صورت لایه های به ضخامت نیم سانت برش بزنید برای تهیه مربای کدو حلوایی شما هم می توانید برای خرد کردن کدو حلوایی خود از قالب استفاده کنید و یک مربای شیک و مجلسی تهیه کنید و یا این که کدو حلوایی خود را به صورت مکعب های کوچک خرد کنید.

 

 

2-قابلمه مناسبی را انتخاب کرده و کدو حلوایی خود را درون قابلمه ریخته و شکر را نیز بر روی آن ها بریزید مقداری آب نیز درون قابلمه بریزید حدود سه لیوان آب کفایت می کند دانه های هل را نیز از پوست خود جدا کرده و به مربای خود اضافه کنید.

 

قابلمه را بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید و برای این که مربای شما خوش رنگ تر شود درب قابلمه را نیز بگذارید (همانطور که دستور پخت مرباهای قبلی خدمت شما دوستان توصیح داده ام هر چه مربا با شعله ی ملایم تر پخته شود مربای شما پر رنگ تر و خوش رنگ تر می شود) .

 

حدود یک ساعت و نیم الی دو ساعت زمان لازم است تا مربای شما کاملا پخته شود فقط در این مدت گاه گاهی مربای خود را هم بزنید تا هم مربای شما به صورت یکنواخت پخته شود و هم این که ته نگیرد.

 

حدود پنج دقیقه مانده به پایان پخت گلاب و آبلیموی طبیعی را را به مربای خود اضافه کنید بعد از این مدت شعله ی زیر قابلمه را خاموش کرده و اجازه دهید تا مربای شما کاملا خنک شود .

 

هنگامی که مربا در حال سرد شدن می باشد درب قابلمه را نگذارید چون گرمای مربای باعث می شود درب قابلمه خیس شده و هنگام برداشت آن آب چسبیده شده به درب قابلمه داخل مربا ریخته شده و باعث کپک زدن مربا سود.

 

پس از این که مربای شما کاملا سرد شد آن ها را درون شیشه های استریل شده بریزید بعد از پر کردن شیشه ها درب شیشه ها را محکم ببندید شیشه ها را درون قابلمه ی بچینید درون قابلمه تا نزدیکی درب شیشه ها را پر از آب کنید قابلمه را بر روی شعله با حرارت متوسط قرار دهید تا آب درون قابلمه به جوش بیاید.

 

پس از این که آب درون قابلمه به جوش آمد شیشه ها را از درون قابلمه بیرون بیاورید این کار باعث می شود حباب های درون شیشه مربا خارج شود و از کپک زدن مرباها جلوگیری می کند بعد لز این که شیشه ها سرد شدن آن ها را درون یخچال قرار دهید و هر موقع که دوست داشتید از یخچال بیرون آورده و میل کنید.

 

نکته ای که باید به آن توجه بسیار کرد:

توجه داشته باشید که موقع استفاده از مربا حتما از قاشق تمیز استفاده کنید تا مربای شما کپک نزند.

 

به یاد داشته باشید این دستور مناسب برای 8 نفر،زمان آماده سازی مواد 30 دقیقه و زمان پخت و آماده کردن نهایی 120 دقیقه است.نوش جان…