وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه موس شکلاتی خامه ای

روش تهیه موس شکلاتی خامه ای

روش تهیه موس شکلاتی خامه ای

 

*موادی که برای تهیه این موس شکلاتی لازم دارید:

-آرد سفید   2 پیمانه

-زرده تخم مرغ   4 عدد

-شکر سفید   1/4 پیمانه

-خامه پرچرب   2.5 پیمانه

-وانیل   2 قاشق چایخوری

-شکلات تخته ای   200 گرم

 

*برای داشتن یک موس شکلات خامه ای عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا زرده های تخم مرغ را به همراه شکر سفید در داخل ظرف مناسب و نسبتا بزرگی می ریزیم و بعد با استفاده از هم زن برقی به مدت دو الی سه دقیقه خوب هم می زنیم تا مایع کرمی رنگ و لطیفی حاصل شود.

 

2-حال در ادامه سه چهارم از خامه پر چرب موجود را در داخل ظرف قابلمه مناسب و نچسبی می ریزیم و آن را روی حرارت می گذاریم و شعله را ملایم کرده و مرتب با قاشق و یا همزن دستی هم می زنیم تا خامه کم کم گرم شود.

 

بعد آن را به مواد مخلوطی زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا با هم زن دستی چند بار مواد را زیر و رو کرده و هم می زنیم سپس مواد ترکیب شده را به داخل قابلمه بر می گردانیم.

 

3-سپس قابلمه را مجددا روی حرارت می گذاریم و شعله را ملایم می کنیم و مرتب هم می زنیم تا دمای مواد ترکیبی به 160 درجه سانتی گراد برسد و مایع ما کمی غلیظ شود اگر احیانا در حین کار گلوله هایی در مایع ایجاد شد آن را از صافی عبور می دهیم و درون قابلمه می ریزیم بعد از دو سه دقیقه که به دمای مورد نظر رسید حرارت را خاموش می کنیم.

4-بعد در ادامه شکلات تخته ای را با چاقوی تیزی خرد کرده و به مایع ترکیبی غلیظ شده اضافه می کنیم و با هم زن دستی مواد را زیر و رو کرده و هم می زنیم تا خوب شکلات خرد شده ذوب شود و با سایر مواد ترکیبی کاملا مخلوط گردد.

 

*نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید:

که قبلا شکلات تخته ای را خرد کرده باشید تا به محض خاموش کردن حرارت آن را به مایع ترکیبی که داغ است اضافه کنید تا باعث شود خرده شکلات کاملا ذوب گردد اگر شکلات با این دمای مایع به طور کامل ذوب نشد می توانید قابلمه را مجددا روی حرارت ملایم بگذارید تا خوب ذوب شود.

 

5-سپس مایع شکلات را در داخل کاسه مناسبی می ریزیم و به مدت 15 الی 20 دقیقه درب آن را می گذاریم تا خنک شود.حال در این فاصله خامه باقی مانده را با هم زن برقی به مدت 5 الی 6 دقیقه با دور متوسط هم می زنیم تا پف کند و سبک شود سپس به مایع شکلات اضافه می کنیم و مجددا با هم مواد را خوب هم می زنیم و زیر و رو می کنیم تا کاملا با هم ترکیب شوند.

 

6-حال موس شکلاتی ما با طعم عالی و فوق العاده که بافتی نرم و لطیف دارد آماده شد آن را در یخچال می گذاریم تا کاملا سرد شود زیرا که موس شکلاتی بعد از سرد شدن طعمی دلنشین خواهد داشت.

 

روش تهیه موس شکلاتی خامه ای

 

نکاتی که باید توجه داشته باشید به آنها:

دسر موس شکلاتی را اگر در یخچال به مدت سه الی چهار روز نگه داری کنید ممکن است کمی از هوای داخل مایع زده شده خالی گردد و این باعث شود که حجم موس شکلاتی نصف شود ولی مزه آن تغییر نخواهد کرد.

 

از این موس شکلاتی می توانید برای به هم چسباندن دو لایه کیک هم استفاده کنید که طعم کیک را بی نظیر می کند و هم چنین برای تزیین پایان کیک های خانگی هم قابل استفاده می باشد.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی آن 45 دقیقه است.نوش جاااااااااان…