وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟
به منظور برخورداری از پوستی سالم و ظاهری زیبا رعایت اصول اولیه مراقبت از پوست لازم و ضروری است. همچنان که دندان های سالم نیز نیاز به بهداشت و مراقبت دارند، هر نوع پوستی ( حتی پوست بدون مشکل ) نیاز به چهار مراقبت اولیه و ضروری دارد :
۱- پاکسازی سطحی ( پاک کردن آرایش و میک آپ با شیر پاک کن و لوسیون تونیک )
۲- پاکسازی عمقی ( از بین بردن سلول های مرده شاخی از سطح پوست با استفاده از اسکراب ها و گوماژها )
۳- تامین رطوبت ( آبرسان ها و مرطوب کننده ها )
۴- حفاظت از پوست در برابر نور آفتاب و اشعه ماورای بنفش ( توسط ضد آفتاب ها )
مهمترین و اولین قدم تمیز کردن و پاک نمودن پوست است که خود شامل دو مقوله کاملاً مجزاست.

۱- پاکسازی سطحی :

پوست مهمترین عضو بدن است که در سطح وسیعی با محیط خارج در ارتباط است. در طول زندگی روزمره، گرد و غبار و ذرات آلاینده بسیاری روی سطح پوست رسوب می کنند و عملکرد صحیح سلول های اپیدرم را مختل می کنند. در این میان استفاده از مواد آرایشی و رسوب بقایای آنها در سطح پوست بر این مشکلات می افزایند.

 
از سوی دیگر همه روزه تعداد زیادی از سلول های پیر پوستی می میرند و به صورت لایه ای روی سطح پوست تجمع می یابند. پاک کننده های مناسب ضمن حفظ لایه چربی محافظ پوست تمامی این آلودگی ها را از سطح پوست می زدایند و باعث نفوذ بهتر مواد موثر موجود در محصولات بهداشتی می گردند. شیر پاک کن ها یکی از اصلی ترین اعضای خانواده پاک کننده ها هستند که رسوبات آلاینده، سلول های مرده و بقایای مواد آرایشی را در خود حل نموده و از سطح پوست جدا می نمایند.
 
لوسیون تونیک ها عضو دیگری از خانواده پاک کننده ها هستند که بقایای آلاینده های محیطی، سلول های مرده و مواد آرایشی را که توسط شیر پاک کن از سطح پوست جدا شده اند را می زدایند و ضمن ایجاد لطافت و پاکیزگی موجب سهولت نفوذ مواد موثر موجود در محصولات بهداشتی می شوند.
برای برخورداری از پوستی شاداب و پاکیزه توصیه می شود که هر شب قبل از خواب و هر صبح پس از برخاستن از خواب صورت خود را با شیر پاک کن و لوسیون تونیک پاک نمایید.

۲- پاکسازی عمقی :

از بین بردن سلول های مرده شاخی از سطح پوست با استفاده از پاک کننده های عمقی (اسکراب ها و گوماژها)، یکی از قدم های اساسی در مراقبت های اولیه از پوست است. استفاده از پاک کننده های عمقی، یک راه سریع برای زدودن سلول های مرده از سطح پوست است. این عمل ضمن لطیف نمودن پوست، قوام آن را مطلوب تر می کند و آنرا برای پذیرش سایر فرآورده های بهداشتی آماده می کند. بهتر است پس از تمیز کردن پوست، از یک ماسک استفاده کرد تا به نتیجه ایده آل رسید.

 
این عادات صحیح را از سنین نوجوانی بکار ببندید و مادام العمر به آن ادامه دهید. به پاکسازی و گوماژ دور لب توجه خاصی داشته باشید زیرا این عمل از ایجاد چروک های عمودی بالای لب جلوگیری می کند. سپس از محصولات خاص لب استفاده کنید تا زیبایی لب های شما دو چندان شود.
اسکراب ها یا گوماژها دارای دانه های شن مانندی در درون خود هستند.
 
با سایش این دانه ها روی سطح پوست سلول های مرده به طریق مکانیکی از پوست جدا می گردند و پوست شفاف و با طراوت می گردد. برای برخورداری از پوستی جوان و شاداب بهتر است حداقل هفته ای یک بار از گوماژها و اسکراب های مناسب با پوست خود استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر از ایام نوجوانی این سلول های مرده را از سطح پوست پاک کنید خواهید توانست از بروز چروک ها و پیری زودرس جلوگیری کنید