وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کیک زعفران و گلاب با ترفند های ساده

روش تهیه کیک زعفران و گلاب با ترفند های ساده

روش تهیه کیک زعفران و گلاب با ترفند های ساده

 

 امروز با هم یه کیک خانگی خیلی خوشمزه رو با ساده ترین امکانات درست میکنیم که احتیاجی به بیرون رفتن از خانه نداشته باشیم و این دوران قرنطینه رو با خیال راحت توی خانه سپری کنیم. این کیک به خاطر زعفران و گلابی که داریم خیلی خوشبو و خوش طعم و مطبوع هستش پس درست کرده و از خوردنش لذت ببرین.

 

*موادی که برای تهیه کیک گلاب و زغفذان لازم دارید عبارتند از:

-آرد   دو نیم لیوان

-روغن مایع   ۱ لیوان سرخالی

-تخم مرغ   ۴ عدد

-شکر   یک و نیم لیوان

-وانیل   ۱/۸ قاشق چای خوری

-بکینگ پودر   ۱ قاشق مربا خوری

-زعفران دمکرده غلیظ   ۲ قاشق غذا خوری

-شیر   نصف لیوان

-گلاب   نصف لیوان

 

روش تهیه کیک زعفران و گلاب با ترفند های ساده

 

*برای تهیه کیک گلاب و زعفران باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید:

1-ابتدا برای درست کردن این کیک یه کاسه برمیداریم و آرد و بکینگ پودر مون رو میریزیم داخلش و با هم خوب مخلوط میکنیم که بکینگ پودر تو کل آرد پخش بشه.

 

سپس تو یه کاسه دیگه مخلوط آرد و بکینگ پودرمون رو ۳ بار الک میکنیم. حتما باید این کار رو انجام بدین مخصوصا ۳ بار الک کنید که ذرهای ناخالصی داخل مخلوط آردیمون نباشه اگر یه کیک سبک و خیلی خوشمزه میخواین تو الک کردن سهل انگاری نکنین.

 

سپس وقتی مخلوط آردیمون رو ۳ بار الک کردیم میزاریم کنار تا بعد از اشون استفاده کنیم.

 

حالا یه کاسه دیگه برمیداریم و تخم مرغهایی که داریم رو داخلش میشکنیم سپس وانیل رو هم بهش اضافه میکنیم و شروع میکنیم با همزن به مخلوط کردنشون ، سپس بعد از اینکه خوب مخلوط شدن با هم نوبت اضافه کردنه شکرمونه.

 

شکر رو هم اضافه میکنیم و شکرمون رو هم با دور تند میزنیم که کامل داخل مخلوطمون حل بشه و دیگه اثری از دانه های شکر نباشه.

 

روش تهیه کیک زعفران و گلاب با ترفند های ساده

 

2-حالا تو این مرحله میریم سراغ شیری که داریم. اول یه قابلمه برمیداریم و شیرمون رو میریزیم داخلش سپس گلابمون رو هم بهش اضافه میکنیم و با هم هم میزنیمشون.

 

بعد قابلمه رو میزاریم رو حرارت تا مخلوطمون داغ شه. سپس از رو حرارت برمیداریم قابلمه رو و مخلوط شیر و گلاب رو به مخلوط تخم مرغیمون اضافه کرده و همزمان با هم زن مخلوطشون میکنیم و حدود یک دقیقه با دور تند هم میزنیمشون.

 

سپس نوبت اضافه کردن روغنه و زعفران هستش. روغن و زعفران رو هم با هم میریزیم داخل مخلوطمون و خوب با بقیه مواد مخلوطشون میکنیم که یکدست پخش بشه تو مخلوطمون.

 

سپس بعد از مخلوط کردن روغن و زعفران با موادمون، نوبت به مخلوط آرد و بکینگ پودری که ۳ بار الک کردیمش میرسه.

 

مخلوط آردیمون رو تقریبا طی ۳ مرحله باید به مواد کیکمون اضافه کنیم و بعد از هر بار اضافه کردن آرد، اون رو هم میزنیم ولی این بار با دور کند که پخشم نشه تو هوا و کامل هم به خورد موادمون بره.

 

در ادامه وقتی تمام آرد رو اضافه کردیم چند ثانیه مواد رو با دور کند هم میزنیم تا همه مواد به خوبی با هم مخلوط بشن. فقط حواستون باشه بیشتر مواد کیک رو هم نزنید تا خمیر نشه. دیگه الان مایه کیکمون آماده شده. و میریم برای پخت کیک.کیک

 

روش تهیه کیک زعفران و گلاب با ترفند های ساده

 

3-این کیک رو میتونیم هم تو تابه بپزیم و هم قابلمه پس به خودتون سخت نگیرین. قابلمه مورد نظرم رو برمیدارم و کف قابلمه رو دو لایه کاغذ روغنی پهن میکنیم که بعد از پخت کیکمون خیلی راحت و به صورت قالبی در بیاد بیرون.

 

سپس گاز رو روشن میکنیم و شعله پخش کن هم میزاریم روش و تابه رو هم میزاریم روی شعله پخش کن تا کمی گرم شه. سپس مواد کیکمون رو میریزیم داخل قابلمه و خوب پخش میکنیم که یکدست باشه.

 

سپس در قابلمه رو دمکنی میپیچیم درست مثل زمانی که میخواهیم برنج دم کنیم، سپس در دمکنی پیچیده رو میزاریم سر قابلمه و میزاریم کیکمون حدود یک الی یک ساعت و نیم روی حرارت بمونه.

 

فقط یادتون باشه در حین پخت به هیچ عنوان در قابلمه رو باز نکنید. بعد از یک ساعت که از زمان پخت گذشت میتونید باز کنید که ببینید پخته یا نه.

 

اگر دور کیک طلایی شده بود و رو خود کیک هم خودشه کامل بسته و سفت شده بود و به دستمون نچسبید، اون موقع کیکمون رو از رو حرارت برمیداریم و میزاریم کمی از حرارتش بیفنه سپس تو یه قابلمه دیگه برمیگردونیمش تا اون طرف کیکمون هم طلایی بشه.

 

ولی این بار فقط یک ربع میزاریم روی حرارت و احتیاجی نیست در قابلمه رو بزاریم. سپس بعد از یک ربع کیک خانگی ما آماده هستش و بعد از کمی خنک شدن تو ظرف برگردونده و برش میزنیم و همراه با چای سرو میکنیمش.

 

روش تهیه کیک زعفران و گلاب با ترفند های ساده

 

توجه داشته باشید که این کیک مناسب  4 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد  20 دقیقه و زمان پخت آن  90 دقیقه است.