وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه نان تونسی خانگی با ترفند های عالی

روش تهیه نان تونسی خانگی با ترفند های عالی

روش تهیه نان تونسی خانگی با ترفند های عالی

 

امروز در این مطلب در ایران ناز مارا همراهی کنید تا روش تهیه نان تونسی خانگی را یاد بگیرید.

 

*برای تهیه نان تونسی خانگی به مواد زیر نیاز دارید:

-آرد سفید   ۲ پیمانه

-روغن مایع   ۳ قاشق غذا خوری

-آب   ۱ پیمانه

-پودر خمیر مایه فوری   ۱ قاشق چای خوری

-شکر   ۱ قاشق مربا خوری

-نمک   ۱ قاشق چای خوری

 

*روش تهیه نان خانگی تونسی:

 این نان بافت خیلی نرم و لطیفی داره و تو هر وعده غذاییتون میتونید این نان رو سرو کنید و از خوردنش لذت ببرین. این نان مواد خاصی نداره و راحت توی خانه میتونید .

 

روش تهیه نان تونسی خانگی با ترفند های عالی

 

*برای تهیه نان تونسی خانگی باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا برای درست کردن این نان میریم سراغ خمیر مایه مون. که آماده اش کنیم و بزاریم عمل بیاد. پس اول یه کاسه برمیداریم و ۱/۲ پیمانه از آبی که داشتیم رو کمی گرم میکنیم، یعنی در حد فقط ولرم شدن گرم کنید به هیچ وجه آب جوش نباشه.

سپس آب ولرممون رو میریزیم داخل کاسه و بعد شکری که داشتیم رو بهش اضافه میکنیم و یه هم میزنیم و بعد پودر خمیر مایه فوری که داشتیم رو روی سطح آبمون میپاچیم و یه کوچولو هم میزنیم و میزاریم کنار یه ۱۰ دقیقه ای بمونه تا خوب پف کنه و عمل بیاد.

سپس بعد از اینکه ۱۰ دقیقه گذشت میریم سراغ خمیر مایه مون ببینیم پف کرده یا نه اگر پف کرده بود که خدا رو شکر ولی اگر پف نکرده و حجیم نشده بود پودر خمیر مایتون کیفیت خوبی نداشته و در این صورت نانتون هم پف نمیکنه.

پس حتما خمیر مایه با کیفیت خوب باید استفاده کنید.

( تو پخت هر نان یا کیکی که احتیاج به خمیر مایه داره این مسئله صدق میکنه). حالا یه کاسه برمیداریم و آردمون رو میریزیم داخلش و بعد نمک رو اضافه کرده و هم میزنیم تا با هم مخلوط بشن.

سپس یه کاسه دیگه برمیداریم و مخلوط آرد و نمک رو داخلش الک میکنیم. این کار باعث میشه آرد هوادهی بشه و خوب پف کنه نانمون و همینطور ناخالصی هاش گرفته بشه.

 

2-حالا تو این مرحله بعد از اینکه مخلوط آردمون رو الک کردیم، روغنی که داشتیم رو بهش اضافه میکنیم و با هم مخلوطشون میکنیم تا روغن خوب به خورد آردمون بره.

سپس بعد از مخلوط کردن روغن با مواد، خمیر مایه مون که عمل اومده رو به بقیه مواد اضافه میکنیم و شروع میکنیم به مخلوط کردن مواد با هم به طوری که به صورت خرده های نان در بیاد. سپس باقیمانده آبی که داشتیم رو کم کم به موادمون اضافه میکنیم.

بعد از هر بار اضافه کردن موادمون رو هم میزنیم تا به خورد خمیرمون بره سپس با دست ورز میدیم بعد از اضافه کردن آب تا یه خمی نرم و لطیف به دست بیاریم.

زمانی که خمیرمون به حالتی رسید که دیگه به دست نمیچسبید دیگه آب اضافه نمیکنیم. تو این حالت خمیر ما آماده شده. پس رو تخته آشپزخانه آرد میریزیم و خمیرمون رو روی تخته قرار میدیم سپس خمیرمون رو به ۸ قسمت یا ۸ تا چونه نان تقسیم میکنیم.

در ادامه یه کاغد روغنی رو پهن میکنیم و کمی آرد رو هم روش ریخته و پخش میکنیم سپس چانه های نانمون رو میزاریم روش البته حتما با فاصله باید بزاریم که وقتی پف کردن به هم نچسبن.

سپس روی چانه ها رو با یه پارچه تمیز میپوشونیم و میزاریم یک ساعت بمونه تا خوب پف کنه و حجمش دو برابر بشه.

 

روش تهیه نان تونسی خانگی با ترفند های عالی

 

3-حالا تو این مرحله میریم سراغ چونه های نانمون که دو برابر شده حجمش. چانه های نانمون رو کمی با دست صاف میکنیم که فرم بگیره ولی به هیچ وجه نباید بهشون فشار بیاریم که پفشون بخوابه.

حالا که دیگه چانه های نانمون حاضره باید بریم برای پختشون.

پس یه تابه نچسب یا همون تفلون رو برمیداریم و میزاریم رو حرارت و کمی روغن هم میریزیم داخلش. زمانی که روغن داغ شد خمیر های نانمون رو میندازیم تو تابه و حرارت رو کم میکنیم و در تابه رو هم میبندیم .

و میزاریم نانمون مغز پخت بشه. یادتون باشه حتما در تابه رو ببندین که نانمون خشک نشه و خوب مغز پخت بشه.

زمانی که خمیرمون طلایی رنگ شد و خودشون رو گرفتن برشون میگردونیم تا طرف دیگه نانمون هم طلایی بشه و مجدد باز هم در تابه رو میبندیم.

سپس زمانی که این طرف هم طلایی شد نان ما آماده شده. این نان رو میتونید با هر وعده غذایی که خواستین سرو کنید.

 

توجه داشته باشید این نان برای 2 نفر مناسب است.زمان آماده ساطی آن 30 دقیقه و زمان پخت آن 30 دقیقه است.نوش جان…