وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کاپ کیک های رنگی در منزل

روش تهیه کاپ کیک های رنگی در منزل

روش تهیه کاپ کیک های رنگی در منزل

 

کیک ها انواع مختلفی دارند و به صورتهای مختلفی در مدلهای گوناگون درست می شوند. کاپ کیک ها که یکی از انواع کیک ها هستند نیز انواع مختلفی از نظر رنگ و مزه دارند و می توانند بسیار متنوع و در مزه ها و رنگهای مختلفی درست شوند.

 

در این مطلب طرز تهیه یک کاپ کیک خوشمزه ترکی را که طرز تهیه راحتی دارد و بخاطر رنگ زیبا و صورتی آن مورد پسند کودکان خواهد بود و بدون شک یکی از طرفداران این کیک کودکان خواهند بود را برایتان می نویسم تا آن را در منزل درست کرده و استفاده کنید.

 

این کاپ کیک صورتی شامل مواد اولیه تخم مرغ و روغن مایع و وانیل و شکر و نشاسته ذرت و بکینگ پودر و شیر و آرد و رنگ خوراکی است و طرز تهیه آن خیلی راحت بوده و در زمانی کم قابل درست کردن است.

 

فقط قبل از تهیه کیک فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا محیط فر کاملا گرم شود و همچنین همه مواد کیک را از یخچال بیرون بگذارید تا به دمایم محیط برسد.

 

*موادی که لازم دارید برای تهیه کاپ کیک رنگی:

-تخم مرغ   2 عدد

-شکر   1 استکان

-وانیل   به مقدار کافی

-شیر    1 استکان

-روغن مایع   1 استکان

-نشاسته ذرت   100 گرم

-رنگ خوراکی   به مقدار کافی

-آرد   1 لیوان

-بکینگ پودر   1 قاشق چایخوری

 

روش تهیه کاپ کیک های رنگی در منزل

 

*برای داشتن کاپ کیک های عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار 2 عدد تخم مرغ را که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم تا هم دمای محیط شود را داخل یک ظرف می شکنیم و به آن 1 استکان شکر و مقدار کافی وانیل اضافه می کنیم و با همزن برقی مواد را برای مدت 5 دقیقه خوب هم می زنیم تا کاملا مواد با هم مخلوط شده و مواد ما حجیم و کرم رنگ و حبابدار شوند.

 

2-سپس 1 استکان روغن مایع را به مخلوط شکر و تخم مرغ مرحله قبل اضافه می کنیم و برای مدت زمان 1 دقیقه آنها را خوب با همزن برقی مخلوط می کنیم.

 

سپس 1 استکان شیر را به مواد اضافه می کنیم و مجددا برای مدت 1 دقیقه خوب آنها را مخلوط می کنیم تا مواد ما یکدست شوند.

 

3-سپس 100 گرم نشاسته ذرت را به مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و با همزن آنها را خوب مخلوط می کنیم و برای رنگی شدن مایه کیک به آن مقداری رنگ خوراکی صورتی اضافه می کنیم و آن را خوب هم می زنیم تا با مایه کیک قاطی شده و یکدست شود.

 

در ادامه 1 لیوان آرد را الک می کنیم و داخل یک ظرف آن را با 1 قاشق چایخوری بکینگ پودر مخلوط می کنیم و مخلوط مواد آردی را به مواد کاپ کیک اضافه می کنیم و با همزن آنها را خوب مخلوط می کنیم تا مواد ما کاملا قاطی شده و یکدست شوند و آرد گلوله نشود. اکنون مایه کاپ کیک آماده است.

 

4-سپس قالب کاپ کیک را برداشته و در آنها کپسول می گذاریم و از مایه کاپ کیک به اندازه 2/3 در کپسولها می ریزیم تا فضای کافی برای پف کردن کاپ کیک باقی بماند و در صورت تمایل مقداری بادام پرک روی مایه کیک می ریزیم که ریختن ان اختیاری است و در صورت تمایل می توان از مغزهای دیگر خوراکی مانند گردو و پسته و… نیز استفاده کرد.

 

یا حتی می توان این کاپ کیک را بدون مغز درست کرد که اختیاری است و در صورتی که در منزل این مواد موجود بود می توان آن را استفاده کرد و اگر موجود نبود می توان آن را حذف کرد.

 

سپس قالب را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت تقریبی 30 دقیقه قرار می دهیم تا کاپ کیک صورتی بپزد و آماده شود.

 

با کمک یک خلال دندان و فرو کردن آن در کاپ کیک از پختن آن مطمئن می شویم به این صورت که اگر به خلال دندان چیزی نچسبید یعنی کیک پخته است.

 

5-سپس در ادامه وقتی کاپ کیک پخت قالب را از فر در می آوریم و بعد از سرد شدن آن را از قالب در می آوریم و آن را برای عصرانه همراه با چای و یا شیر و یا قهوه می خوریم و یا آن را برای مهمانی ها درست می کنیم و با این شیرینی از مهمانها پذیرایی می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 5 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 20 دقیقه است و زمان مناسب برای پخت  30دقیقه است.نوش جااااااااان…