وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کیک دارچین و خرما خانگی

روش تهیه کیک دارچین و خرما خانگی

روش تهیه کیک دارچین و خرما خانگی

 

دوستان همیشه همراه ایران نازی سلام.امیدوارم روز خوبی داشته باشید.قطعا شما عزیزان از کدبانو ها یا آقایان با سلیقه هستید.به همین خاطر برایتان دستور یک کیک عالی و مقوی را آماده کردیم.

 

بدون شک فواید خرما بر کسی پوشیده نیست همه می دانند خرما منبع ویتامین و مواد مغذی و بسیار سالم و پر انرژی است و استفاده از آن چه به صورت خوردن با چای و یا با شیر و یا ریختن در کیک ها و شیرینی ها خیلی مفید و سودمند است.

 

در این مطلب طرز تهیه کیک خرما و دارچین را که شامل خرما و پودر هل و شکر و آرد و بکینگ پودر و خامه و آب جوش و تخم مرغ وکره و شکر قهوه ای است را برایتان می نویسم تا آن را در منزل درست کرده و برای عصرانه مقوی و خوشمزه با چای و یا شیر و یا قهوه میل کنید و استفاده کنید.

 

*موادی که لازم دارید برای تهیه این کیک لازم دارید:

-خرما   یک پیمانه

-آب جوش   1 پیمانه

-پودر هل   1/4 قاشق چایخوری

-تخم مرغ   4 عدد

-شکر   1 پیمانه

-آرد   2 و نیم پیمانه

-دارچین   1 قاشق مربا خوری

-بکینگ پودر   1 قاشق مربا خوری

-خامه   نصف پیمانه

-شکر قهوه ای   1 پیمانه

-کره   150 گرم

-وانیل   به میزان لازم

 

روش تهیه کیک دارچین و خرما خانگی

 

*برای تهیه کیک دارچین و خرما باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار یک پیمانه خرما را پوست کنده و هسته آنها را در می آوریم و خرما را با 1 پیمانه آب جوش و 1/4 قاشق چایخوری پودر هل مخلوط می کنیم .

 

آنها را داخل یک قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی شعله گاز می گذاریم و روی شعله گاز و با حرارت ملایم با کمک پشت چنگال خرما را نرم و له می کنیم.

 

سپس 100 گرم کره را به مواد اضافه می کنیم و کره را کاملا با مواد قاطی می کنیم و وقتی مواد ما حالت پوره ای شد آنها را از روی حرارت بر می داریم.

 

2-سپس 4 عدد تخم مرغ را که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم تا هم دمای محیط شود را داخل یک ظرف می شکنیم و به آن 1 پیمانه شکر و مقداری وانیل اضافه می کنیم و مواد را با همزن برقی برای مدت 4 دقیقه خوب هم می زنیم تا حالت کرمی و حبابدار پیدا کند.

 

سپس مخلوط خرما پوره شده یعنی مواد مرحله قبل را به تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم و آنها را خوب با موادمان مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

 

3-سپس 2 و نیم پیمانه آرد و 1 قاشق مربا خوری بکینگ پودر و 1 قاشق مربا خوری پودر دارچین را الک کرده و آنها را طی سه مرحله و آرام آرام به مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و با لیسک آنها را خوب مخلوط می کنیم تا مواد ما کاملا قاطی شده و آرد گلوله نشود و مایه کیک یکدست شود. اکنون خمیر کیک خرمایی ما آماده است.

 

سپس کف یک قالب را کاغذ روغنی می اندازیم و یا کف آن را با روغن مایع چرب می کنیم و مایه کیک تهیه شده را کف قالب می ریزیم و روی مایه کیک را صاف می کنیم و قالب را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت زمان 40 دقیقه قرار می دهیم تا کیک بپزد .

 

سپس وقتی کیک پخت قالب را از فر در آورده و بعد از سرد شدن از کاغذ روغنی آن را جدا می کنیم و منتظر می شویم تا کیک خنک شود.

 

4-سپس در ادامه سراغ آماده کردن سس کاراملی کیک می رویم و برای این منظور 1 پیمانه شکر قهوه ای را داخل یک ظرف می ریزیم و تابه را روی شعله ملایم گاز می گذاریم و منتظر می شویم تا شکر ذوب شود و حرارت حتما باید ملایم باشد تا شکر به آرامی ذوب شده و نسوزد و نباید شکر را هم بزنیم و خودش باید به آرامی ذوب شود.

 

سپس وقتی شکر ذوب شد 50 گرم کره و نصف پیمانه خامه را با تابه اضافه می کنیم و آنها را برای مدت 5 دقیقه خوب مخلوط می کنیم و تابه را از روی گاز بر می داریم. سپس منتظر می شویم تا سس ما خنک شود.

 

5-در ادامه وقتی سس کاراملی خنک شد آن را روی کیک می ریزیم و کیک خرما و دارچین خود را با ان تزیین می کنیم. اکنون کیک خرما و دارچین ما آماده است و آن را برای عصرانه همراه با چای و یا قهوه و یا شیر می خوریم و یا آن را برای مهمانی ها درست می کنیم و با این کیک خوشمزه از دوستانمان پذیرایی می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 8 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 30 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 45 دقیقه است.نوش جااااااان…