وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه دسر کافی نات با ترفند های ساده

روش تهیه دسر کافی نات با ترفند های ساده

روش تهیه دسر کافی نات با ترفند های ساده

 

دوستان عزیز و کدبانوهای ایران نازی سلام.امیدوارم روز خوبی رو سپری کرده باشید تا الان.امروز همراه شما هستیم با یک آموزش دسر ساده با طعم خفن.با ما باشید در ادامه تا آموزش این دسر را یاد بگیرید.

*موادی که برای تهیه این دسر لازم دارید:

-تخم مرغ   2 عدد

-شکر سفید   100 گرم

-آب   30 گرم

-قهوه دمکرده   2 فنجان

-خامه پرچرب   200 گرم

-پودرقند   100 گرم

-وانیل   1 قاشق چایخوری

-فندق   به میزان لازم

-پودر کاکائو   به میزان لازم

 

*برای داشتن یک دسر کافی نات عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-در ابتدا قبل از هر کاری 100 گرم شکر را داخل یک قابلمه یا شیرجوش بریزید و 30 گرم آب را به آن اضافه کنید قابلمه یا شیرجوش را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و آن را مدام هم بزنید تا شکر در آب حل شود و کمی بجوشد و قوام بیاید وقتی به این وضعیت رسیدید گاز را خاموش کنید و قابلمه(شیرجوش) را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

 

2-2 عدد تخم مرغ را نیم ساعت زودتر از شروع آشپزی تان از یخچال خارج کنید تا با محیط هم دما شود سپس زرده ها و سفیده های تخم مرغ را از هم جدا نمایید.

 

زرده ها را با یک قاشق چایخوری پودر وانیل مخلوط کرده و با یک همزن برقی خووووب بزنید تا کاملا کرم رنگ شود سپس شربت خنک شده را که در مرحله اول درست کرده بودید را به آن بی افزایید و این دو ماده را با یک همزن مفتولی با هم ترکیب کنید.

 

این مایه را به قابلمه یا شیرجوش برگردانید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و به مدت 10 دقیقه ضمن این که آن را هم می زنید بجوشانید.

 

بعد از 10 دقیقه گاز را خاموش کنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید و محتویات آن را داخل یک کاسه بریزید تا خنک شود و گرمای خود را از دست بدهد.

 

2-3 فنجان قهوه را که از قبل دم کرده اید و آماده است را به مایه قبلی اضافه کنید و با همزن مفتولی به آرامی همه مواد را هم بزنید.

 

(برای دو فنجان قهوه باید دو قاشق چایخوری قهوه مرغوب را داخل یک قوری یا قهوه جوش بریزید دو فنجان آب سرد به آن می افزاییم و قهوه جوش را به برق می زنیم یا قوری را روی حرارت ملایم گاز قرار می دهیم به محض آن که کف سفیدی روی آن مشاهده کردید قوری را از روی حرارت بردارید و قهوه شما آماده است).

 

2 عدد سفیده تخم مرغ را باید با همزن برقی بزنید تا کاملا سفت شده و از کاسه نریزید؛ توجه داشته باشید که میله های همزن را از قبل کاملا بشویید و خشک کنید و بعد داخل سفیده های تخم مرغ قرار دهید، اگر میله های همزن خیس باشند و تمیز نباشند سفیده شما حجیم نخواهد شد).

 

200 گرم خامه پرچرب را با 100 گرم پودر قند به کمک همزن برقی بزنید ولی شرط انجام این کار آن است که خامه را از قبل به مدت یک ساعت در فریزر گذاشته باشید و حین همزدن، ظرف حاوی پودر قند و خامه پرچرب را داخل یک طشتک یخ قرار دهید.

 

سفیده تخم مرغ همزده شده و خامه فرم گرفته را به مایه دسر اضافه کنید و همه مواد را باهم مخلوط کنید تا مایه ایی صاف و یکدست حاصل شود.

 

4-برای این دسر بهتر است از لیوان های شیشه ایی مخصوص دسر استفاده کنید، مایه دسر را داخل لیوان ها بریزید ولی آن ها را لبریز نکنید سپس آن ها را داخل یک سینی چیده و سینی را به مدت حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد و آماده شود.

5-بعد از حدود یک ساعت دسر را از یخچال خارج کنید و با خامه فرم گرفته شده که آن را داخل قیف ماسوره دار ریخته اید تزیین نمایید و روی خامه درون هر لیوان فندق خرد شده بریزید، و مقداری پودر کاکائو روی خامه بپاشید و سپس آن را سرو نمایید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 2 نفر است.مدت زمان آماده سازی 15 دقیقه است.نوش جاااااان…