وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه شیرینی میوه درخت کاج ترکی

روش تهیه شیرینی میوه درخت کاج ترکی

روش تهیه شیرینی میوه درخت کاج ترکی

 

*موادی که برای روش تهیه شیرینی میوه درخت کاج ترکی لازم دارید:

-تخم مرغ   2 عدد

-شکر   3/4 لیوان

-روغن مایع   نصف لیوان

-آب   3/4 لیوان

-بکینگ پودر   1 قاشق چایخوری

-پودر کاکایو   3 قاشق غذاخوری

-وانیل   به میزان لازم

-کورن فلکس دایره ای شکلاتی   یک بسته

-شیر   نصف استکان

-نوتلا   1 قاشق غذاخوری

-آرد   2 لیوان

 

روش تهیه شیرینی میوه درخت کاج ترکی

 

*برای داشتن یک شیرینی میوه درخت کاج ترکی عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار سراغ آماده کردن کیک شکلاتی می رویم و آن را تهیه می کنیم تا در مراحل بعدی آن را پودر کرده و له کرده و استفاده کنیم.

 

برای این منظور 2 عدد تخم مرغ را که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم تا هم دمای محیط شود را داخل یک ظرف می شکنیم و به آن 3/4 لیوان شکر و مقداری وانیل اضافه می کنیم و با همزن برقی مواد را خوب هم می زنیم تا حالت حبابدار و روشن پیدا کند و حجمش زیاد شود. توجه شود در صورتی که می خواهید شیرینی شما شیرینی تر شود می توانید از 1 لیوان شکر استفاده کنید.

2-سپس 3/4 لیوان آب و یا شیر و نصف لیوان روغن مایع را به مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و با همزن آنها را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس 3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با 2 لیوان آرد و 1 قاشق چایخوری بکینگ پودر قاطی می کنیم و آنها را الک کرده و به مواد خمیر کیک اضافه می کنیم و با لیسک و یا دور کند همزن برقی آنها را با مایه کیک قاطی می کنیم تا مخلوط مواد آردی ما کاملا با مایه کیک قاطی شده و گلوله نشود.

 

سپس کف یک قالب به شکل دایره و یا مستطیل را کاغذ روغنی می اندازیم و مایه کیک شکلاتی را کف قالب می ریزیم و قالب را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت زمان 40 دقیقه قرار می دهیم تا کیک ما بپزد و آماده شود. سپس وقتی کیک پخت قالب را از فر در آورده و بعد از سرد شدن کیک را از قالب در می آوریم و کاغذ روغنی آن را جدا می کنیم و با کمک غذاساز آن را پودر می کنیم.

 

توجه شود در صورت تمایل می توان از کیک های آماده بازاری که در سوپرمارکتها وجود دارند نیز استفاده کرد و در این صورت دیگر نیازی به درست کردن کیک نیست.

 

3-سپس به کیک پودری شده مرحله قبل 1 قاشق غذاخوری نوتلا و یا شکلات صبحانه اضافه می کنیم و آن را با پودر کیک قاطی می کنیم تا خمیر شیرینی ما به دست آید و سپس خمیر آماده شده را به چونه هایی اندازه تخم مرغ تقسیم می کنیم و با دست آنها را کاملا گرد می کنیم و در سینی فری که کف آن را کاغذ روغنی قرار داده ایم و با فاصله از هم می چینیم.

 

4-سپس کورن فلکس دایره ای و شکلاتی را برداشته و آن را روی شیرینی های گرد شده با فاصله از هم می چینیم تا شکل ظاهری شیرینی شبیه به میوه درخت کاج شود. سپس سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت زمان 15 دقیقه می گذاریم تا شیرینی بپزد و آماده شود.

5-سپس وقتی شیرینی پخت سینی را از فر در آورده و بعد از سرد شدن شیرینی ها را از روی کاغذ روغنی بر می داریم و در ظرف مناسبی می چینیم و آن را برای عصرانه همراه با چای و یا قهوه و یا شیر می خوریم و یا این شیرینی را برای مهمانی ها درست می کنیم و با آن از مهمانها پذیرایی می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 20 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 30 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 15 دقیقه است.نوش جااااااان…