وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کیک گل با ترفند های ساده

روش تهیه کیک گل با ترفند های ساده

روش تهیه کیک گل با ترفند های ساده

 

یکی از کیک های خیلی خوشمزه و پر طرفدار کیک سیب و دارچین است که بخاطر داشتن سیب و عطر بی نظیر دارچین بسیار خوشمزه و خاص است و حالا زمانی را در نظر بگیرید که این کیک خوشمزه را به شکلی خاص و به صورت گل درست کنیم و آن را تهیه کنیم.

 

این کیک گل می تواند جایگزین مناسبی برای کیک های تولد و یا مهمانی ها که شکل خامه ای دارند باشد و برای مجالس بهترین گزینه است.

 

در این مطلب در ایران ناز  طرز تهیه کیک گل را که شامل تخم مرغ و روغن مایع و ماست و وانیل و سیب و ارد و شکر و بکینگ پودر و دارچین است را برایتان می نویسم تا آن را در منزل درست کنید و برای عصرانه با چای و یا شیر میل کنید.

 

*موادی که لازم دارید برای تهیه کیک گل:

-تخم مرغ   3 عدد

-آرد   یک و نیم پیمانه

-روغن   نصف پیمانه

-شکر   1 پیمانه

-ماست   1 پیمانه

-بکینگ پودر   1 قاشق چایخوری

-وانیل   1/4 قاشق چایخوری

-دارچین   مقدار کافی

-سیب   3 عدد

 

 

*برای داشتن یک کیک گل عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

**فقط قبل از شروع کار همه مواد لازم کیک را از یخچال بیرون می گذاریم تا هم دمای اتاق شوند و فر را نیز با حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم و آماده می کنیم.

 

1-ابتدا و برای شروع کار 3 عدد تخم مرغ را که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم تا هم دمای محیط شود را داخل یک ظرف می شکنیم و به آن 1 پیمانه شکر و 1/4 قاشق چایخوری وانیل اضافه می کنیم و مواد را با دور تند همزن برقی برای مدت 7 دقیقه هم می زنیم تا کاملا شکر و تخم مرغ قاطی شده و حجم مواد ما زیاد شود و سفید رنگ و کشدار شود.

 

 

2-سپس نصف پیمانه روغن را به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه می کنیم و برای مدت 1 دقیقه با همزن آنها را خوب مخلوط می کنیم و سپس 1 پیمانه ماست را به مواد اضافه می کنیم و مجددا در حد مخلوط شدن آنها را هم می زنیم و قاطی می کنیم.

 

 

3-سپس یک و نیم پیمانه آرد و 1 قاشق چایخوری بکینگ پودر را داخل یک ظرف با هم مخلوط می کنیم و آنها را الک کرده و کم کم و مرحله به مرحله به مواد تر و مایه کیک آماده شده در مرحله قبل اضافه می کنیم و با لیسک آنها را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود و آرد کاملا در مایه کیک قاطی شده و گلوله نشود و یکدست شود. اکنون مایه کیک آماده است.

 

 

4-سپس سه عدد سیب را شسته و آنها را پوست می کنیم و یا با پوست استفاده می کنیم و به صورت نازک و به ضخامت تقریبا 2 میلیمتری آنها را برش می زنیم و هسته سیبها را خارج می کنیم و آنها را کنار می گذاریم.

 

 

5-سپس در ادامه نصف مایه کیک تهیه شده را داخل قالبی گرد به قطر 23 سانتی متری که کف و دیواره های آن را چرب کرده ایم و یا کاغذ روغنی انداخته ایم می ریزیم و سپس سیب های برش خورده را از کناره های قالب می چینیم.

 

آنها را روی هم می گذاریم بطوری که سیبها داخل مایه کیک فرو نرود و این کار را ادامه می دهیم تا به وسط مایه کیک برسیم. سپس روی سیبها را مقداری دارچین می ریزیم و بقیه مایه کیک را روی سیبها می ریزیم.

 

 

6-سپس قالب را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت زمان 55 دقیقه می گذاریم تا کیک بپزد. سپس وقتی کیک پخت قالب را از فر در می آوریم و منتظر می شویم وقتی کیک سرد شد و از دیواره های قالب کیک جدا شد با کمک چاقو کیک را از قالب در می آوریم و در ظرف مناسبی می گذاریم.

 

 

7-اکنون کیک گل ما آماده است و آن را در ظرف مناسبی می گذاریم و این کیک زیبا و خوشمزه را برای عصرانه همراه با چای و یا قهوه می خوریم و یا برای زمانهایی که می خواهیم کیک بدون خامه درست کنیم و یا کیک مجلسی و با شکلی خاص داشته باشیم این کیک را تهیه کرده و با این کیک خوشمزه از مهمان ها پذیرایی می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 9 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 20 دقیقه و زمان پخت نهایی 55 دقیقه است.نوش جااااااااان…