وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه حلوای شیر و زعفران

روش تهیه حلوای شیر و زعفران

روش تهیه حلوای شیر و زعفران

 

*موادی که برای تهیه این حلوا لازم دارید:

-شیر پرچرب   یک لیوان

-آرد   یک لیوان

-شکر   نصف لیوان

-روغن مایع یا روغن حیوانی   دو سوم لیوان

-کره   50 گرم

-گلاب   یک چهارم لیوان

-پودر هل   یک قاشق چای خوری

-زعفران دم کرده غلیظ   به میزان لازم

 

روش تهیه حلوای شیر و زعفران

 

*برای داشتن یک حلوا شیر زعفرانی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا آرد را درون ماهیتابه ای ریخته و آن را روی حرارت ملایم قرار داده و تفت می دهیم. دقت داشته باشید که در این هنگام آرد را به طور مرتب هم بزنید تا به صورت یکنواخت تفت خورده و بوی خامی آن از بین برود.

 

این کار را تا زمانی که رنگ سفید آرد به شیری گرائید، ادامه داده و سپس آن را از روی شعله بردارید. این مرحله ممکن است طولانی بوده و حتی تا نیم ساعت نیز ادامه داشته باشد.آردهایی را که تفت داده ایم، با استفاده از الک صاف می کنیم تا در حین پخت، حلوا یک دست بوده و گلوله نشود.

 

2-پس از این که آردها را با استفاده از الک صاف نمودیم، آن را مجددا داخل ماهیتابه ریخته و روی شعله ملایم قرار می دهیم. سپس روغن و در صورت تمایل کره را نیز به آرد اضافه کرده و شروع به تفت دادن آن می کنیم. سپس شعله گاز را خاموش نمایید.

 

3-در این مرحله به تهیه شربت مورد استفاده در پخت حلوا می پردازیم. برای این کار کافیست شیر را روی شعله ملایمی گرم کنیم.

 

پس از این که شیر ولرم شد، نصف لیوان شکر را به آن اضافه می کنیم. گفتنی است که میزان شیرینی حلوا به سلیقه شما بستگی دارد. پس از ترکیب شیر و شکر آن ها را به قدری هم می زنیم که شکر کاملا در شیر حل شود.سپس پودر هل، گلاب و زعفران را به آن اضافه می کنیم و به خوبی هم می زنیم و اجازه می دهیم تا سرد شود.

 

4-پس از این که شربت سرد شد، آن را به ترکیب آرد و روغنی که تفت داده ایم اضافه کرده و به قدری هم می زنیم که حلوا صاف و یک دست گردد. اگر احساس می کنید حلوایتان کمی سفت شده، مقداری روغن مایع به آن بیفزائید. در این مرحله حلوا آماده است و می توانید آن را با استفاده از خلال پسته و بادام تزئین کرده و نوش جان کنید!

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده کردن مواد و زمان پخت 50دقیقه است.