وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راهنمای سفر امن به اطراف تهران

راهنمای سفر امن به اطراف تهران

راهنمای سفر امن به اطراف شهر تهران

 

سفر به نقاط مختلف اطزاف شهر تهران، از تفریحات مناسبی است که در صورت اقامت داشتن در این شهر می‌توانید به‌سادگی از آن بهره‌مند شوید. گشت وگذار در حوالی این شهر بزرگ و پررفت وآمد و گذراندن یک آخر هفته عالی در ویلا استخردار اطراف تهران از تفریحات موردعلاقه بیشتر ساکنین این شهر است.

 

راهنمای سفر امن به اطراف تهران

 

سفر به پیرامون شهر تهران مطابق با سلیقه و علایق شما می‌تواند متفاوت باشد. می‌توانید به کوهنوردی میان کوه‌های اطراف بپردازید یا کنار رودخانه‌های پرآب قدم بزنید یا حتی دشت‌ها و روستاهای نزدیک را برای استراحت چند روزه خود انتخاب نمایید.

 

می‌توانید حتی با اجاره روزانه خانه تهران، اقامت در منطقه‌ای خوش آب وهوا در حوالی شهر و تفرج لذتبخش چند روزه را به‌همراه دوستان خود یا حتی در خلوتی دنج تجربه کنید. خلوتی که هرج ومرج و شلوغی تهران را به یکباره به سکوتی محض تبدیل کند.

 

نیاز است پیش از اینکه اطراف شهر پرهیایوی تهران را برای گذراندن چند روز طلایی انتخاب کنیم، با برخی تفرجگاه‌های آن بیشتر آشنا شویم.

 

سری به لواسانات بزنید

لواسانات، قسمتی از شهرستان خوش آب وهوای شمیران است که با آوردن نام آن، ویلا استخردار در اطراف تهران برایمان تداعی می‌شود.

 

این ناحیه طرفداران بسیاری دارد و همواره افراد زیادی برای اجاره روزانه خانه در لواسان تهران، خصوصا در روزهای تعطیل سمت شمیرانات روانه می‌شوند. ناحیه لواسان به دو قسمت لواسان کوچک و لواسان بزرگ تقسیم می‌شود.

 

هوای مطبوع

این ناحیه از تهران درحقیقت با باغات و ویلاهای بسیارش شناخته می‌شود. که آخر هفته به اشغال اکیپ‌های خانوادگی یا دوستانه در می‌آیند.

 

بخش زیادی از منطقه لواسان، یعنی حدود 90 درصد آن را کوهستان تشکیل می‌دهد. ازاین رو طبیعی است این ناحیه کوهستانی، زمستانهای طولانی و پربرفی داشته باشد. آب وهوای آن نیز سرد بوده و گاهی نیز دارای رطوبت است.

 

طبیعت و پوشش گیاهی

لواسان منطقه‌ای ییلاقی محسوب می‌شود و دارای پوشش گیاهی متنوعی است. همچنین درختان بسیاری  در آن سر به فلک کشیده‌اند.

 

علاوه‌بر درختان میوه‌ای نظیر آلبالو وگیلاس که به‌همراه درختان گردو بخش عمده‌ای از این پوشش گیاهی را تشکیل می‌دهند، انواع دیگری از درختان و گیاهان خوراکی را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

 

درخت زرشک، چنار، زالزالک، سماق، شیر خشت، درخت بادام وحشی، درخت سماق و درخت اورس، نمونه‌هایی از این پوشش گیاهی غنی هستند.

 

راهنمای سفر امن به اطراف تهران

 

یکی از نکات قابل توجه این است که در خود منطقه لواسان، مراکز تفریحی بسیاری تعبیه شده‌است. مجتمع‌های تفریحی که لحظات جذاب و شیرینی را برایتان در کنار دوستان رقم می‌زنند.

 

سیری در افجه داشته باشید

افجه، منطقه‌ای روستا مانند است که در بخش لواسان کوچک واقع شده است. افجه نیز به باغ‌های فراوان میوه شهرت دارد. به‌طوری که شغل اغلب ساکنین آن باغداری است.

 

اگر در خیابانهای پرشیب افجه قدم بزنید یا با خودروی خود برانید، همواره گله کوچکی از گوسفند یا تعدادی خر و اسب را درحال عبور از کنار کوچه‌ها و خیابانها می‌بینید.

 

موقعیت جغرافیایی

این ناحیه می‌تواند تفرجگاه مناسبی برای علاقه‌مندان طبیعت و تورهای طبیعتگردی باشد. همچنین می‌توانید شاهد ویلاهای متعددی در نزدیکی رودخانه و یا آبشار معروف افجه باشید.

 

درواقع خود افجه، چسبیده به کوه و واقع بر دامنه آن است و ویلاهای آن کمی بالاتر قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است که این ناحیه خوش آب وهوا در نزدیکی سد معروف لتیان قرار دارد.

 

با بهترین هتل های تهران آشنا شوید

 

سرمایی لذتبخش در هوایی دور از آلودگی

هوای افجه به‌قدری سرد است که ساکنین آن معمولا در چله تابستان هم از کولر استفاده نمی‌کنند. همچنین می‌توانید در آن هوایی بسیار پاک و به دور از دود ودم تهران را تنفس کنید.

 

یکی از نکات بسیار مهمی که برای سفر به مناطق کوهستانی خارج از تهران خصوصا لواسان و به‌ویژه افجه باید به آن توجه کنید، رانندگی ایمن در پیچ وخم جاده است. چراکه بخش عمده‌ای از مسیر خود را در جادهای دوشادوش با دره می‌گذرانید.

 

راهنمای سفر امن به اطراف تهران

 

به بخش دیگری از شمیرانات سفر کنید

فشم از دیگر مناطق لواسانات است که در شمال شرقی تهران واقع شده است. احتمالا نام آن را زیاد شنیده‌اید. این ناحیه دیدنی با هوایی مطبوع،  پاتوق دورهمی‌ها و برنامه‌های دسته جمعی آخر هفته‌ها و ایام تعطیلات است.

 

درواقع می‌توان گفت شمیرانات به دو بخش لواسانات و رودبار قصران تقسیم میشود. فشم، شمشک و میگون از شهرهای بخش رودبار قصران محسوب می‌شوند.

 

فشم را نیز می‌توان به دو بخش روستایی طور و شهری‌تر قسمت کرد. ساکنان بخش اول را بیشتر افراد بومی آن تشکیل می‌دهند و قسمت دیگر، به سکونت افراد ثروتمند درآمده است.

 

آبشار هریجان، از تهران تا چالوس

آبشار هریجان از طبیعت‌های بکر حومه تهران است که خوراک طبیعتگردان و افرادی است که نیاز به گذراندن یک روز آرام را دارند. این طبیعت دنج که چشم‌انداز زیبایی پدید آورده است، حوالی جاده چالوس قرار دارد.

 

و اما نکته قابل توجه این است که برای ورود به محدوده آبشار هریجان به مجوز سازمان محیط زیست چالوس نیازمند هستید. با دریافت مجوز ورود، روستاگردی در هریجان را فراموش نکنید.

 

این منطقه از مناطق دست نخورده‌ای است که ظاهر و بافت خود را همچنان حفط کرده است. با سفر به آن می‌توانید از آرامش توام با زیبایی لذت ببرید.

 

برای گذراندن تعطیلات خود و استراحتی چند روزه می‌توانید به اجاره روزانه خانه تهران یا اجاره یک ویلا استخردار در اطراف تهران روی بیاورید.