وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه تارت کره ای در منزل

روش تهیه تارت کره ای در منزل

روش تهیه تارت کره ای در منزل

 

*موادی که برای تهیه تارت کره ای لازم دارید:

-شکر قهوه ای  2 پیمانه

-شیره طلایی   1/2 پیمانه

-وانیل   1 قاشق چای خوری

-کشمش   2 پیمانه

-آرد سفید   5 و 1/2 پیمانه

-نمک   2 قاشق غذاخوری

-سرکه   3 قاشق غذا خوری

-کره   1 پیمانه + 465 گرم

-تخم مرغ   5 عدد

 

روش تهیه تارت کره ای در منزل

 

*برای داشتن یک تارت کره ای عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-برای تهیه تارت کره ای ابتدا خمیر تارت را آماده می کنیم برای این کار ابتدا ۴۶۵ گرم کره را به صورت مکعب های کوچک خرد کرده و درون فریزر قرار دهید تا کاملا سفت شوند آرد را ابتدا الک کرده تا کاملا هوادهی شود تا هنگام ترکیب با مواد گلوله گلوله نشود سپس با نمک کاملا مخلوط کنید.

 

تکه های کره را به همراه آرد را درون میکسر و یا غذا ساز بریزید تا تکه های کره کاملا خرد شوند بعد از این کار مخلوط آرد و کره را درون ظرف مناسبی بریزید.

 

درون ظرف جداگانه ای به ظرفیت یک پیمانه یک عدد تخم مرغ و یک قاشق غذا خوری سرکه را کاملا با یکدیگر مخلوط کرده و تا جای که ظرف جا دارد درون آن آب یخ بریزید در واقع محلولی که درست می کنید نباید از یک پیمانه بیش تر شود.

 

سپس این محلول را به آرامی به آرد خود اضافه کرده و همراه آن خود ترکیب کرده تا خمیر تارت شما شکل بگیرد سپس بعد از این که خمیر خود را به اندازه ی کافی ورز دادید آن را به صورت یک چانه ی بزرگ در آورده و درون یک کیسه ی پلاستیکی قرار داده و به مدت نیم ساعت خمیر تارت خود را درون یخچال بگذارید.

 

2-در این مرحله مواد میانی تارت را آماده کنید برای این کار ابتدا ظرف مناسبی را انتخاب کرده و چهار عدد تخم مرغ باقی مانده را درون ظرف شکسته و با وانیل خوب مخلوط کنید سپس به آرامی و به ترتیب یک پیمانه کره، دو قاشق غذا خوری سرکه، شکر قهوه ای و شیره طلایی را به تخم مرغ های خود اضافه کرده و خوب مخلوط کنید در انتها نیز کشمش ها را نیز اصافه کرده و همراه بقیه مواد به آرامی ترکیب کنید.

3-در این مرحله فر را روشن کرده و بر روی دمای ۱۸۰ درجه ی سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود سپس خمیر تارت را از یخچال بیرون آورده و با وردنه پهن کنید ( اگر خمیر تارت شما نسبت به مایه ی داخل آن زیاد بود می توانید مقدار اضافه ی آن را درون نایلون فریزر گذاشته و تا به مدت سه ماه درون فریزر نگه داری کنید.)

 

سپس با استفاده از قالب های شیرینی پزی خمیر خود را قالب زده و درون قالب ها قرار دهید البته شما می توانید بجای قالب های تارت از قالب های مافین نیز استفاده کنید سپس از مایه ی که از قبل آماده کرده اید به اندازه ی سه چهارم ظرفیت قالب ها آن ها را پر کنید.

 

قالب ها را درون فر قرار داده و به مدت دوازده دقیقه صبر کنید تا تارت ها کاملا پخته شود البته از هشت دقیقه به بعد حواستان را جمع کنید تا هنگامی که تارت شما کاملا پخته و طلایی شد آن ها را از درون فر خارج کنید چون تارت های شما کوچک است و سریع پخته می شوند .

 

بعد از این که تارت ها کاملا پخته شدند از فر خارج کرده و حدود پنج دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شوند سپس با استفاده از نوک یک چاقو ابتدا تارت را از دیواره های قالب جدا کرده سپس از قالب خارج کنید وقتی تارت ها کاملا پخته باشند خمیر آن ها حالت خشک و ترد پیدا می کنند و مایه وسط آن نیز هنگامی که تارت را واژگون می کنید از آن بیرون نمی ریزد.

 

در این مرحله تارت کره ای شما کاملا آماده است بعد از این که تارت ها کاملا سرد شدند می توانید آن ها را درون ظرف مناسبی چیده و سرو کنید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 10 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 20 دقیقه و زمان مناسب برای پخت حدود 45 دقیقه است.نوش جااااااااااااااااان…