وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه شیرینی نارگیلی شکلاتی

روش تهیه شیرینی نارگیلی شکلاتی

روش تهیه شیرینی نارگیلی شکلاتی

 

*موادی که برای تهیه این شیرینی لازم دارید:

-پودر نارگیل   2 لیوان

-نمک   مقداری

-شکر سفید   نصف لیوان

-کره   30 گرم

-شیرپرچرب   2 لیوان

-وانیل   یک قاشق چایخوری

-سفیده تخم مرغ   2 عدد

-شکلات تخته ای   یک بسته

 

*برای داشتن بهترین شیرینی نارگیلی شکلاتی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید .

1-برای تهیه این شیرینی در ابتدا باید شیرعسلی آن را درست کنید، شما می توانید از شیرعسلی های موجود در بازار هم استفاده کنید ولی بهتر است خودتان طریقه تهیه خانگی آن را یاد بگیرید.

 

شیرعسلی کاربردهای زیادی دارد علاوه بر این شیرینی و خیلی از شیرینی های دیگر برای دسرها هم مورد استفاده قرار می گیرد و حتی می توانید آن را به عنوان یک مکمل طعم دهنده در چای یا قهوه تان بریزید.

 

روش تهیه شیرینی نارگیلی شکلاتی

 

نکات مهم و فوت کوزه گری که باید بدانید:

اول از همه بدانید که باید از یک شیرجوش تفلون استفاده کنید، 2 لیوان شیرپرچرب را داخل شیرجوش تفلون بریزید و نصف لیوان شکر سفید را به آن بی افزایید و با یک قاشقک چوبی یا همزن دستی مفتولی شروع به همزدن کنید.

 

گاز را با حرارت متوسط روشن کنید، یک شعله پخش کن روی آن قرار دهید و شیرجوش را روی شعله پخش کن بگذارید و مدام شیر و شکر را هم بزنید تا در اثر حرارت شکر در شیر حل شود.

 

حرارت باید طوری باشد که شیر نجوشد بلکه فقط بخار از آن خارج شود و به اصطلاح تبخیر گردد. این کار را باید تا جایی ادامه دهید تا حجم شیر درون قابلمه به نصفه برسد و در اثر ذوب شدن شکر، مایه به دست آمده مثل عسل شود.

 

پس از آن مایه ما غلیظ و قوام دار شد، حرارت را ملایم کرده و 30 گرم کره را به آن بی افزایید و باز هم بزنید؛ خوب که همه مواد ترکیب شد، گاز را خاموش کنید. با 2 لیوان شیر پرچرب و نصف لیوان شکر در نهایت یک لیوان شیرعسلی به دست می آید. بگذارید شیرعسلی گرمای خود را از دست بدهد و ولرم شود.

 

2-داخل یک ظرف شیشه ایی مناسب، یک لیوان شیرعسلی به دست آمده را بریزید، 2 لیوان پودر نارگیل را به آن اضافه کنید، کمی نمک و یک قاشق چایخوری وانیل را هم بی افزایید.و همه این مواد را حسابی هم بزنید تا شیرعسلی کاملا با پودر نارگیل مخلوط شود.

 

2-3 عدد تخم مرغ داریم، زرده ها را از سفیده ها جدا کنید، به زرده های تخم مرغ احتیاج نداریم. 2 عدد سفیده تخم مرغ را داخل یک کاسه بریزید از همزن برقی استفاده کنید و حسااابی سفیده ها را هم بزنید تا حجیم و خامه ایی شود و از ظرف نریزد.

 

سفیده ها را به ظرف مخلوط پودر نارگیل و شیرعسلی بی افزایید.و همه مواد را با یک لیستک(قاشق پلاستیکی شیرینی پزی) هم بزنید تا مایه شیرینی نارگیلی یکدست شود.

 

4-داخل یک سینی فر یک ورق کاغذ روغنی بی اندازید، سپس از قاشق های اسکوپی مخصوص بستنی استفاده کنید از مایه شیرینی اسکوپ اسکوپ برداشته و داخل سینی قرار دهید، در ردیف های موازی با فاصله و پشت سر هم.

 

سینی را در فری با دمای 180 درجه سانتی گراد بگذارید، در طبقه وسط فر، آن هم فری که از قبل کاملا گرم شده باشد. بگذارید شیرینی ها به مدت 7 الی 15 دقیقه درون فر بمانند تا رویه آن ها طلایی رنگ شود.شیرینی ها را پس از پخت از فر خارج کنید، از کاغذ روغنی جدایشان کنید و روی سینی مفتولی قرار دهید تا کاملا خنک شوند.

 

روش تهیه شیرینی نارگیلی شکلاتی

 

5-یک بسته شکلات تخته ایی را باز کرده، شکلات را خرد کرده و داخل یک ظرف نسوز بریزید، ظرف را روی دهانه کتری یا یک قابلمه در حال جوشیدن قرار دهید تا شکلات ها به روش بن ماری ذوب شوند. شکلات را خیلی آبکی ذوب نکنید، حالت خمیری که گرفت از روی بخار آب بردارید.

 

6-یک کاغذ روغنی را بردارید و کف یک سینی بی اندازید؛ سپس با قاشق از شکلات ذوب شده برداشته و داخل سینی بریزید، حالا یک عدد شیرینی نارگیلی را بردارید و روی شکلات با آهستگی فشار دهید، این کار را برای همه شیرینی ها انجام دهید.

 

پس از سرد شدن، شکلات ها به شکل یک لایه زیر شیرینی های نارگیلی قرار می گیرند. این شیرینی فوق العاده خوشمزه است حتما امتحانش کنید، نتیجه این شیوه از طبخ شیرینی نارگیلی با نتیجه روش های قدیمی تهیه آن کاملا متفاوت است.