وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه نان ازبکی با ساده ترین روش ها

روش تهیه نان ازبکی با ساده ترین روش ها

روش تهیه نان ازبکی با ساده ترین روش ها

 

امروز در ایران ناز با آموزش روش پخت یک نان عالی و مقوی خدمت شما هستیم.با ما همراه باشید.نان از خوردنی های اصلی و قوتهای مهم در وعده های غذایی ما می باشد و بطوری رایج شده که بدون خورن نان احساس سیری نمی کنیم و نان در ایران به شکل نان سنتی و نانهای حجیم وجود دارد و هر دو نوع به وفور در نانوایی ها یافت می شود.

 

نانهای سنتی را که همه ما زیاد با آن سر و کار داریم مانند نان سنگک و تافتون و لواش و بربری و نانهای حجیم و یا نان فانتزی که بسیار متنوع هستند.

 

این نان طرز تهیه تقریبا راحتی داشته و در زمانی کم قابل درست کردن است و انتخاب مناسبی برای وعده غذایی صبحانه است.

 

 

*موادی که لازم دارید برای تهیه نان ازبکی:

-آرد   420 گرم

-کره   50 گرم

-شکر   60 گرم

-نمک   نصف قاشق چایخوری

-خمیر مایه فوری   1 قاشق غذاخوری

-زرده تخم مرغ   1 عدد

-شیر   مقدار کافی

-سیاه دانه   مقدار کافی

 

روش تهیه نان ازبکی با ساده ترین روش ها

 

*برای داشتن یک نان ازبکی عالی مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار 240 گرم شیر را داخل یک ظرف می ریزیم و داخل آن ظرف 60 گرم شکر و 50 گرم کره می ریزیم و ظرف را روی گاز می گذاریم و هم می زنیم تا شکر و کره داخل شیر حل شود و سپس این مواد را کنار می گذاریم تا دمای آن کم شده و ولرم شود.

 

سپس 420 گرم آرد را داخل یک ظرف می ریزیم و آن را الک می کنیم و به آرد نصف قاشق چایخوری نمک و 1 قاشق غذاخوری خمیر مایه فوری اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم .

 

 

2-سپس مخلوط مواد مرحله قبل را در دو مرحله و کم کم ابتدا با قاشق و سپس با دست با آرد قاطی می کنیم و ورز می دهیم تا خمیر نرمی که به دست نمی چسبد حاصل شود. اکنون خمیر نان آماده است.

 

 

3-سپس خمیر تهیه شده را برای مدت ده دقیقه روی سطح یک میز خوب ورز می دهیم و سپس کف یک طرف را با روغن مایع چرب می کنیم و خمیر تهیه شده را سلفون می کشیم و آن را داخل ظرف می گذاریم .

 

به خمیر برای مدت زمان 1 ساعت داخل محیط آشپزخانه استراحت می دهیم تا حجم خمیر ما دو برابر شود.

 

 

4-سپس بعد از استراحت خمیر را از ظرف در آورده و پف آن را می گیریم و ورز داده و آن را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. سپس روی چونه ها را می پوشانیم و به آنها برای مدت 20 دقیقه دیگر استراحت می دهیم.

 

سپس بعد از استراحت خمیر را روی یک سطح صاف با وردنه به ضخامت تقریبی 1 سانتی متر به شکل دایره ای باز می کنیم و کناره های خمیر را با کمک نیشگون گرفتن در کناره های خمیر پهن می کردیم بطوری که کناره های خمیر ضخامت آن بیشتر شود. اکنون خمیر نان ما آماده است.

 

 

5-سپس 1 عدد زرده تخم مرغ را داخل یک ظرف می ریزیم و آن را با چنگال هم می زنیم تا زرده تخم مرغ از لختگی در آید و سپس آن را روی نان با کمک قلمو می مالیم و سپس روی نان را مقداری کنجد و یا سیاه دانه برای تزیین می ریزیم.

 

سپس نان تهیه شده را روی کاغذ روغنی و داخل سینی فر می چینیم و سپس سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 25 دقیقه قرار می دهیم تا نان ما بپزد.

 

 

6-سپس وقتی نان آماده شد سینی را از فر در آورده و بعد از سرد شدن نان را از روی کاغذ روغنی بر می داریم و آن را در ظرف مناسبی می چینیم و نان را برای عصرانه و یا صبحانه همراه با کره و پنیر و مربا و عسل می خوریم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص  6 نفر است.مدت زمان آماده سازی 120 دقیقه و زمان لازم برای پخت 30 دقیقه است.نوش جااااااااااان…