وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه دونات آلمانی مربایی در منزل

روش تهیه دونات آلمانی مربایی در منزل

روش تهیه دونات آلمانی مربایی در منزل

 

*موادی که برای تهیه این دونات لازم دارید:

-شیر ولرم   3/4 لیوان

-کره   30 گرم

-شکر   2 قاشق غذاخوری

-تخم مرغ   1 عدد

-خمیر مایه   1 قاشق مربا خوری

-وانیل   به میزان لازم

-نمک   یک پنس

-آرد   حدود 2 لیوان

-مارمالاد   به میزان لازم

-روغن مایع   به میزان لازم

روش تهیه دونات آلمانی مربایی در منزل

 

*برای داشتن این دونات با طعم عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار3/4 لیوان شیر ولرم با دمای تقریبی 45 درجه سانتی گراد و خمیر مایه و یک قاشق غذاخوری شکر را با هم مخلوط می کنیم و 10 دقیقه منتظر می شویم تا خمیر مایه عمل کند و حجم مواد ما بیشتر شود و حبابدار شود.

 

2-سپس 1 عدد تخم مرغ را که از نیم ساعت قبل از یخچال در آورده بودیم تا هم دمای محیط شود را داخل یک ظرف می شکنیم و به آن یک پنس نمک و 30 گرم کره ذوب شده و وانیل را اضافه می کنیم و مواد را خوب با هم هم می زنیم و مخلوط می کنیم. سپس خمیر مایه عمل آمده مرحله قبل را به آنها اضافه می کنیم و مواد را خوب هم می زنیم تا مخلوط شوند.

3-سپس حدود دو لیوان آرد و 1 قاشق مرا خوری بکینگ پودر را داخل یک ظرف با هم مخلوط می کنیم و آنها را الک می کنیم و مواد آردی را به مواد خمیر دونات در مرحله قبل اضافه می کنیم و خمیر را با دست کمی ورز می دهیم و اگر خمیر حالت چسبندگی داشت مقدار بیشتری ارد اضافه می کنیم و در حدی آرد می ریزیم که خمیر به دست نچسبد و نرم باشد. سپس روی خمیر را با نایلون می پوشانیم تا خشک نشود و به خمیر برای مدت یک ساعت و نیم داخل آشپزخانه استراحت می دهیم تا حجم خمیر ما دو برابر شود.

4-سپس بعد از استراحت پف خمیر را با دست می گیریم و از خمیر حدود 20 چانه جدا می کنیم و با دست آنها را خوب گرد می کنیم. سپس مجددا روی خمیر را می پوشانیم و به خمیر برای مدت 20 دقیقه دیگر استراحت می دهیم.

 

روش تهیه دونات آلمانی مربایی در منزل

 

5-سپس داخل یک تابه مقداری روغن مایع می ریزیم و وقتی روغن داغ شد دوناتهای گرد شده را در روغن داغ خوب سرخ می کنیم و سپس آنها را زیر و رو می کنیم و وقتی دونات پخت آنها را از روغن داغ بیرون می آوریم و داخل دوناتها را با مارمالاد با طعم دلخواه پر می کنیم.

 

اکنون دونات آلمانی مربایی ما آماده است و آن را در ظرف مناسبی می گذاریم و آن را برای عصرانه همراه با چای و یا شیر و یا قهوه می خوریم و یا آن را برای مهمانی ها درست می کنیم و با این شیرینی خوشمزه مربایی از مهمانها پذیرایی می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 15 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد نیم ساعت و زمان مناسب برای پخت  نیم ساعت است.نوش جااااان…