وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کماج تابه ای بدون نیاز به فر در منزل

روش تهیه کماج تابه ای بدون نیاز به فر در منزل

روش تهیه کماج تابه ای بدون نیاز به فر در منزل

 

*موادی که برای تهیه این کماج لازم دارید:

-تخم مرغ   2 عدد

-آرد برنج   1 پیمانه

-آرد گندم   1قاشق غذاخوری

-پودر هل   1/2 قاشق چایخوری

-شکر   1/2 پیمانه

-ماست   3 قاشق غذاخوری

-گلاب   1/4 لیوان

-بکینگ پودر   1 قاشق چایخوری

-پودر نارگیل   1 قاشق مرباخوری

-روغن سرخ کردنی   1/2 فنجان

-شیر   1/4 لیوان

-زعفران   1/4 قاشق چایخوری

-مغز گردو   به میزان لازم و دلخواه

-مغز پسته   به میزان لازم و دلخواه

 

*برای داشتن یک کماج تابه ای عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-شیر را در داخل ظرف مناسبی ریخته، و ظرف را روی حرارت اجاق گاز با شعله ملایم می گذاریم تا یه جوش بزند بعد حرارت را خاموش می کنیم، تا ولرم شود.

 

زعفران را با استفاده از هاونگ سنگی پوره می کنیم، و در داخل ظرف درب داری ریخته و آب جوش را اضافه نموده، سپس روی حرارت ملایم سماور گذاشته تا دم بکشد.

 

آرد برنج و آرد گندم و به همراه بکینگ پودر را دو بار با الک حریر پارچه ای الک کرده تا ضمن خالص سازی، با هم مخلوط شده و هم نرم و لطیف شوند، بعد آماده کنار می گذاریم.

2-تخم مرغ ها را در داخل ظرف مناسبی شکسته و شکر را به همراه پودر هل اضافه می کنیم، با هم زن برقی دو الی سه دقیقه خوب هم می زنیم تا هم شکر کاملا حل شود و هم تخم مرغ ها از حالت لختی درآیند.

 

3-در ادامه شیر و گلاب را اضافه کرده و مجددا مواد را با دور کند کمی هم می زنیم تا خوب مواد با هم ترکیب شوند و بعد زعفران دم کرده را به همراه ماست اضافه می کنیم و یک دقیقه هم می زنیم تا حسابی مواد مخلوط گردند.

4-حال در پایان نوبت اضافه کردن مواد مخلوطی آرد هست که کم کم اضافه می کنیم تا هم راحت مواد با هم ترکیب شوند و هم سرعت عمل کار بالا رود و در آخر مایه کماج یک دست و روانی حاصل شود.

 

5-تابه یا قابلمه نچسب و مناسبی را انتخاب کرده و روی حرارت اجاق گاز با شعله متوسطی می گذاریم، سپس روغن سرخ کردنی را ریخته و کمی صبر می کنیم تا داغ شود، بعد مایه کماج آماده شده را درون تابه می ریزیم درب تابه را گذاشته و حرارت شعله را ملایم می کنیم و 40 دقیقه زمان برای طرف اول باید بگیریم تا هم پخته، و سرخ و برشته بشود.

6-بعد با استفاده از چنگال و قاشق بزرگ کماج تابه ای را برعکس کرده ولی درب تابه را نمی گذاریم و 10 الی 15 دقیقه زمان می دهیم تا طرف دوم نیز سرخ و برشته گردد.

 

می توانید برای اطمینان بیشتر یک خلال دندان تمیز وسط کیک فرو ببرید اگر تمیز بیرون آمد، کماج تابه ای کاملا مغز پخت شده، حرارت اجاق گاز را خاموش می کنیم.

 

پس از 5 الی 10 دقیقه که کماج تابه ای خنک شد آن را داخل ظرف سرو انتقال می دهیم و در صورت دلخواه با مغز گردو و پوره و خرد شده ی مغز پسته و پودر نارگیل تزیین می کنیم.

 

امیدوارم این کماج خانگی بدون فر را در منزل درست کنید و در کنار خانواده و عزیزانتان لحظات شیرین و به یادماندنی را سپری کنید.

 

روش تهیه کماج تابه ای بدون نیاز به فر در منزل

 

*نکات اساسی و فوت کوزه گری:

اگر مایل بودید می توانید کماج تابه ای را مغزدار درست کنید باید نصف مایه کماج را در تابه ریخته و بعد مغزی دلخواه را می ریزیم (برای مغزی می توان از شکلات صبحانه و یا پوره انواع مغزی مانند گردو، پسته و یا بادام زمینی همراه کره ذوب شده استفاده کرد) و بعد نصف باقی مانده مایه کماج را روی مغزی می ریزیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 40 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 70 دقیقه است.نوش جاااااااان…