وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه تیکا مرغ ماسالا با تاکو در ایران ناز

روش تهیه تیکا مرغ ماسالا با تاکو در ایران ناز

روش تهیه تیکا مرغ ماسالا با تاکو در ایران ناز

 

*موادی که برای تهیه این غذا لازم دارید:

-سینه مرغ   4 عدد

-ماست پرچرپ   1/2 فنجان

-سیر   2 حبه

-زنجبیل   3 سانت

-آبلیمو   1 قاشق غذاخوری

-گرام ماسالا   1/2 قاشق چای خوری

-تخم گشنیز   1 قاشق چای خوری

-زیره   1 قاشق چایخوری

-پاپریکا   1 قاشق چایخوری

-فلفل،زردچوبه،فلفل سیاه ، نمک     نصف قاشق چای خوری

-پودر دارچین   1/8 قاشق چایخوری

-روغن   2 قاشق غذاخوری

-گوجه فرنگی   5 عدد

-پیاز قرمز   1 عدد

-خیار   1/3 از یک خیار

-ماست پرچرپ   3/4 فنجان

-نعناع   6برگ

-لیمو ترش   1 عدد

-سیر   1حبه

-شکر   1 قاشق چایخوری

-ماست   3/4 فنجان

-نان   4 عدد

 

روش تهیه تیکا مرغ ماسالا با تاکو در ایران ناز

 

*برای داشتن این غذای هندی خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-این غذا شامل مرغ ، سالاد و سس نعناعی است که هرکدام به تنهایی خوشمزه است اول تمام مواد را جداگانه آماده کنید و روی پیشخوان کنار دستتان آماده کنید.

 

برای تیکتا مرغ شما به گوشت مرغ فیله شده نیاز دارید ،چهار عدد سینه مرغ را به تکه های لقمه ایی مثل جوجه کباب خرد کنید. بعد 1/2 فنجان ماست یونانی پر چرب را در یک کاسه بریزید و دو حبه سیر را پوست گرفته و آن را خرد کنید.

 

سه سانت زنجبیل پوست گرفته و خرد شده و یک قاشق غذاخوری آب لیمو و 1/2 قاشق چایخوری گرام ماسالا ، یک قاشق چایخوری گشنیز آسیاب شده ، یک قاشق چایخوری زیره ،

 

یک قاشق چایخوری پاپریکا ، 1/2 قاشق چایخوری پودر چیلی یا فلفل ملایم ، 1/2 قاشق چایخوری زردچوبه ، 1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده ، 1/2 قاشق چایخوری نمک ،1/8 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده و دو قاشق غذاخوری روغن.

 

2-در ابتدا اول چهار عدد سینه مرغ را به تکه های لقمه ایی مثل جوجه کباب خرد کنید و توی یک کاسه بریزید و بعد به ترتیب ماست یونانی پر چرب را به مرغ اضافه و دو حبه سیر و سه سانت زنجبیل و آب لیمو و گرام ماسالا ، تخم گشنیز آسیاب شده ،

 

زیره ، پاپریکا ،پودر چیلی یا فلفل ملایم ، زردچوبه ، فلفل سیاه تازه آسیاب شده ، نمک ، دارچین آسیاب شده را هم اضافه و خوب با هم ترکیب کنید تا تمام گوشت مرغ به این ترکیب آغشته شود.

 

بعد درب ظرف را با یک نایلون پلاستیکی بپوشانید و بگذارید تا در یخچال به مدت 2-3 ساعت (تا یک شب) مخلوط شود. مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج کنید.

 

شما براحتی میتوانید این غذا را توی سینی فر بچینید و در فر از قبل گرم شده قرار داده تا پخته و کباب شود و یا آن را گریل و یا توی ماهی تابه آن را تفت دهید.

 

سعی کنید مطمئن شوید که به هم نچسبیده اندو با فاصله چیده شده است و با دو قاشق غذا خوری روغن روی مرغ ها را با چرب کنید و 5-6 دقیقه در فر قرار دهید تا شروع به بریان شدن کند. گوشت ها را برگردانید و 3-4 دقیقه بیشتر بپزید و در حالی که مرغ در حال پخت است ،

 

3-بعد سالسا را آماده کنید تا مرغ ها پخته و آماده میشود ، برای سالسا پنج عددگوجه فرنگی کوچک را دانه های آن را خارج کرده و نگینی خرد کنید و در یک کاسه بریزید و بعد یک پیاز قرمز کوچک را هم ریز خرد کنید و 1/3 از یک خیار را هم خرد کرده و به ترکیب توی کاسه اضافه و خوب هم ترکیب کنید.

 

4-بعد سس ماست نعناع درست کنید. 3/4 فنجان ماست پر چرب را در یک کاسه کوچک قرار دهید. 6 برگ نعناع را نگینی خرد کرده و به همراه پوست رنده یک شده لیمو ، 1/2 از آب یک لیمو ، 1 حبه سیر ، کمی نمک و 1 قاشق چایخوری شکر به ماست اضافه کنید و با هم خوب مخلوط کنید.

 

روش تهیه تیکا مرغ ماسالا با تاکو در ایران ناز

 

5-اکنون زمان جمع آوری تاکوهای مرغ است. 4 نان معمولی یا 8 مینی نان را روی هر کدام یک قاشق غذاخوری از سس ماست را روی نان های بمالید.

 

مرغ پخته شده را بین نان ها تقسیم کنید و روی آن را مقداری سالسا و دوباره سس ماست بیشتر و چند برگ گشنیز خرد شده قرار دهید و بلافاصله آن را میتوانید سرو کنید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 20 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 20 دقیقه است.نوش جااااان…