وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه خورش مرغ و کاری هندی

روش تهیه خورش مرغ و کاری هندی

روش تهیه خورش مرغ و کاری هندی

 

امروز هم با دستور پخت یک غذای هندی تند و خوشمزه ی دیگر خدمت شما دوستان رسیده ام دستور آشپزی امروز آموزش تهیه خورش مرغ و کاری هندی می باشد ادویه کاری یک ادویه ترکیبی و تندی می باشد همان طور که می دانید غذاهای هندی به تند بودن بیش از حد مشهور می باشند .

 

ادویه کاری از جمله ادویه های ترکیبی و تندی است که در پخت این خورش بکار می رود بنابراین اگر تحمل تندی زیاد غذا برای شما مشکل می باشد می توانید از میزان ادویه کاری غذا کم کنید البته بهترین ادویه های کاری در مناطق جنوبی کشورمان وجود دارد شاید یکی از دلایلی که باعث شده ادویه کاری مناطق جنوب خوش طعم و خوش عطر تر باشند رعایت تناسب ترکیبی موجود در ادویه کاری باشد.

 

زیرا ترکیب ادویه ها در ادویه کاری باید به صورتی باشد که طعم یک ادویه بر ادویه های دیگر غالب نشود بنابراین انتخاب ادویه کاری با کیفیت تاثیر بسزایی در طعم خورش شما دارد همچنین سرو این خورش به همراه هل پلو طعم لذیذ و فوق العاده ای به خورش شما می دهد.

 

یکی از نکات مهم در طبخ خورش این است که هنگام پخت خورش شعله ی زیر آن باید تا جای ممکن کم باشد تا خورش شما کاملا روغن بندازد اگر برای تهیه خورش از آب جوش استفاده می کنید از همان ابتدا شعله زیر خورش را کم کنید در غیر این صورت ابتدا شعله ی زیر خورش را زیاد کرده تا آب آن به جوش بیاید سپس شعله زیر خورش را کم کنید.

 

امیدوارم دستور آشپزی امروز نیز مانند سایر دستور آشپزی های قبلی مورد قبول و پسند شما دوستان واقع باشد و شما نیز در منزل بتوانید این غذا ی خوشمزه را تهیه کرده و از خوردنش در کنار اعضای خانواده لذت ببرید و با دادن نظرات و پیشنهادات سازنده ی خود بنده را در ارائه هر چه بهتر دستورات آشپزی یاری بفرمائید.

 

*موادی که برای تهیه این غذا لازم دارید:

-مرغ   1 عدد

-بادام هندی   ۱ لیوان

-ادویه کاری   ۳ قاشق سوپخوری

-زعفران دمکرده   ۲ قاشق سوپ خوری

-پیاز   ۲ عدد

 

روش تهیه خورش مرغ و کاری هندی

 

*برای داشتن یک خورش مرغ و کاری هندی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-در این مرحله برای تهیه این خورش ابتدا گوشت مرغ را شسته و به اندازه ی دلخواه خرد کنید پیاز ها را نیز پوست گرفته و بشویید و به صورت خلالی و یا نگینی ریز خرد کنید.

 

البته اگر شما از جمله دسته افرادی هستید که از پیاز موجود در خورش را دوست ندارید می توانید پیاز خود را رنده کرده تا در خورش کم تر به چشم دیده شود سپس برای تهیه خورش قابلمه ی مناسبی را انتخاب کنید درون قابلمه مقدار کمی روغن ریخته و قابلمه را بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید.

 

کمی صبر کنید تا روغن درون قابلمه گرم شود سپس پیاز خرد شده را درون قابلمه بریزید پیاز را با روغن خوب تفت داده و سرخ کنید بعد از این که پیاز درون قابلمه در حال تغییر رنگ بود ادویه کاری را اضافه کرده و همراه پیاز کمی تفت دهید.

 

2-در این مرحله تیکه های مرغ خود را به پیاز اضافه کرده و همراه پیاز کمی تفت دهید شما می توانید برای تهیه این خورش تنها از ران مرغ نیز استفاده کنید.

3-در این مرحله بادام هندی خود را درون آسیاب ریخته و خوب آسیاب کرده و به مرغ خود اضافه کرده و مخلوط کنید البته شما می توانید مقداری از بادام هندی را به صورت سالمی یا خرد شده درون خورش خود نیز استفاده کنید.

 

4-در این مرحله به میزان لازم آب جوش به خورش خود اضافه کرده و شعله ی زیر خورش خود را تا آن جا که می توانید کم کنید تا خورش شما کاملا پخته و روغن بیندازد ده دقیقه مانده به پایان پخت زعفران دمکرده را به خورش خود اضافه کنید. در این مرحله خورش مرغ و کاری هندی شما کاملا آماده است می توانید آن را درون ظرف مناسبی ریخته و پلو سرو کرده و میل کنید.

 

*نکته

یکی از نشانه های پخت گوشت مرغ جدا شدن استخوان از گوشت می باشد مخصوصاً در ران مرغ که ترکیبی از استخوان و گوشت می باشد این موضوع بهتر نمایان می شود.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 8 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 15 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 135 دقیقه است.نوش جاااااااان…