وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش های خانگی درمان جوش قفسه سینه

روش های خانگی درمان جوش قفسه سینه

روش های خانگی درمان جوش قفسه سینه

 

جوش قفسه سینه مانند آکنه صورت بسیار شایع است. عوامل مختلفی سبب آن می شود مانند تغییرات هورمونی، رژیم غذایی ناسالم، کم خوابی ،سیگار کشیدن، پوشیدن لباس های تنگ و غیره، با درمان جوش سینه همراهمان باشید.

 

*جوش روی سینه چگونه درمان می‌شود؟

 

روش های خانگی درمان جوش قفسه سینه

 

هیچکش جوش زدن را دوست ندارد، حال می‎خواهند روی صورت باشند یا سینه. جوش می‎تواند برای هرکسی در هر سنی رخ دهد، و به دلایل مختلف می‎تواند روی قسمت‎های مختلف بدن شما دیده شود.اما قابل درمان است. جوش روی سینه را می‎توان با تغییر برخی عادات و استفاده از برخی داروهای ساده درمان کرد.

 

1. درمان جوش های قفسه سینه با سرکه سیب

 

روش های خانگی درمان جوش قفسه سینه

 

سرکه سیب با نام علمی آلفا هیدروکسی اسید، خواص شگفت انزی در درمان آکنه سینه دارد. سرکه سیب باعث باز شدن منافذ پوست شده و سلول های مرده پوست را در خود حل می کند.همین دو عامل کافی است که باعث خشک کردن سریع آکنه ها و جوش های قفسه سینه شود.

 

از سویی سرکه سیب دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری فراوانی است که منجر به کاهش التهاب جوش ها و بهداشت محیط قفسه سینه و کمتر شدن امکان رشد مجدد باکتری ها می شود.

 

همچنین سرکه سیب باعث بازیابی پی اچ PH طبیعی پوست شده و خطر ابتلا آکنه به زخم را کاهش می دهد.برای استفاده از سرکه سیب در درمان جوش های قفسه سینه، ۱ واحد سرکه سیب (ترجیها فیلتر نشده) را با دو واحد آب رقیق کنید. سپس با یک گوله پنبه محلول را روی محل جوش ها بزنید.

 

پس از سی دقیقا توسط آب ولم محل را بشویید و خشک کنید. این کار را دو مرتبه در روز تا بهبودی کامل ادامه دهید.همچنین روش دیگری نیز برای استفاده از سرکه سیب در درمان جوش های قفسه سینه موجود است.

 

در این روش ۱ قاشق چای خوری سرکه سیب فیلتر نشده را با ۲ قاشق چای خوری چای سبز سرد شده و ۵ قاشق چای خوری شکر و ۱ قاشق چای خوری عسل خام مخلوط می کنیم. این مخلوط را با دستان و به صورت دایره وار روی محل جوش ها بمالید و ده دقیقه رها کنید و سپس با آب ولرم بشویید.

 

این کار را دوبار در هفته تکرار کنید. هم زمان با این درمان ۱ قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و هر روز یک یا دو وعده بنوشید. این درمان را نیز تا بهبودی کامل ادامه دهید.

 

 

2. درمان جوش های قفسه سینه با جوش شیرین

 

روش های خانگی درمان جوش قفسه سینه

 

جوش شیرین به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند. این ماده به اسکراب کردن لایه های مرده پوست کم کرده و باعث صاف، تمیز و شفاف شدن پوست می شود.

جوش شیرین همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب جوش های قفسه سینه و کاهش درد آن ها کمک کند.

1قاشق چای خوری جوش شیرین را در مقدار کمی آب ریخته تا به شکل یک خمیر نرم و صاف شود. سپس این ماده را بر روی جوش ها زده و بگذارید ده دقیقه بماند. سپس محل را با آب سرد بشویید. این کار را روزی یک بار تا بهبود کامل انجام دهید.

 

3. درمان جوش های قفسه سینه با لیمو

 

روش های خانگی درمان جوش قفسه سینه

 

لیمو یک مبارز قوی برای مقابله با باکتری های مرتبط با جوش های قفسه سینه است. لیمو علاوه بر اینکه دارای خاصیت ضد باکتری است. دارای اسید اسکوربیک می باشد که در خشک کردن آکنه ها نقشی اساسی دارند.

 

استفاده از لیمو در این روش ساده است. لیمو را از وسط دو نیم کرده و روی محل جوش های قفسه سینه بمالید. سپس ۳۰ دقیقه بگذارید بماند.

 

بعد با آب کاملا سرد محل را بشویید. این درمان را روزانه یک بار انجام دهید.در روش دیگر آب لیمو را بگیرید و با مقدار مساوری آب مخلوط کنید. این مخلوط را روی محل آکنه ها مالیده و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ بماند. سپس با آب سرد بشویید. این درمان را دو بار در روز انجام دهید.

 

نکته مهم: افرادی که دارای پوست های بسیار حساس هستند؛ بهتر است از درمان با لیمو صرف نظر کنند.

 

4. درمان جوش های قفسه سینه با روغن درخت چای

 

روش های خانگی درمان جوش قفسه سینه

 

روغن درخت چای یکی دیگر از درمان های خانگی طبیعی است که می تواند جوش های قفسه سینه را سریعا التیام بخشد. این روغن به عنوان یک ضد عفونی کننده قدرتمند، عمل می کند و منافذ پوست را تمیز می نماید. و در نهایت موجب سرعت بهبود آکنه ها می شود.

 

روغن درخت چای همچنین در از بین بردن باکتری های مسئول ایجاد آکنه نیز موثر هستند.در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۷ در مجله هندی، “پوست و امراض تناسلی”، منتشر شد؛ اثربخشی این روغن برای درمان موضعی آکنه های خفیف تا معمولی، مورد تایید قرار گرفت.

1تا 2 قطره روغن درخت چای را با یک گوله پنبه روی موضوع جوش زده بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه باقی بماند. سپس با آب ولرم بشویید. این درمان را روزانه ۲ تا ۳ بار تکرار کنید.

 

نکته مهم: در صورت داشتن پوست حساس، روغن درخت چای را پیش از استفاده با چند قطره روغن زیتون رقیق کنید.

 

5. درمان جوش های قفسه سینه با خمیردندان

 

روش های خانگی درمان جوش قفسه سینه

 

با همان خمیردندانی که دندان های خود را تمیز می کنید؛ می توانید از شر جوش های قفسه سینه رها شوید. چراکه خمیردندان دارای خواص ضد باکتری فراوانی است.

 

خمیردندان در بهبود آکنه های ناشی از غدد چربی بیش از حد، موثر است. البته علت شایع جوش های قفسه سینه ینز همین عامل غدد چربی، است.

 

استفاده از خمیردندان برای درمان این جوش ها ساده است. هر شب هنگام خواب خمیردندان را روی محل جوش ها بمالید و صبح روز بعد با آب سرد بشویید. این کار را تا درمان کامل و خشک شدن جوش ها ادامه دهید.

 

6. درمان جوش های قفسه سینه با آلوئه ورا

 

روش های خانگی درمان جوش قفسه سینه

 

آلوئه ورا در درمان تمامی انواع جوش ها، بخصوص آن ها که شما روی قفسه سینه خود دارید؛ موثر است.ژل آلوئه ورا حاوی آنتراکینون و فلانوئید است که در خشک شدن آکنه ها موثر اند و البته فرایند بهبود آکنه ها را نیز سرعت می بخشند.
آلوئه ورا همچنین به تسکین خارش، درد و قرمزی جوش های قفسه سینه کمک می کند. و خطر ابتلا به زخم را کاهش می دهد.

 

را بشکنید و ژل آن را خارج کرده؛ روی قفسه سینه خود بمالید. برای اثر عمیق تر بگذارید ژل آلوئه ورا روی سینه بماند تا خشک شود. سپس آن را بشویید. این کار را دو تا سه بار در طول روز، تا زمانی کهبیماری کاملا از بین رود؛ ادامه دهید.

7. درمان جوش های قفسه سینه با دارچین

 

روش های خانگی درمان جوش قفسه سینه

دارچین نیز به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی خود دارویی موثر برای درمان جوش های باکتریایی قفسه سینه است. دارچین می تواند با زا بین بردن باکتری های عامل آکنه در بهبود آکنه موثر باشد.

 

برای استفاده از دارچین در درمان جوش های قفسه سینه، نصف قاشق چای خوری پودر دارچین را در مقدار کمی عسل به طور کامل مخلوط کنید. سپس مخلوط حاصل را روی جوش ها مالیده و برای ۱۵ دقیقه بگذارید بماند. سپس به طور کامل شسته و کاملا محل را خشک کنید. این کار را دوبار در روز تکرار نمایید.

 

در روشی دیگر می توانید یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را به سه قاشق غذاخوری آبلیموی تازه بیافزایید. و از این مخلوط یک لایه نازک روی پوست آسیب دیده بریزید. سپس بعد از گذشت یک ساعت با آب سرد محل را شستشو دهید. این کار را تا درمان کامل، روزانه یک بار انجام دهید.

 

8. درمان جوش های قفسه سینه با زردچوبه

 

روش های خانگی درمان جوش قفسه سینه

 

زردچوبه علاوه بر خواص ضد باکتری، که موجب خشک شدن جوش ها می شود؛ خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی نیز دارد. این خواص موجب کاهش قرمزی، خارش و التهابات جوش های قفسه سینه می شود.

 

یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با مقدار کافی گلاب به صورت خمیر درآورید و روی محل جوش های قفسه سینه بمالید. بگذارید این مخلوط ۱۵ دقیقه بماند. سپس با آب ولرم به خوبی بشویید. این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید.

 

در روشی دیگر می توانید ۱ قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با ۱ قاشق چای خوری عسل و ۲ قاشق چای خوری شیر، مخلوط کنید. مخلوط حاصل را در محل آسیب مالیده و بگذارید بماند تا خشک شود. سپس با آب ولرم بشویید. این درمان را ۲ تا ۳ بار در هفته می توانید انجام دهید.

 

9. درمان جوش های قفسه سینه با بنتونیت خاک رس ( گل سر شو )

 

روش های خانگی درمان جوش قفسه سینه

 

بنتونیت خاک رس یا به اصطلاح عامه گل سرشو، بخشی از خاک رس است که خواص درمانی و شستشو نیز دارد. این خاک، با بیرون کشیدن ناخالصی ها زا پوست، موجب شفافیت و تمیزی پوست شده و در بهبود آکنه موثر است.

 

یک قاشق غذاخوری بنتونیت خاک رس و همان مقدرا بلغور (جو دوسر) را در ظرفی مخلوط کنید و با مقدار کافی آب به شکل خمیر درآورید. سپس به عنوان ماسک روی محل آکنه قرار دهید تا خشک شود. سپس با آب ولرم بشویید.در این روش می توانید بجای آب از چای سبز سرد شده هم استفاده کنید.

 

10. درمان جوش های قفسه سینه با جو دو سر (بلغور)

 

روش های خانگی درمان جوش قفسه سینه

 

خوردن منظم بلغور به عنوان صبحانه درمانی ساده و موثر برای درمان جوش های قفسه سینه است.بلغور باعث باز شدن منافذ پوست شده و همچنین هرگونه چربی را از سطح پوست می گیرد. این دو عامل همزمان با هم در کاهش درد و التهاب آکنه و از بین بردن آن موثر هستند.

 

علاوه بر مصرف به عنوان صبحانه، می توانید یک فنجان بلغور پخته شده سرد را با یک قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق غذاخوری آبلیمو، مخلوط کنید. این مخلوط را روی منطقه جوش زده بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس با آب ولرم بشویید. این کار را تا رسیدن به نتیجه مطلوب، روزانه یک بار تکرار کنید.

 

 

*بقیه درمان های جوش های قفسه سینه:

-استفاده از صابون خیار و سلیسیلیک اسید

-ماساژ آرام پوست قفسه سینه (محل جوش زده) در هنگام دوش گرفتن، برای پاک سازی سلول های مرده. دقت کنید به

-جوش ها آسیب نزنید و آن ها را به زخم تبدیل نکنید

-دوش گرفتن منظم پس از تمرینات ورزشی و هر فعالیتی که باعث عرق کردن بدن می شود

-خوردن منظم میوه ها و سبزیجات

-کمتر کردن مصرف قند و شکر

-مصرف آجیل ها و دانه هایی که دراای مواد ضد التهاب و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. البته به مقدار کم

-مصرف بیش از حد قهوه، نوشابه و مواد الکلی موجب از دست دادن آب بدن و آکنه می شود

-اجتناب از پوشیدن لباس های تنگ. و یا حداقل پوشیدن لباس های پنبه ای و نرم

-اجتناب از صمرف سیگار و سایر دخانیات

-ورزش روزانه و تعریق بیشتر برای خارج کردن سموم بدن

-اسپری کردن عطر به سینه موجب افزایش آکنه می شود. تصور برعکس این مورد غلط است

-کاهش استرس در کاهش آکنه موثر است

– در نهایت در صورت شدید بودن جوش های قفسه سینه بهترین راه حل مراجعه به متخصص پوست است

 

اگر از این روش‎ها سودی نبردید، ممکن است بخواهید به متخصص پوست مراجعه کنید. متخصص پوست می‎تواند در تشخیص عوامل جوش روی سینه به شما کمک کند. مختصصین پوست می‎توانند داروهای موضعی قوی‎تر یا داروهای خوراکی هم برای درمان جوش روی سینه تجویز کنند.