وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

زخم خود را اینگونه ببندید تا خونش بند بیاید

زخم خود را اینگونه ببندید تا خونش بند بیاید

زخم خود را اینگونه ببندید تا خونش بند بیاید

 

بریدگی برای هرکس اتفاق می افتد مخصوصا خانم های خانه دار اگر بریدگی آنقدر عمیق نباشد که کارتان به اورژانس و بخیه بکشد، یا اینکه شواهد، از احتمال عفونت‌کردن ناحیه آسیب‌دیده خبر ندهند، می‌توانید با همان ابزارهایی که در آبدارخانه کوچک محل کارتان پیدا می‌شود، خطر را دور کنید.

 

خونریزی را بند بیاورید

چه شدت جراحت‌تان بالا باشد و چه نه، باید در اولین فرصت، خونریزی را بند بیاورید. پس وقت را تلف نکنید و با محکم فشاردادن ناحیه بریده‌شده، خونریزی را متوقف کنید.

 

زخم را پاک کنید

به محض تمام یا کم‌شدن خونریزی، زخم‌تان را تمیز کنید. یادتان نرود که حتی زخم‌های کوچک، ممکن است عفونی شوند و شما را به دردسر بیندازند.

 

با این راه‌ها، احتمال عفونت‌کردن جای زخم را کمتر کنید:

-با یک موچین استریل (با الکل یا حرارت موچین را پاک کنید) تکه‌های بزرگ خاک یا شی‌ای را که باعث بریدگی شده، به آرامی از ناحیه زخمی خارج کنید. سعی کنید سر موچین، به بافت آسیب‌دیده‌تان برخورد نکند تا خونریزی و سوزش آن ناحیه بیشتر نشود.

 

-برای پنج دقیقه، زخم را با آب سرد و تمیز بشویید. هرگز ناحیه زخمی شده را زیر آب گرم قرار ندهید، چراکه سریع‌شدن جریان گردش خون به دلیل گرما، می‌تواند خونریزی آن ناحیه را تشدید کند.

 

-هرگز برای تمیزکردن زخم، از الکل یا پراکسیدهیدروژن استفاده نکنید. این مواد می‌توانند بافت آسیب‌دیده را دچار آسیب بیشتری کنند.

 

زخم را بپوشانید

اگر بریدگی، شکاف قابل‌مشاهده‌ای را در پوست شما ایجاد کرده است، سعی کنید دو طرف پوست را به هم نزدیک کنید و با یک چسب تمیز و ضد حساسیت، آنها را به هم متصل کنید. اغلب زخم‌ها، بدون نیاز به پانسمان التیام پیدا می‌کنند اما همیشه به‌خاطر پایان‌دادن به خونریزی نیست که باید زخم را بپوشانید.

 

اگر احتمال می‌دهید که آلودگی به ناحیه بریده‌شده نفوذ کند، بهتر است آن را با باند استریل بپوشانید. ایرنن ناز البته هرگز ناحیه بریده‌شده را برای مدت طولانی زیر باند قرار ندهید تا در صورت دچارشدن به عفونت، بتوانید علائم هشداردهنده را مشاهده کنید. از طرف دیگر، هرچند ساعت یک‌بار، باند استریلی را که استفاده می‌کنید، تعویض کنید تا آلودگی روی آن، به زخم‌تان نفوذ پیدا نکند.

 

زخم خود را اینگونه ببندید تا خونش بند بیاید