وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نمونه متن اقرارنامه فروش ملک

نمونه متن اقرارنامه فروش ملک

نمونه متن اقرارنامه فروش ملک

 

اگر به دنبال نمونه متن اقرارنامه فروش ملک هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله همه چیز در مورد اقرار نامه فروش ملک گفته خواهد شد.

 

پیشنهاد ویژه: برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله اقرارنامه واگذاری ملک را مطالعه کرده و جهت دریافت مشاوره رایگان با بهترین وکیل ملکی تهران تماس بگیرید.

 

نمونه متن اقرارنامه فروش ملک

 

یکی از موارد مهم در خصوص انجام معاملات ملکی اقرارنامه ملکی می باشد چرا که در قانون و حقوق کشورمان اقرار یکی از ادله های اثبات دعوا چه در امور حقوقی و چه در امور کیفری محسوب می شود.

 

یکی از راه های انجام معاملات مطمئن و امن گرفتن اقرارنامه  فروش ملکی می باشد تا شخص فروشنده بعدا خلاف حق خریدار  عمل نکند.

 

اقرارنامه فروش ملک می تواند در موارد مختلف حقوقی موثر واقع شود و جلوی تعرض به حق دیگری را بنا بر اقراره شخص اقرار کننده بگیرد.

 

اقرار نامه فروش ملک چیست؟

 

اقرار نامه فروش ملک چیست؟

همانطور در تعاریف بالا گفته شد اقرار یعنی شخص در خصوص حقی خبر را برای شخص دیگر که به ضرر خود است عنوان کند.

 

به عنوان شخص فروشنده ملک خود را به خریدار می فروشد اما بنا به دلایلی نمی تواند سند رسمی را انتقال دهد و روال قانونی را برای انتقال رسمی سند انجام دهد در این خصوص شخص با مراجعه به دفتر اسناد رسمی و دادن وکالت بلا عزل به خریدار و هم چنین ضمن وکالت بلا عزل اقرار می کند که ثمن معامله را تمام و کمال گرفته و دیگر هیچگونه ادعای مالکیتی نسبت به ملک مذکور ندارد.

 

حال با خود می گویید خب همان اول انتقال رسمی سند را انجام بدهند. اما همانطور که گفتیم گاهی ملک مذکور فاقد اسناد رسمی جهت انتقال سند و صدور سند می باشند و طرفین معامله اقدام به اقرار از شخص فروشنده می کنند تا در صورت بروز مشکل بنا بر اقرار خود شخص فروشنده اثبات کنند که ملک مذکور فروخته شده است و فروشنده هیچ دخل تصرفی در این ملک نمی تواند انجام دهد.

 

پیشنهاد ویژه: برای دریافت مشاوره حقوقی رایگان با بهترین وکیل نیاوران تماس بگیرید. 02188939832 – 09127654109

 

اقرار نامه فروش ملک به چه دردی می خورد؟

گاهی ممکن است فردی در خرید ملکی حال چه خانه باشد یا مغازه یا ویلا و… در زمانی نزدیک به عقد نتواند سند رسمی انتقال امضا کنند یعنی سند رسمی را به نام خریدار بزند در این حالت در عرف ممکن است خرید ملک یا فروش ملک به صورت وکالتی باشد.

 

که در اینجا مالک ‌مال به خریدار وکالت تام می دهد و وکالت بلاعزل می دهد که هر تصرفی را که می خواهد انجام بدهد. که البته این وکالت نامه به صورت صددرصدی نمی تواند حقوق خریدار را تضمین کند.

 

در این حالت خریدار برای اینکه از مشکلات و گرفتاری های آینده که ممکن است فروشنده زیر قول و قرار خود بزند رها شود از وی به صورت رسمی اقرار نامه ای می گیرد که این فرد فروشنده در فلان تاریخ مال یا ملک را به طرف مقابل یعنی خریدار فروخته است با فلان مبلغ و فلان شرایط.

 

به خاطر حساسیت ملک و تهعدات راجع به آن بهتر است با مشورت وکیل اقرار نامه را تنظیم کنید. وکلا و مشاوران بهتر از کم و کیف عبارات استفاده شده در اقرار نامه اطلاع دارند.

 

موارد قابل بررسی در اقرارنامه فروش

به طور کلی در اسناد و مدارک، نام نویسی الکترونیکی از سوی مجربترین وکلا و یا دستیاران وی به شکل الکترونیکی امضا و همچنین درج می گردد.

 

راهنمایی و همچنین تایید فرمی است که از سوی دستگاه ثبت الکترونیکی و یا از قبل آماده شده توسط وکیل تنظیم شده است و چکیده ای از مطالب مرتبط با سند درج شده را شامل می شود که شامل نسخه ی از دستورالعمل های نوشتاری از مشتری است که به وکیل معتمد این حق را می دهد که تمامی مراحل ثبت و ضبط را از جانب وی انجام دهد.

 

این فرم های مخصوص اقرارنامه های فروش ملک، قابل تایید از سوی سیستم های ثبت الکترونیکی شامل موارد ذیل است که عبارتند از:

 

• تصدیق شخص خریدار مبنی بر درستی اطلاعات مندرج شده

• مجوز مشتری یا همان شخص فروشنده به وکیل به منظور ضبط و درج الکترونیکی سند

• جواز شخص فروشنده به وکیل ملکی به منظور بستن قرارداد ثبت اسناد

• اذعان مشتری با توجه به فهم و درک شخص خریدار از اطلاعات مندرج شده در سند

• تضمین مشتری در خصوص ماهیت مشتری

 

اقرارنامه معتبر چگونه تنظیم می شود؟

لازم به ذکر است که اقرارنامه ملکی باید در دفتر اسناد رسمی صورت گیرد تا از اعتبار قانونی برخوردار باشد. شخصی که اقرار به دریافت ثمن معامله کرده و قید می کند ضمن اقرار نامه فروش ملک که مالکیت را واگذار کرده و هیچ گونه دخالتی نمی تواند بکند مگر اینکه خلاف اقرار نامه اثبات شود.

 

باید گفت که اقرارنامه های فروش ملک دست نویسی که بین طرفین تنظیم می شود سندیت و اعتبار قانونی ندارد و باید آن را اثبات کرد و از صحت آن مطلع شد که در این خصوص با مراجعه به وکلای مجرب در این زمینه می توانید به اثبات اقرار نامه فروش ملک که دست نویس است  بپردازید.

 

بهتر است اگر قصد تنظیم اقرارنامه فروش ملک دارید در این خصوص با وکلای مجرب در زمینه ی ملکی مشورت کنید تا دچار ضرر یا اشتباهاتی که باعث بروز خسارات جبران ناپذیری برای شما می شود جلو گیری به عمل آید.

 

هدف از تنظیم اقرارنامه فروش ملک این است که مالک ، ملک را به خریدار بدون هیچ مشکلی انتقال دهد.

 

نمونه متن اقرارنامه فروش ملک

در تاریخ…..متن این سند آماده و در دفتر اسناد رسمی………. حاضر گشته است.

آقا/خانم………………………………..با مشخصات …………………………….و بعد الحضور در کمال صحت و سلامت روح و روان و با رضایت و اختیار کامل و بدون اجبار و اکراه اقرار و اعتراف صریح و بی قید و شرط نمود که بر اساس سند وکالت بلا عزل شماره …………..تاریخ …………….تنظیمی این دفتر اسناد رسمی که بر مبنای فروش قطعی (عقد بیع) ملک …….. در پلاک ثبتی ………… .واقع در بخش ……….. شهرستان …………………….. است کل ثمن معامله را به صورت نقدی و کامل و یکجا دریافت نمودم و هرگونه ادعا و اعتراضی را در این خصوص از خود سلب و ساقط می نمایم.

 

نکته:

فراموش نکنید که، اقرارنامه فروش ملک باید محضری و کتبا تنظیم شود و اقرار شفاهی و دست نویس اعتبار قانونی ندارد. اقرار محضری همان اقراری است که در دفتر اسناد رسمی تنظیم می گردد.

 

همانطور که گفته شد اقرارنامه فروش ملک به این جهت تنظیم می شود تا جلوی بروز ضرر و اختلافات و مشکلات را از جانب اقرار کننده بگیرد.

 

چرا که شخص اقرار کننده برای اقرارنامه فروش ملکی هر گونه ادعا و دخالت را از جانب خود سلب می نماید.

 

می توانید برای اثبات اقرار نامه فروش ملک یا تنظیم بهترین اقرار نامه فروش ملک با وکلای مجرب در این زمینه مشورت کنید.

 

فرم و نمونه متن اقرارنامه واگذاری ملک

فرم و نمونه متن اقرار نامه فروش ملک به قرار زیر می‌باشد:

 

به‌تاریخ …………. متن سند حاضر گردید در این دفتر آقا/خانم ………………….. با مشخصات ……………………………………………… و بعد الحضور در کمال صحت و سلامت روح و روان و با رضایت و اختیار کامل و بدون اجبار و اکراه اقرار و اعتراف صریح و صحیح و بی قید و شرط نمود که بر اساس سند وکالت بلاعزل شماره ……………تاریخ …………… تنظیمی این دفترخانه که بر مبنای فروش قطعی ( عقد بیع ) آپارتمان پلاک ثبتی ( مورد اشاره در وکالت لاعزل ) واقع در بخش ……….. شهرستان…………………….. است کل ثمن معامله را که از بابت … دانگ از ششدانگ بصورت نقدی و کامل و یکجا دریافت نموده‌ام و هرگونه ادعا و اعتراضی را در این خصوص از خود سلب و ساقط نمود.

 

پیشنهاد ویژه: برای پیگیری اظهارنامه قضایی در تهران با ما تماس بگیرید. علاوه بر آن می توانید از نمونه دادخواست رفع مزاحمت ملکی استفاده کنید.

 

تنظیم اقرارنامه واگذاری ملک در دفاتر اسناد رسمی

اگر اقرارنامه در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد از جمله اقرارنامه واگذاری ملک ، دارای ارزش و اعتبار قانونی خواهد بود.

 

قابل ذکر اینکه دفاتر اسناد رسمی غالباً فرم و نمونه انواع اقرارنامه را در اختیار دارند و می‌توان نمونه فرم و متن به روز اقرارنامه واگذاری و فروش ملک را از آنان دریافت نمود.

 

اقرارنامه در دفاتر اسناد رسمی در دادگاه به عنوان یک سند رسمی قابل استناد می‌باشد.

 

مشاوره برای تنظیم اقرار نامه

 

مشاوره برای تنظیم اقرار نامه

برای تنظیم اقرار نامه حال چه اقرار نامه فروش ملک یا موارد دیگر می توانید از طریق سامانه وکیل تاپ و دسترسی به وکلا و مشاوران حقوقی با در میان گذاشتن موضوع خود برای تنظیم آن مشاوره بگیرید. همچنین می توانید از این طریق سوالات و ابهامات خود را درباره اقرار نامه ها مطرح کنید.

 

پیشنهاد ویژه: برای دریافت مشاوره رایگان از خدمات وکیل خوب در تهرانپارس و وکیل ملکی در رباط کریم استفاده کنید.

 

نیاز به نمونه فرم و متن به روز اقرارنامه واگذاری و فروش ملک دارید؟

اگر شما هم تجربه دادن وکالت بلاعزل به وکیل و یا تنظیم اقرارنامه واگذاری و فروش ملک را داشته‌اید نظرات خود را درباره مراحل و شرایطی که در این راه طی کرده‌اید برای ما و دیگر خوانندگان بنویسید.

 

شاید تجربه شما کمک بزرگی برای افرادی باشد که در جریان تنظیم این قراردادها به مشکل برخورده‌اند.