وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

همه چیز درباره سنگ تورمالین و خواص آن

همه چیز درباره سنگ تورمالین و خواص آن

همه چیز درباره سنگ تورمالین و خواص آن

 

به گزارش ایران ناز تورمالین (یا ترمالین) سیاه، از خانواده تورمالین ها می باشد. این سنگ با نام اسکورل (Schorl) شناخته می شود و به سبک بلورهای سیلیکاتی می باشد.

 

تورمالین سیاه معمولا در سیستم های کریستالی مثلثی یافت می شود، و از بورات و سیلیکات عناصری نظیر سدیم، آهن و آلومینیوم تشکیل شده است. این سنگ به رنگ سیاه بوده، و نماد «حفاظت» و «اتصال به زمین» می باشد.

 

*انرژی های منفی را دور کنید!

اگرچه تورمالین سیاه از هر رنگی محروم است، اما برای کسانی که به دنبال هاله محافظ دائمی هستند، دارای قدرت فوق العاده ای است.

 

این سنگ سیاه قوی و نیرومند، به عنوان سنگی شناخته می شود که تمامی انرژی های منفی را می بلعد.تورمالین سیاه به طور موثری به صاحب خود کمک می کند تا از احساسات تاریک رها شود، و این ارتعاشات منفی را به ارتعاشاتی مثبت که روح را پرورش می دهند، تبدیل می کند.

 

این سنگ، با چاکرای ریشه در ارتباط است و به شما کمک می کند تا هر کجای این کره خاکی که هستید، احساس امنیت و اطمینان خاطر داشته باشید.

 

وقتی چاکرای ریشه شما متعادل باشد، چنان اعتماد به نفسی به شما می دهد تا آنچه که هستید را بپذیرید، همیشه حقیقت را بگویید و مسیر بهبود معنوی را در پیش بگیرید. تورمالین سیاه، این مسیر را برای شما هموار خواهد کرد.

 

تورمالین سیاه را می توان در جنگل های سرسبز آمازون، کوه های سر به فلک کشیده پاکستان و حتی در حوالی آب های شور ایالت مِین در شمال شرقی آمریکا یافت.

 

اولین قطعه تورمالین سیاه، حدود سال 1400 میلادی و از اعماق ناهمواری های ساکسونی آلمان، در نزدیکی یک معدن قدیمی قلع یافت شد.

 

از آن روزها تاکنون، این سنگ راه درازی را پیموده تا ما از وجود آن آگاه شویم. ویژگی های منحصر به فرد تورمالین سیاه، سبب شده تا این سنگ محافظ، به عنوان سنگی که انرژی های منفی را دور می کند، شناخته شود.

 

تورمالین سیاه، با آن ظاهر سیاه همچون شبش، مانند کسی است که از دل آتشفشان بیرون آمده! اگرچه برای لمس کردن خنک است، اما روی سطح آن شیارها و برجستگی هایی وجود دارد که نیاز به ساییدن ندارد.تورمالین سیاه از دل زمین بیرون می آید و هر تکه آن، کاملا خاص و منحصر به فرد است.

 

اگرچه همه افراد تورمالین سیاه خالص دارند، اما گاهی اوقات وقتی این سنگ را در معرض نور قرار می دهند، رگه های خاکستری، آبی و حتی رنگ های رنگین کمانی نیز، در آن دیده می شود.

 

رایج ترین ترکیبات تورمالین، دراویت (Dravite) و اسکورل (Schorl) هستند. دراویت، به نسبت اسکورل کمی قهوه ای تر است اما اسکورل، به رنگ مشکی تیره است.

 

*خواص سنگ تورمالین سیاه

-تورمالین رنگ های متنوعی دارد، اما قدرت محافظت کنندگی هیچ یک، به اندازه تورمالین سیاه نیست.

-این سنگ، در مکان هایی که آب های پر بخار و مواد معدنی از دل زمین می جوشند، شکل می گیرد.

-تورمالین سیاه دارای آهن و منگنز است که هر دو باعث می شوند این سنگ دارای ویژگی های مغناطیسی شده، و به به سنگی مفید در جعبه سنگ های قیمتی شما تبدیل شود.

-احساس اتصال به زمین (یا حضور در کالبد)، یکی از اساسی ترین عناصر در پیمودن مسیر زندگی مان است. انسان بدون داشتن این احساس، حس پوچی، سرگردانی، بی انگیزگی و عدم اتصال به لایه های عمیق تر وجود خود دارد.

-احساس حفاظت و امنیت نیز، بسیار مهم بوده و در این مورد هم سنگ تورمالین سیاه به کمک می آید.

 

*ویژگی های شفابخشی جسمی

شاید مشهورترین خاصیت تورمالین سیاه، همان ویژگی های محافظت کنندگی آن باشد. تورمالین سیاه، سنگی است که به خوبی می تواند از شما در برابر انرژی های سمی محافظت کند تا بدون نگرانی به دنیای بیرون قدم بگذارید.

 

چه درگیر انرژی های منفی دیگران باشید، چه در معرض میدان الکترومغناطیس و چه سایر عوامل محیطی نگران کننده، به همراه داشتن تورمالین سیاه، مانند سپری از شما در برابر همه این عوامل محافظت کرده، و انرژی مثبت به شما می افزاید.

 

تورمالین سیاه، دارای فواید جسمی بسیاری است؛ کمک به گردش خون، کاهش مشکلات ریوی، بهبود سوخت و ساز بدن و کاهش دردهای عضلانی، تنها چند مورد از کارهای مفیدی است که تورمالین سیاه می تواند انجام دهد.

 

می توان انتظار داشت که این سنگ به عنوان بهترین محافظ برای اندام ها و سیستم ایمنی بدن، بهبودی بدن را تسهیل کرده و سرعت بهبودی را افزایش دهد.

 

اگر ذهن و روح شما نسبت به نیروهای الکترومغناطیسی حساس است، در این صورت تورمالین سیاه همان چیزی است که به آن نیاز دارید!

 

لپ تاپ، تلویزیون، گوشی موبایل، همه و همه، فضایی مملوء از اشعه های الکترومغناطیسی ایجاد می کنند که برای افراد حساس به این میدان الکترومغناطیسی، بسیار مضر می باشد.

 

خوشبختانه تورمالین سیاه می تواند این میدان را در محدوده خود متوقف کرده، و یک سپر محافظ برای شما ایجاد کند و این اشعه ها را به خود جذب کند.

 

*ویژگی های شفابخشی عاطفی

همانطور که گفته شد، این سنگ سیاه نیرومند، قادر است تمام انرژی های منفی را ببلعد. به همین جهت، به دارنده خود کمک می کند تا از شر احساسات منفی خلاص شده، و این ارتعاشات منفی را به ارتعاشات مثبتی که روح را می پروراند، تبدیل کند.

 

پیش تر اشاره کردیم که این سنگ، چقدر در ایجاد احساس حضور و اتصال به زمین موثر است.حفظ قدرت و ثبات در وجود شما، بهترین راه برای پاک نگه داشتن چاکرای ریشه است؛ بدین معنا که می توانید از اعتماد به نفس بالای خود لذت ببرید، با اطرافیان خود به خوبی ارتباط داشته باشید، و بر اساس نیازتان تصمیم بگیرید، نه ترس!

 

یکی دیگر از مزایای باورنکردنی تورمالین سیاه، توانایی آن در جایگزینی الگوهای مضر با الگوهای مثبت است.اگر عادات کهنه ای دارید که فکر می کنید دیگر برایتان مناسب نیستند، تورمالین سیاه با استفاده از فرکانس های شگفت انگیز خود، تمام این انرژی ها را می گیرد، و آن ها را به انرژی مثبت و خالص تبدیل می کند.

 

این سنگ به شما کمک می کند تا این عادت های کهنه را کنار بگذارید، و هرآنچه می توانید را به دست آورید.اگر احساس می کنید زود از کوره در می روید یا تمام جهان روی سرتان آوار شده است، این سنگ به شما کمک می کند تا متانت و آرامش خود را حفظ کنید.

 

با از بین رفتن افکار مضطرب کننده، ایمن بودن در برابر انرژی های منفی دیگران و حفظ اتصال با زمین، به جرات می توانید بگویید که استرس و اضطراب را ریشه کن کرده اید!وقتی به انرژی های مثبت اجازه ورود بدهید، مسیر خوش شانسی را برای خود هموار ساخته اید.

 

*ویژگی های متافیزیکی

همانطور که اشاره شد، تورمالین سیاه به خاطر ارتباطش با چاکرای ریشه، چاکرایی که عمیقا ریشه در زمین دارد، به شما کمک می کند تا هر کجای این کره خاکی که هستید، احساس ایمنی و امنیت داشته باشید.

 

وقتی چاکرای ریشه شما متعادل باشد، برایتان حس عمیق اعتماد به نفس به ارمغان خواهد آورد تا آنچه که هستید را بپذیرید، حقیقت را بگویید و مسیر شفای معنوی تان را هموار سازید. این دقیقا کاری است که تورمالین سیاه انجام می دهد.

 

این سنگ با انرژی محافظت کنندگی قوی اش، شما را عریان در معرض انرژی های منفی افراد یا حملات روحی رها نمی کند.حد و مرزها زیبا هستند و وقتی ما نوعی محافظ داشته باشیم، می توانیم بدون نیاز به این که کسی مراقب مان باشد، مسیر زندگی مان را بپیماییم.

 

از آنجا که تورمالین سیاه در همه حال به ما حس اتصال به زمین و امنیت می دهد، قلب ما را به روی اعتماد کردن و عشق ورزی می گشاید و ما را آماده یادگیری می کند.

 

همه چیز درباره سنگ تورمالین و خواص آن

 

*تورمالین سیاه، سنگ متولدین برج جدی، میزان و عقرب

تورمالین سیاه، سنگ مربوط به برج های میزان و عقرب است؛ اما برای متولدین برج جدی نیز، بسیار مناسب است.

 

متولدین برج میزان، افرادی جذاب و متعادل هستند. اما از درگیری ها فراری هستند. تورمالین سیاه، به این افراد کمک می کند تا مقتدر و قوی باشند و به آن ها احساس امنیت می دهد تا هر کجا لازم است، آزادانه نظرات و ایده های خود را بیان کنند.

 

تورمالین سیاه، برای متولدیت برج میزان، سنگی است که استرس را در خود حل می کند. برای متولدین برج عقرب، این سنگ ویژگی های دودلی و پرهیز از درگیری را بهبود می بخشد.

 

متولدین برج جدی، به ذات بلندپرواز و منظم خود مشهور اند. این افراد، مدت زمان زیادی را به استفاده از کامپیوتر و سایر تکنولوژی ها اختصاص می دهند که این امر، سلامت جسمی و ذهنی آن ها را به خطر می اندازد.

 

اما همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، تورمالین سیاه می تواند تمامی میدان های الکترومغناطیسی را به خود جذب کند.شاید متولدین برج جدی، به واقع گرایی خود افتخار کنند، اما گاهی می توان آن ها را کمی بدبین خواند.

 

هر زمان ایده یا نظری مطرح شود، این افراد پیش از آن که هیجان خود را نشان دهند و از آن ایده استقبال کنند، کمی تامل می کنند و به دنبال نواقص می گردند.

 

یکی از ویژگی های تورمالین سیاه، توانایی آن در ایجاد مقادیر زیادی انرژی مثبت است تا ارتعاشات منفی این افراد کم رنگ تر شود.

 

این بدین معنا نیست که تورمالین سیاه شما را دعوت به شخصیتی ساختگی می کند؛ بلکه فقط شما را ترغیب می کند کمی بیش تر به جنبه های مثبت توجه کنید.

 

از آنجا که متولدین برج جدی کمی حساس تر از سایرین هستند، تورمالین سیاه به آن ها کمک می کند تا قوی تر و به اصطلاح خودمانی «پوست کلفت تر» شوند!

 

البته که حساس بودن هیچ ایرادی ندارد، اما خواهید دید که چطور این ویژگی در اعتماد به نفس، عزت نفس و حفظ خونسردی تان در محیط های اجتماعی تاثیر می گذارد.

 

از این رو، این سنگ قیمتی شبه ابسیدین، می تواند به شما کمک کند که از شوخی ها یا حرف های نیش دار دیگران نرنجید.
نحوه استفاده از خاصیت شفابخشی تورمالین سیاه

 

همه کسانی که می خواهند از طبیعت محافظتی این گوهر زیبا نهایت استفاده را داشته باشند، باید آن را نزدیک خود نگاه دارند. در ادامه، به نحوه استفاده از این سنگ نیرومند خواهیم پرداخت.

 

*سنگ تورمالین به عنوان جواهر زینتی

برای افرادی که احساس می کنند در برابر مشکلات جهان آسیب پذیرند یا به خاطر همدلی بالایشان دچار مشکلات روحی می شوند، بهتر است تورمالین سیاه را به شکل جواهر زینتی استفاده کنند.

 

آویختن تورمالین برای این افراد مانند حمل سپری نیرومند است که آن ها را در برابر انرژی های منفی ناخواسته و حملات احساسی، محافظت می نماید.

 

نزدیک نگه داشتن این سنگ به پوست، بدن شما را قادر می سازد تا به طور موثرتری انرژی های منفی را به ارتعاشات شفابخش تبدیل کند.

 

از میان سنگ هایی که خیلی خوب با تورمالین سیاه جور در می آیند، می توان به سنگ آمیتیست (Amethyst) اشاره کرد که انرژی محافظتی تورمالین را متعادل تر ساخته، و آرامش عمیق تری را به ارمغان می آورد.

 

هماتیت (Hematite)، یکی دیگر از سنگ های دارای خاصیت محافظت کنندگی است که مطمئنا شما را در برابر تشعشعات الکترومغناطیسی، مقاوم تر می سازد.

 

می توانید از کوارتز (Quartz) شفاف نیز، به عنوان همراهی خوب برای تورمالین سیاه استفاده کنید.همچنین می توانید دیگر سنگ های خانواده تورمالین ها را نیز، با تورمالین سیاه ترکیب نمایید.

 

به عنوان مثال، تورمالین صورتی به لحاظ بصری زیباتر بوده، و مانند بسیاری از سنگ های دارای طیف صورتی، این سنگ نیز شما را به عشق، لذت و مهربانی بی حد و مرز تشویق می کند.

 

یکی از زیباترین انواع تورمالین صورتی، به «تورمالین هندوانه ای» مشهور است؛ چرا که قسمت های مرکزی آن به رنگ صورتی، و لبه های آن به رنگ سبز می باشد.

 

تورمالین سبز نیز، انرژی مردانه ای را به سبک زنانه تورمالین صورتی می افزاید. این سنگ بسیار چشم نواز است و وقتی در کنار سیاهی کریستال های تورمالین سیاه قرار می گیرد، جلوه بی نظیرش بیش تر می شود.

 

علاوه بر این ها، سنگ های آگات، کیانیت، فلوریت و رز کوارتز نیز، همراهان بسیار خوبی برای تورمالین سیاه به شمار می روند.اگر خواستار پاکسازی هاله انرژی، از بین رفتن نگرانی ها و خواب خوب شبانه هستید، یک تکه تورمالین سیاه را زیر بالش خود قرار دهید.

 

نزدیک کردن این سنگ به خود، باعث تسکین درد شده، و خواب عمیقی را برایتان به ارمغان می آورد که این یعنی صبح ها با انرژی و طراوت، آماده شروع یک روز جدید خواهید بود.

 

*نحوه نگهداری سنگ تورمالین در خانه و محل کار

اگر می خواهید یک محافظ قوی در برابر تشعشات الکترومغناطیسی داشته باشید، 4 تکه تورمالین سیاه را بردارید و هر تکه را در یکی از 4 گوشه خانه یا محل کارتان قرار دهید.

 

این شبکه محافظ، به شما اطمینان می دهد که خانه یا محل کارتان مقدس باقی مانده، و از هرگونه انرژی مضر که سعی دارد وارد محیط شود، در امان می باشد.

 

*در آخر با روش پاکسازی و شارژ مجدد تورمالین سیاه آشنا شوید:

از آنجا که تورمالین سیاه مانند یک اسفنج عمل کرده و تمام انرژی های منفی اطراف را به خود جذب می کند، بنابراین بسیار مهم است که آن را به طور مرتب پاکسازی نمایید.

 

این سنگ، اشتهای زیادی برای بلعیدن هرگونه ارتعاش سمی دارد؛ لذا بایستی آن را خالص و پاکیزه نگه دارید تا قدرت این سنگ مسدود نشود. برای این کار می توانید از دود عود یا اسفند استفاده کنید.

 

یکی دیگر از راه های پاکسازی تورمالین سیاه، غسل دادن آن در آب است. آن را داخل یک کاسه آب زلال و تمیز قرار دهید و بگذارید 24 ساعت در آب خیس بخورد تا کاملا پاکیزه و تمیز شود.