وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آشنایی با 6 تفاوت اساسی سشوار، اتو مو خانگی و آرایشگاهی

آشنایی با 6 تفاوت اساسی سشوار، اتو مو خانگی و آرایشگاهی

دستگاه‌هایی مثل سشوار، اتو مو و سایر حالت دهنده‌ها مثل دستگاه‌های فر کننده، بخشی از روتین زندگی بسیاری از خانم‌ها در سراسر دنیا هستند؛ کسانی که دوست دارند همیشه آراسته و شیک ظاهر شوند و در مدل موهایشان تنوع داشته باشند.

 

برای همین هم سالن‌های حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و مدل‌های خانگی روز به روز متنوع‌تر می‌شوند.

 

آشنایی با 6 تفاوت اساسی سشوار، اتو مو خانگی و آرایشگاهی

 

چه قصد خرید سشوار و اتو مو را برای خانه دارید و چه قرار است این خرید را برای سالن انجام دهید، خوب است تفاوت‌های اساسی بین خرید حرفه‌ای و خانگی را بدانید.

 

1. قدرت سشوار

یکی از تفاوت‌های مهم بین انواع سشوار خانگی و سشوار حرفه‌ای در آرایشگاه توان مصرفی یا قدرت آن است که با «وات» شناخته می‌شود.

 

به خاطر داشته باشید حجم کار موجود در آرایشگاه و نوع آن نیاز به سشواری با قدرت بالا دارد، در حالی که برای خشک کردن مو در خانه یا حالت دادن به آن نیازی به قدرت بیش از حد نیست، مگر اینکه قصد داشته باشید در خانه هم با موهایتان حرفه‌ای برخورد کنید و نتیجه بهتری به دست آورید.

 

در مجموع یک سشوار 2000 وات برای استفاده در خانه مناسب است و برای سالن بهتر است دنبال سشوارهایی رفت که توان مصرفی‌شان بیش از 2000 وات باشد. برای مشاهده مدل های پرطرفدار سشوار کلیک کنید.

 

2. درجه حرارت اتو مو

 

آشنایی با 6 تفاوت اساسی سشوار، اتو مو خانگی و آرایشگاهی

 

همان طور که موقع خرید سشوار باید به توان مصرفی آن دقت داشت، موقع خرید اتو مو هم باید به درجه حرارت‌هایی که در اختیار شما قرار می‌گذارد، دقت کرد، به خصوص اگر در سالن کار می‌کنید و کراتینه انجام می‌دهید باید دقت داشته باشید که درجه حرارت 130 تا 235 در توان اتو مویتان باشد.

 

معمولا برندهایی مثل مک، رمینگتون و فیلیپس گزینه‌های خوبی چه در مورد سشوار و چه در مورد اتو مو در دسترس شما می‌گذارند که می‌توانید بسته به بودجه و قیمت و همچنین نیاز خود سراغ آن‌ها بروید. بیشتر این برندها صفحه نمایش و کلید تنظیم حرارت هم دارند.

 

اگر برای استفاده خانگی به دنبال یک اتو موی مناسب هستید، به چند نکته دقت داشته باشید. برای مثال اگر زیاد مسافرت می‌کنید، خرید یک مدل اتو مو مسافرتی با ابعاد کوچکتر می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

 

همچنین عرض صفحه اتو را بر اساس حجم موهایتان انتخاب کنید. اگر حجم موهایتان زیاد است، صفحه عریض‌تر و بزرگتر برایتان کاربردی خواهد بود و اگر موهایی کم پشت یا کوتاه دارید، اتوی مو با عرض کم برای شما ایده‌آل خواهد بود.

 

3. طول سیم دستگاه

موقع خرید سشوار، اتو مو یا دیگر وسایل حالت دهنده مو باید به طول سیم دستگاه هم توجه داشته باشید.

 

کسانی که قصد خرید برای آرایشگاه یا سالن را دارند، بهتر است موقع خرید طول سیم بلندتری را انتخاب کنند؛ زمانی که طول سیم دستگاه شما زیاد باشد، راحت‌تر می‌توانید دور صندلی مشتری حرکت کنید و با تسلط بیشتری آرایش مو یا براشینگ را انجام خواهید داد.

 

در حالی که سیم کوتاه این امکان را از شما خواهد گرفت. در مقابل کسانی که قصد خرید این دستگاه‌ها را برای خانه دارند، می‌توانند سراغ سیم‌های کوتاه‌تری بروند که زیاد در دست و پایشان قرار نمی‌گیرند.

 

4. وزن سشوار و اتو مو

یکی از نکات بسیار مهمی که آرایشگران و حتی افراد دیگر باید موقع خرید در نظر داشته باشند، وزن اتوی مو و به ویژه سشوار است.

 

به خاطر داشته باشید که هر چقدر توان مصرفی دستگاه بالاتر و وزن آن کمتر باشد، سشوار بهتری را تهیه کرده‌اید.

 

دلیل تاکید بر سبک بودن این وسایل فشاری است که زمان طولانی در دست گرفتن‌شان روی گردن و دست شما وارد می‌کند. با انتخاب وزن پایین‌تر این فشار به مراتب کمتر خواهد بود.

 

5. داشتن حلقه آویز

 

آشنایی با 6 تفاوت اساسی سشوار، اتو مو خانگی و آرایشگاهی

 

بهتر است اتوی مو یا سشواری که می‌خرید، دارای حلقه آویز باشد. این حلقه خیلی ساده کاربرد مهمی دارد و آن امکان آویزان کردن دستگاه در مواقعی است که قرار است جلوی دست‌تان نباشد.

 

حتی زمان‌هایی که دستیاری برای کمک به شما نیست هم این حلقه می‌تواند کمک‌تان کرده و امکان گذاشتن و برداشتن سریع سشوار را برایتان فراهم کند.

 

همچنین وجود حلقه آویز باعث می‌شود میز کار شما در آرایشگاه نظم بیشتری داشته باشد و سشوار و اتوی مو در قسمتی روی دیوار آویزان باقی بمانند.

 

در مورد خرید خانگی هم خوب است به این نکته دقت کنید، اما از آنجایی که سشوار قرار نیست مرتب جلوی دست‌تان باشد، نبود حلقه آویز چندان دردسر ساز نخواهد شد، اما رعایت نکات موجود در این مطلب درباره نظم میز آرایش شما موثر خواهد بود.

 

6. توجه به برند سازنده

هیچ وقت اهمیت خرید از برندهای معتبر را دست کم نگیرید. واقعیت این است که برندهای سازنده دستگاه‌های حالت دهنده مو مثل پاسینوس، پاناسونیک، گتسبی و … به دلیلی شهرت خود را به دست آورده‌اند و آن کیفیتی است که نتیجه سال‌ها تلاش و آزمایش بوده است.

 

به همین دلیل است که موی فر ایجاد شده توسط بابلیس را کمتر دستگاهی به شما خواهد داد و موی لخت حاصل اتوی موی پاناسونیک، یک کار حرفه‌ای تمام عیار به نمایش می‌گذارد که هر برندی قادر به ارائه آن نیست.

 

درست است که قیمت بعضی از این برندها نسبت به قیمت برندهای متفرقه بیشتر است، اما دوام‌شان هم مثال زدنی است و لازم نیست هر چند ماه یک بار برای تعمیر یا خرید مجدد دستگاه مورد نظرتان هزینه کنید.