وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شرط اعدام قاتل بنیتا دختربچه هشت ماهه (عکس)

شرط اعدام قاتل بنیتا دختربچه هشت ماهه (عکس)

شرط اعدام قاتل بنیتا دختربچه هشت ماهه (عکس)

 

مدتی از جنایت هولناک به قتل رسیدن دختر بچه هشت ماهه ای بر اثر ماندن در خودرو سرقتی پدرش در حال تشنگی و گرسنگی و گرمای شدید میگذرد. حال برای اجرای حکم اعدام قاتلین این نوزاد ، شرطی ویزه قرار داده شده است 

 

به گزارش ایران ناز رئیس کل دادگستری استان تهران درخصوص اجرای حکم قصاص قاتل بنیتا گفت: در این پرونده کسی که کشته شده دختر است و قاتل یک مرد و در این میان تفاوت دیه‌ای وجود دارد که باید پرداخت شود.

 

به گزارش ایران ناز ،  غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده بنیتا اظهار داشت: دادگاه بخشی از پرونده را ناقص دانسته و به دادسرا فرستاده که هنوز از دادسرا برنگشته است.

 

وی افزود: در بخش دیگری از پرونده که رأی به محکومیت داده شد حکم ابلاغ شده و محکومان به رأی صادره اعتراض کرده‌اند، به همین جهت پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شده و ما منتظر رأی دیوان هستیم.

 

شرط اعدام قاتل بنیتا دختربچه هشت ماهه (عکس)

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت تأیید دیوان حکم اجرا می‌شود یا نه،‌ گفت: با توجه به اینکه حکم جنبه حق‌الناس دارد، باید فرآیندی طی شود و اولیاء دم تقاضای اجرا بدهند تا حکم اجرا شود.

 

اسماعیلی در خصوص فرآیند اجرای حکم گفت: به موجب قانون اگر اولیاء دم بخواهند حکم قصاص را اجرا کنند باید این موضوع با موافقت ولی‌امر صورت گیرد که این اختیار از سوی ولی امر به رئیس قوه قضائیه تفویض شده است.

 

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: پس از اینکه حکم تأیید شد و اولیای دم تقاضای اجرا دادند برابر دستورالعمل‌های مربوطه ما مستندات لازم در خصوص تکمیل بودن پرونده را ارائه می‌دهیم، برای مثال در این پرونده کسی که کشته شده دختر است و قاتل  یک مرد و در این میان تفاوت دیه‌ای وجود دارد که باید پرداخت شود.

 

وی تصریح کرد: مستندات پس از تکمیل جهت استیذان اجرای حکم به یکی از معاونان قضایی رئیس قوه قضائیه ارسال می‌شود و آنها مستندات را بررسی می‌کنند که آیا برای اجرا کافی است یا نه.

 

اسماعیلی ادامه داد:‌ اگر مستندات کافی بود و اشکالی به رأی ندیدند با اجرا موافقت می‌شود اما در صورتی که اشکال وجود داشت آن را منعکس می‌کنند تا از ناحیه مرجع قضایی نسبت به رفع ایراد و اشکال اقدام شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.