وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

علت عرق کردن زیاد در افراد چیست؟!

علت عرق کردن زیاد در افراد چیست؟!

به گزارش ایران ناز نمک برای عملکرد بدن انسان بسیار مهم است. نمک به عضلات شما کمک می‌کند منقبض شوند، به تکانه‌های عصبی برای حرکت در بدنتان یاری می‌رساند، و در حفظ سطوح مایعات بدن شما، نقش مهمی دارد.اما مانند اکثر چیزهای خوب دیگر در زندگی، مقدار بیش از حد آن مضر است.

 

یک فرد بزرگسال معمولی فقط به حدود ۵۰۰ میلی‌گرم سدیم در روز نیاز دارد (منبع: کتابخانه ملی کشاورزی). برای درک بهتر مطلب، یک قاشق چایخوری نمک معادل ۲۳۲۵ میلی گرم و یک فنجان سوپ مرغ حدود ۱۱۰۰ میلی گرم سدیم دارد (منبع: مایوکلینیک)!

 

علت عرق کردن زیاد در افراد چیست؟!

 

این در حالی است که وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، حداکثر مصرف ۱۵۰۰ میلی گرم سدیم را در روز توصیه می‌کند.چرا نمک بیش از حد، یک مشکل است؟چون می‌تواند آب بدن شما را بگیرد و بعلت اثراتش بر روی فشار خون، منجر به مشکلات قلبی و حتی سکته‌ی مغزی شود!

 

اما بدن شما برای مقابله با آن، یک سیستم دارد. البته در صورتیکه توسط مقدار سدیمی که وارد بدنتان می‌کنید، کاملا از پای در نیامده باشد!روش اصلی بدن شما برای خلاص کردن خودش از شر نمک، ادرار کردن است. کلیه‌های شما، میزان دفع آنرا تنظیم می‌کنند. بدین صورت که اگر نمک اضافی وجود داشت،

 

علت عرق کردن زیاد در افراد چیست؟!

 

مقدار بیشتری از آن را از بدنتان خارج می‌کنند و اگر نمک کافی در بدنتان نباشد، آن را حفظ می‌کنند.اما نمک، از طریق پوست نیز از بدن‌های ما خارج می‌شود. هنگامی که عرق می‌کنیم، آب، به همراه سلول‌های پوست، چربی و نمک، از طریق فولیکول‌های مو حرکت می‌کنند تا به سطح پوست برسند.

 

وقتی که آن آب تبخیر می‌شود، نمک‌ها و سایر موادی را که از طریق فولیکول‌ها خارج کرده، روی پوست جا می‌گذارد، و یک لایه‌ی پوسته‌ی شور، روی پوستتان باقی می‌ماند.این امکان وجود دارد که ۸ گرم نمک در روز از طریق عرق از بدنتان خارج کنید، اگرچه برای این کار باید چند لیتر عرق کنید!

 

علت عرق کردن زیاد در افراد چیست؟!

 

اما مقدار نمک در عرق شما می‌تواند متفاوت باشد، و به رژیم غذایی شما نیز ربطی ندارد. برخی از افراد، بیشتر از دیگران عرق می‌کنند، و برخی دیگر هم نمک بیشتری از طریق تعریق دفع می‌کنند. حتی ممکن است در زمان‌های مختلف، مقادیر مختلفی از نمک در عرقتان وجود داشته باشد، که بستگی دارد به گرمای هوا و اینکه فرد،

 

چقدر به آن عادت دارد.آیا افرادی که زیاد عرق می‌کنند، غذاهای شورتری می‌خورند؟افرادی که زیاد عرق می‌کنند، لزوما غذاهای شورتری مصرف نمی‌کنند، و عرق کردن، روش اصلی بدن شما برای از بین بردن نمک اضافی نیست.شما باید همچنان مراقب مصرف نمکتان باشید، اما برای مشکل عرق کردنتان، چیز دیگری مانند ژنتیک را سرزنش کنید.