وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عکس هایی از عجیب ترین موجودات روی زمین

عکس هایی از عجیب ترین موجودات روی زمین

این تصاویر همراه با متن کاملش مرتبط با عجیب ترین موجودات روی زمین می باشد.برشمردن ویژگی حیوانات به تنهایی کافی است تا به عجایب دنیای پیرامون خود پی ببریم. در عالم طبیعت، هر چیزی سرجای خود قرار دارد و نظم جالب و شگفت انگیزی جهان پیرامون ما را احاطه کرده است. در این گزارش ویژگی برخی از موجودات دنیای بزرگ را خواهیم خواند.

 

کرم شب تاب و نورهای سرد

 

شب تاب از خانواده حشرات و زیرمجموعه سوسک هاست. نور کرم شب تاب از انتهای بدن این حشره متصاعد می شود. کرم های شب تاب بیش از دویست نوع دارند. در مناطق استوایی و گرم و مرطوب زندگی می کنند. طول موج نور کرم های شب تاب از ۵۱۰ تا ۶۷۰ نانومتر است.

 

نکته جالب اینکه کرم های شب تاب، نور سرد تولید می کنند که فاقد طیف های فروسرخ و فرابنفش است و به رنگ های سبز، زرد، و قرمز کمرنگ دیده می شود.کرم شب تاب نور خود را توسط یک ماده شیمیایی به نام لوسی فرین تولید می کند، از واکنش لوسی فرین  با اکسیژن نور زرد و سبز رنگی تولید می شود.

 

این واکنش شیمیایی در شکم حشره انجام می شود.کرم های شب تاب با تولید نور باعث جذب حشرات دیگر شده و آن را صید می کنند. نور کرم های شب تاب یک مکانیسم دفاعی نیز به شمار می رود که باعث ترس موجودات دیگر و فرار آن ها می شود.چینی ها کرم های شب تاب را درون محفظه های شیشه ای دربسته می گذارند و به عنوان چراغ در شب ها استفاده می کنند.

 

عکس هایی از عجیب ترین موجودات روی زمین

 

نهنگ آبی و وزن خارق العاده

 

هنگ آبی بزرگترین موجود زنده کره زمین است. وزن نهنگ تازه متولد شده سه تن و طول آن بیش از ۸ متر است که در سال اول زندگی، روزانه ۹۱ کیلوگرم بر وزن نهنگ افزوده می شود. وزن زبان نهنگ آبی، هم‌وزن یک فیل و قلب آن به اندازه یک اتومبیل کوچک است. در ابتدای قرن بیستم انسان ها و در طول ۶۰ سال ۳۶۰ هزار نهنگ به دست انسانها کشته شدند و تا مرز انقراض پیش رفتند . در سال ۱۹۶۶ تصمیم بر قوانین ممنوعیت صید نهنگ آبی در سراسر جهان گرفته شد.

 

عکس هایی از عجیب ترین موجودات روی زمین

 

اندوه فیل ها

 

گله های فیل یکی از منسجم ترین گله ها در جوامع حیوانی هستند. فیل ها زندگی شبیه انسان ها دارند. زمانی که یکی از اعضای گروه فیل ها بیمار شود، سایر اعضای گله به او کمک می کنند و برای او آب و غذا تهیه می کنند. پس از مرگ یکی از اعضا برای او قبری حفر کرده و در سکوت او را دفن می کنند. سایر فیل ها از کنار مدفن فیل مرده عبور کرده و به او ادای احترام می کنند. جالب است بدانید که فیل ها حتی انسان های مرده در بیابان را نیز دفن می کنند.

 

عکس هایی از عجیب ترین موجودات روی زمین

 

عنکبوت هایی که مهربان نیستند

 

انواع مختلفی از عنکبوت ها از جمله عنکبوت «بیوه سیاه» و عنکبوت های «گرگی» پس از جفت گیری نر خود را می کشند و می خورند. این عنکبوت ها پس از تخم ریزی در هنگام گرسنگی تخم های خود را می خورند.

 

عکس هایی از عجیب ترین موجودات روی زمین

 

بدبوترین گل دنیا

 

رافلسیا ارنولدی نام بدبوترین گل دنیاست. بوی تعفن این گل عجیب تا فاصله  طولانی به مشام می رسد. رافلسیا ساقه و برگ ندارد و در طی فرآیندی چندماهه به تکامل می رسد. 

 

عکس هایی از عجیب ترین موجودات روی زمین