وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عکس های دیدنی تنه درختان جالب و عجیبی که رنگین‌ کمان می شوند

عکس های دیدنی تنه درختان جالب و عجیبی که رنگین‌ کمان می شوند

عکس های دیدنی تنه درختان جالب و عجیبی که رنگین‌کمان می شوند

با سایت ایران ناز همراه باشید تا با درختان رنگین کمان بیشتر آشنا شوید. درختان اکالیپتوس اغلب به دلیل داشتن برگ‌های معطر و به‌عنوان منبع اصلی غذا برای کوالاها شناخته می‌شوند، اما آیا می‌دانید که آن‌ها همچنین می‌توانند کاملا رنگارنگ باشند؟

 

این نوع درخت اکالیپتوس آن‌قدر رنگارنگ است که به‌عنوان اکالیپتوس رنگین‌کمان معروف است. تنه این درخت باورنکردنی هنگامی‌که پوسته ریزی می‌کند، تقریبا به نظر می‌رسد مداد رنگی تراشیده شده است. و این باعث می‌شود منظره‌ای فراموش‌نشدنی به وجود بیاید.

 

عکس های دیدنی تنه درختان جالب و عجیبی که رنگین‌ کمان می شوند

 

درختان رنگین کمان اکالیپتوس

این درخت همچنین به‌عنوان درخت صمغ میندانائو (Mindanao gum) یا صمغ رنگین‌کمان (rainbow gum) معروف است، اکالیپتوس رنگین‌کمان یک درخت بلند است و تنها اکالیپتوسی است که در جنگل‌های بارانی زندگی می‌کند و تنها یکی از چهار گونه موجود در خارج از استرالیا است. این گیاه را می‌توان در فیلیپین، اندونزی و پاپوا گینه‌نو یافت، جایی که می‌تواند تا ۷۶ متر رشد کند. اگرچه ارتفاع آن چشمگیر است، اما چندرنگی پوست آن است که باعث محبوبیت و معروفیت آن شده است.

 

تنه این درخت، به‌طور دوره‌ای یک‌لایه از پوست را از بین برده و لایه‌ای سبز در زیر را نشان می‌دهد. با گذشت زمان، این رنگ‌به‌رنگ‌های مختلف ازجمله آبی، بنفش، نارنجی و خرمایی متمایل به قرمز می‌رود. این خط‌های رنگی به این دلیل ایجاد می‌شوند که پوسته درخت به‌یک‌باره نمی‌ریزد. به‌تدریج، باگذشت زمان، لایه‌های مختلف از بین می‌روند و پس از گذشت زمان رنگ‌های متفاوتی به خود می‌گیرند.

 

عکس های دیدنی تنه درختان جالب و عجیبی که رنگین‌ کمان می شوند

 

اکالیپتوس رنگین‌کمان

این گیاه را می‌توان در باغ‌های گیاه‌شناسی در سراسر جهان یافت و اغلب به‌عنوان یک درخت زینتی در هاوایی، تگزاس، لوئیزیانا و کالیفرنیای جنوبی کاشته می‌شود، جایی که آب‌وهوای بدون یخبندان امکان رشد آن را فراهم می‌کند.

 

جالب است بدانید

جالب اینجاست که اکالیپتوس رنگین‌کمان همچنین از ارزش تجاری بالایی برخوردار است که هیچ ارتباطی بارنگ آن ندارد. این درخت غالبا در مزارع درخت یافت می‌شود، زیرا منبع بسیار خوبی برای پرورش چوب نرم (خمیرکاغذ سازی) ماده اصلی تهیه کاغذ سفید است. بنابراین دفعه دیگر که یک برگه خالی بیرون می‌آورید، فقط به یاد داشته باشید که ممکن است در ابتدا چیزی بسیار پررنگ‌تر بوده باشد.