وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

غاری بسیار زیبا و دیدنی اما کشنده (عکس)

غاری بسیار زیبا و دیدنی اما کشنده (عکس)

عکس های غاری بسیار زیبا و دیدنی اما کشنده

 

در اوایل دهه ۱۹۸۰، ناخدایی معروف به همراه تیمی به سمت جزیره سیپادان در آنسوی جزیره بورنئو رفت تا فیلمی مستند درباره آب های زلال و شفاف این جزیره تهیه کند. یکی از قسمت های جذاب این فیلم یک غار اسرارآمیز در زیر دریا بود که در داخل آن استخوان ها و اسکلت لاک پشت های دریایی زیادی دیده می شد. این تیم توضیحی مناسبی برای این اتفاق نداشتند و به همین دلیل حدس زدند که احتمالا لاک پشت های پیر به داخل این غار می روند تا در آنجا در آرامش بمیرند.

 

غاری بسیار زیبا و دیدنی اما کشنده (عکس)

 

اما واقعیت این است که لاک پشت ها به صورت کاملا اتفاقی وارد غار می شوند و در تونل های پر پیچ و خم آن راه را گم می کنند، آن ها نمی توانند راه خروج را پیدا کنند و در نهایت غرق می شوند. اگر می خواهید از این غار اسرارآمیز بیشتر بدانید در ادامه وب سایت ایران ناز را همراهی کنید.جزیره سیپادان در دریای سلب (Celebes) در آنسوی سواحل شرقی ایالت صباح قرار دارد و  تنها جزیره مالزی است که از فعالیت های آتشفشانی به وجود آمده.

 

این جزیره ۶۰۰ متر از کف دریا بالاتر است و در طی هزاران سال  توسط مرجان های زنده ای که بر روی مخروط های آتشفشانی رشد می کنند شکل گرفته است. جزیره سیپادان در قلب محل اتصال اقیانوس هند و آرام قرار دارد و متنوع ترین موجودات آبزی جهان در آب های آن زندگی می کنند. این  جزیره که برای غواصان مثل بهشت می ماند یکی از معروف ترین مکان های دنیا برای دیدن لاک پشت های دریایی است و بیشتر وقت ها این لاک پشت های سبز و منقار دار را می توانید بر روی آب های اطراف آن ببینید.

 

غاری بسیار زیبا و دیدنی اما کشنده (عکس)

 

اگر به غواصی در آب های زلال این جزیره بروید چند متر زیر آب در کناریک دیوارسنگ آهگی بزرگ راه ورودی غار را پیدا می کنید. تابلوی بزرگی در قسمت ورودی غار هشدار داده که غواص های بی تجربه و کسانی که تجهیزات مناسب ندارند نباید وارد غار شوند. این غار ۶۰۰ متر تا کف دریا عمق دارد و دهانه آن در عمق ۲۰ متری سطح آب قرار گرفته است.

 

همین که وارد غار شوید راهروها و دالان های پرپیچ و خمی را می بینید که کف آن ها پر از شن های سفید است و بر روی شن ها بقایای چندین لاک پشت بزرگ خودنمایی می کند. لاک پشت های بیچاره ای که یا برای استراحت و یا برای پنهان شدن از دست حیوانی دیگر و یا شاید هم از سر کنجکاوی به داخل غار رفته اند اما در تاریکی غار راه را گم کرده و در داخل غار گیر کرده اند.

 

غاری بسیار زیبا و دیدنی اما کشنده (عکس)

 

با دقت در گوشه و کنار این غار می بینید که لاک پشت ها تنها جانور هوازی ای نیستند که در داخل این غار راه خود را گم کرده اند چون در گوشه ی دیگری از غار می توانید اسکلت دست نخورده ی یک دولفین را هم ببینید.تمام این جانوران در این غار مخوف زندگی خود را از دست داده اند